امیکرون چه تاثیری بر شما خواهد گذاشت؟

به گزارش پری بلاگ، شواهد از آفریقای جنوبی نشان می دهد که سویه تازه کووید با نام امیکرون خفیف تر از سایر انواع آن ویروس است. دست کم در سه حوزه امیکرون به طور قابل ملاحظه ای خفیف تر از سایر انواع ویروس کووید به نظر می رسد:

امیکرون چه تاثیری بر شما خواهد گذاشت؟

1- بستری شدن کم تر در بیمارستان

احتمال کم تری وجود دارد که فردی که به امیکرون آلوده شده است نسبت به افرادی که به انواع قبلی کووید آلوده شده اند به درمان بیمارستانی نیاز داشته باشد.

برای مثال، تجزیه و تحلیل بیماران در هیوستن نشان داد که حدود یک سوم از بیماران مبتلا به امیکرون در مقایسه با بیماران مبتلا به سویه دلتا به بستری شدن در بیمارستان نیاز دارند. در بریتانیا تنها نیمی از افراد مبتلا به امیکرون به مراقبت های بیمارستانی نیاز داشتند. این الگو در کانادا نیز مشابه است.

با این وجود، اندازه بستری شدن در بیمارستان در امریکا در حال افزایش است چرا که امیکرون به قدری مسری است که منجر به افزایش انفجاری موارد ابتلا شده است و بسیاری از بیمارستان ها با کمبود تخت و پرسنل روبرو هستند. بزرگ ترین مشکل آن است که بیمارستان های تحت فشار قادر نخواهند بود به بیماران مبتلا به به کووید یا سایر سویه ها و انواع آن، مراقبت های ساده، اما مورد نیاز را ارائه دهند و برخی ممکن است در نتیجه آن فوت کنند. بدین خاطر است که بسیاری از اپیدمیولوژیست ها هنوز از افراد می خواهند در طول موج امیکرون اقدامات لازم را برای کاهش شیوع کووید انجام دهند که احتمالا دست کم ظرف چند هفته آینده در امریکا ادامه خواهد داشت.

2- بستری شدن خفیف تر

امیکرون نه تنها باعث می شود افراد کم تر احتمال نیاز به بیمارستان را پیدا کنند حتی در بین افرادی که به مراقبت های بیمارستانی نیاز دارند نیز به طور میانه علائم خفیف تری را در مقایسه با افرادی که در موج های پیشین بستری شده اند نشان می دهند. به نظر می رسد یک علت مهم آن است امیکرون برخلاف سویه های قبلی کووید به ریه ها حمله نمی کند. در عوض، امیکرون تمایل دارد روی بینی و گلو متمرکز شود و باعث می شود بیماران کم تر دچار مسائل تنفسی یا نیاز به ونتیلاتور شوند.

بیشتر بیمارانی که آزمایش آنان در مورد امیکرون مثبت می شود مرخص می شوند و نیازی به بستری شدن پیدا نمی کنند. در لندن تعداد بیمارانی که از ونتیلاتور استفاده می کنند در هفته اخیر علیرغم افزایش تعداد موارد ابتلا ثابت به جای مانده است.

3- در مورد مرگ و میر شرایط چگونه است؟

بسیاری از کارشناسان می گویند مرگ و میر ناشی از کووید در امریکا در هفته های آینده افزایش خواهد یافت و علت آن می تواند میلیون ها بزرگسال واکسینه نشده و آسیب پذیر باشد. با این وجود، بعید به نظر می رسد که افزایش مرگ و میر به اندازه افزایش تلفات تابستان گذشته در طول ظهور موج دلتا باشد. پزشکان توصیه می کنند شهروندان علاوه بر تزریق دوز تقویتی واکسن از ماسک های KN95 یا N95 استفاده کنند و دولت ها را تشویق به اجباری کردن واکسیناسیون می کنند.

در مورد افراد مسن یا دارای نقص ایمنی که در معرض خطر ابتلا به کووید بوده اند حتی اگر واکسینه شده باشند شرایط چگونه خواهد بود؟

افرادی که دارای نقص ایمنی شدید هستند مانند افرادی که پیوند عضو انجام داده یا در حال درمان سرطان هستند باید بیش تر احتیاط کنند. از سوی دیگر، برای افراد مسن سالم داده ها دلگرم کننده هستند. پیش از امیکرون یک فرد 75 ساله معمولی واکسینه شده که به کووید مبتلا شده بود خطر مرگ یک در 200 نفر را داشت که معادل با اندازه خطر مرگ برای فرد مبتلا به آنفولانزا بود. با این وجود، به نظر می رسد امیکرون حتی تهدید کم تری نسبت به آنفولانزای سالانه و فصلی برای بیشتر افراد مسن واکسینه شده داشته باشد. ملایم و خفیف بودن علائم امیکرون بدان معناست که خطری معمولی را برای سلامتی فرد خواهد داشت.

منبع: نیویورک تایمز

ترجمه: خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 957

به "امیکرون چه تاثیری بر شما خواهد گذاشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیکرون چه تاثیری بر شما خواهد گذاشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید