السالوادور اولین کشور دنیا که بیت کوین را به عنوان پول رایج پذیرفت

به گزارش پری بلاگ، نایب بوکل رئیس جمهور السالوادور از ارسال لایحه ای به مجلس این کشور اطلاع داد که بر اساس آن السالوادور به اولین کشور دنیا مبدل می گردد که بیت کوین را به عنوان پول رایج می پذیرد.

السالوادور اولین کشور دنیا که بیت کوین را به عنوان پول رایج پذیرفت

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، وی طی سخنرانی آنلاین در کنفرانس بیت کوین 2021 در میامی آمریکا این خبر را به اطلاع عموم رساند.

تا به حال سابقه نداشته که هیچ کشوری در جهان به طور رسمی بیت کوین را به عنوان ارز قابل استفاده برای انجام معاملات اقتصادی و تجاری بپذیرد و السالوادور با این اقدام خود به کشوری پیشتاز در این زمینه مبدل شده است.

بوکل اضافه کرد که السالوادور با همکاری شرکت کیف پول دیجیتال استرایک زیرساخت های اقتصادی جدیدی را برای استفاده از فناوری بیت کوین به وجود خواهد آورد.

وی در این مورد گفت: من هفته آینده لایحه ای را برای کنگره ارسال می کنم تا بیت کوین به عنوان پول رایج در کشور پذیرفته گردد. در سال های اخیر بیت کوین به بزرگترین دارایی قابل ذخیره مبدل شده و یک شبکه پولی برتر را ایجاد نموده است. استفاده از بیت کوین هم به ابزاری برای مقابله با تحریم های اقتصادی مبدل شده و هم به اقتصادهای در حال توسعه یاری می نماید تا از خود در برابر شوک های احتاقتصادی تورمی نیز حفاظت نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 677

به "السالوادور اولین کشور دنیا که بیت کوین را به عنوان پول رایج پذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "السالوادور اولین کشور دنیا که بیت کوین را به عنوان پول رایج پذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید