انفجارهای امروز کابل 8 کشته برجای گذاشت

به گزارش پری بلاگ، همه این انفجارها بر علیه هزاره های شیعه که در غرب کابل مرکز افغانستان ساکن هستند انجام می گردد

انفجارهای امروز کابل 8 کشته برجای گذاشت

پلیس کابل مرکز افغانستان اظهار داشت که در دو انفجار جداگانه در غرب شهر کابل 8 نفر کشته و بیش از 5 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، فردوس فرامرز سخنگوی پلیس کابل اظهار داشت که یک انفجار ساعت 19 به وقت محلی در منطقه ششم در غرب کابل مرکز رخ داد که در آن 4 غیر نظامی کشته و بیش از 5 تن دیگر زخمی شدند.

فرامرز اضافه کرد که پیش از آن هم یک انفجار ساعت 13 بعد از ظهر هم در جاده دارالامان در منطقه ششم کابل بوقوع پیوست که در آن هم 4 نفر کشته شدند.

تا به امروز شخص و یا گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است و سه شنبه شب هم دو انفجار پی هم در همین منطقه و در فاصله 100 متری دو مینی بوس شهری را هدف قرار داد که در آن 12 نفر کشته و 10 تن دیگر هم زخمی شده بودند.

همه این انفجارها بر علیه هزاره های شیعه که در غرب کابل مرکز افغانستان ساکن هستند انجام می گردد و فعالان سیاسی کشتارهای سال های اخیر بر علیه هزاره ها را نسل کشی دانسته و از دولت می خواهد آنرا باسم نسل کشی برسمیت بشناسد.

اتحادیه اروپا هم امروز پنجشنبه از دولت افغانستان خواسته است که از کشتار هزاره ها در افغانستان جلوگیری و در این رابطه تحقیقات جدی انجام دهد، پیش از این هم در انفجار در مدرسه دخترانه سیدالشهدای غرب کابل هم شماری از آگاهان خارجی این عملنمودها رانسل کشی خاموش هزاره ها اسم نموده بودند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 701

به "انفجارهای امروز کابل 8 کشته برجای گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجارهای امروز کابل 8 کشته برجای گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید