انفجار مقابل ساختمان دولتی ننگرهار

به گزارش پری بلاگ، گروه دنیا، همزمان با به بن بست رسیدن مذاکرات در دوحه بین دولت افغانستان و هیأت طالبان، خشونت ها در این کشور، تشدید یافت.

انفجار مقابل ساختمان دولتی ننگرهار

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جدیدترین حمله خونبار طالبان در افغانستان یک ساختمان دولتی در ننگرهار را هدف گرفت. در این رویداد، یک خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی ساختمان ولسوالی شینوار منفجر شد که بر اثر آن دست کم 15 نفر کشته شده و ده ها نفر زخمی شدند. شماری از کشته شدگان و مجروحین غیرنظامی بودند که در میان آنها دو کودک دیده می شد. هرچند طالبان در ساعات نخست این حمله مسئولیت آن را نپذیرفتند، اما ارگ ریاست جمهوری و وزارت کشور افغانستان این حمله را از جانب طالبان دانستند.

معاون والی ننگرهار نیز گفته است، عاملان این حمله پس از انفجار خودرو قصد ورود به ساختمان ولسوالی شینوار را داشتند که با واکنش سریع نیروهای امنیتی روبرو و کشته شدند. بر اثر انفجاری که در این حمله رخ داد، دیوار این ساختمان دولتی و اطراف آن تخریب شده است.

این انفجار و قربانی شدن غیرنظامیان افغان در آن، درست یک روز پس از بالا دریافت ناامیدی ها از مذاکرات دوحه به وقوع پیوسته است. در همین ارتباط روز پنجشنبه نیز زلمای خلیل زاد، نماینده امریکا در امور افغانستان، به دوحه رفت و با نمایندگان دو طرف ملاقات و مذاکره کرد.

سه هفته از زمانی که مذاکرات بین طالبان و دولت افغانستان شروع شد، می گذرد اما طرفین هنوز وارد مذاکرات اصلی نشده اند و بر سر مفادی که باید درباره آنها مذاکره گردد، اختلاف نظر دارند. علت تأخیر هم دو خواسته طالبان گزارش شده است؛ طالبان خواستار آن شده اند که مذاکرات بر اساس توافقنامه این گروه با امریکا صورت گیرد و مذهب حنفی تنها مذهب رسمی در افغانستان باشد، اما دولت افغانستان این دو مورد را نپذیرفته است.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 189

به "انفجار مقابل ساختمان دولتی ننگرهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار مقابل ساختمان دولتی ننگرهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید