ایجاد کسب و کار های نوین دانشجویی با ارائه ایده های خلاقانه

به گزارش پری بلاگ، اردستانی گفت: دانشجویان می توانند با ارائه ایده های خلاقانه در حوزه لیزر کسب و کار و استارتاپ های نوینی را در آینده ایجاد نمایند.

ایجاد کسب و کار های نوین دانشجویی با ارائه ایده های خلاقانه

مهدی اردستانی معاون پژوهش و فناوری دانشکده شهیدشمسی پور دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در گفت وگو با خبرنگاران، گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان دانشگاه کارآفرین و نسل چهار به شمار می آید به همین دلیل دانشجویان باید حتما با مسائل صنعت آشنا شوند و آن ها را به صورت مهارتی فرا بگیرند.

او اضافه نمود: برای تحقق این امر رویداد های کارآفرینانه تعریف نموده ایم تا تمام دانشجویان کشور بتوانند با فضای صنعت و جامعه شوند که یکی از آن ها با نام رویداد لیزر و فوتونیک شناخته می گردد؛ چرا که لیزر کاربرد های زیادی در آینده کشور دارد و همه دانشجویان با آشنایی این حوزه می توانند ایده های نوین و خلاقانه ای را ارائه نمایند و در نهایت آن را به صورت استارتاپ یا محصول تجاری سازی شده برای کسب و کار آینده ایجاد نمایند.

اردستانی درباره تاثیر دانشگاه های نسل چهارم بر اشتغال و کارآفرینی دانشجویان اظهار کرد: دانشگاه های کشور در نسل های مختلف همیشه سعی نموده اند تا از آموزش محوری به سمت دانشگاه های صنعتی و اشتغال محور حرکت نمایند.

معاون پژوهش و فناوری دانشکده شهیدشمسی پور دانشگاه فنی و حرفه ای کشور افزود: بیشتر موضوعات علمی و آموزشی دانشگاه های نسل چهارم از سمت صنعت اتفاق می افتند و صنعت کشور است که هم احتیاج های حوزه خود و هم احتیاج های آموزشی و پژوهشی را معین می نماید تا نقش دانشگاه را در برطرف مسائل و معضلات صنعت برجسته نمایند.

اردستانی تاکید نمود: دانشگاه ها با تغییر سرفصل های آموزشی می توانند دانشجویان را به صورتی تربیت نمایند که فارغ التحصیلان آن جذب صنعت و اشتغال شوند و متناسب با مسائل موجود احتیاج های کشور را حل نمایند، البته دانشگاه فنی و حرفه ای در این زمینه بحث مهارت محوری را در دستور کار قرار داده است تا دانشجویان با کارآمدی بیشتری وارد صنایع شوند.

او بیان نمود: دانشجویانی که علاقه مند به حوزه کسب و کار در زمینه لیزر هستند، می توانند به وسیله دوره های آموزشی دانشگاه در زمینه تکنولوژی های نوین به یادگیری مسائل اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید

شرایط حضوری شدن آموزش در دانشگاه ها فراهم شده است

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 دی 1400 بروزرسانی: 24 دی 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 915

به "ایجاد کسب و کار های نوین دانشجویی با ارائه ایده های خلاقانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد کسب و کار های نوین دانشجویی با ارائه ایده های خلاقانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید