این دختر 19 ساله، در حقیقت یک کودک 7 ساله است!

به گزارش پری بلاگ، 19 ساله است، اما جثه و چهره اش آنقدر کوچک است که انگار هفت سال بیشتر ندارد، دختر جوان چینی، دچار بیماری نادری است که باعث شده تا او رشد کافی نداشته باشد، غده ای که در مغز این دختر رشد نموده، دلیل اصلی رشد نکردن وی است.

این دختر 19 ساله، در حقیقت یک کودک 7 ساله است!

به گزارش همشهری آنلاین، در شهر سیچوان چین، دختری زندگی می نماید که در نگاه اول شبیه پیش دبستانی هاست. اما او 19 سال دارد!

ژنگ یوشان هفت سال بیشتر نداشت که رشد او برای همواره متوقف شد، از آن موقع به بعد با آنکه سال ها گذشته است، اما ظاهر ژنگ مثل کلاس اولی ها به جای مانده و او هیچ تغییری ننموده است. وقتی ژنگ هفت ساله بود، در غده هیپوفیز او توموری رشد کرد که باعث شد وی مثل دیگر هم سن و سال های خودش رشد نکند، شرایط ژنگ بسیار حیاتی و خاص بود. او می بایست هرچه زودتر تحت عمل جراحی قرار می گرفت، اما خانواده اش پول کافی برای درمان دخترشان را نداشتند. پدر و مادر ژنگ به جای اینکه به فکر دخترشان باشند هر روز با هم مشاجره داشتند تا اینکه بالاخره تصمیم گرفتند از هم جدا شوند، به این ترتیب مادر ژنگ او را رها کرد و دخترک نزد پدرش ماند.

مدت کوتاهی پس از جدایی آقای یول - پدر ژنگ- دچار بیماری سختی شد. شرایط او آنقدر سخت بود که نمی توانست مخارج درمان خود را پرداخت کند، برای همین پدر و دختر مجبور به گدایی در خیابان ها شدند، آن ها هر روز مسافت زیادی را از خانه شان تا شهر های مختلف می رفتند و برمی گشتند به امید اینکه مردم با تماشا ظاهر ژنگ، دلشان بسوزد و به آن ها یاری نمایند.

پدر و دختر با گدایی روزگارشان را می گذراندند تا اینکه سال 2013، پدر ژنگ از جهان رفت و دخترش را تنها گذاشت. ژنگ در خیابان به تنهایی زندگی می کرد تا اینکه یک روز زن و شوهری که دو دختر داشتند او را در خیابان تماشاد. آن ها تصمیم گرفتند ژنگ را به فرزندی قبول نمایند.

به گفته گولیو 50 ساله، وقتی آن ها اولین بار ژنگ را تماشاد، درباره اینکه او را به فرزندی قبول نمایند تردید داشتند، در آن موقع، ژنگ مو نداشت و در شرایط بسیار بدی به جهت سلامتی قرار داشت. طولی نکشید که آن ها متوجه شدند ژنگ دختر 19 ساله ای است که توانایی مغزی وی در حد یک بچه شش ساله است. زوج مهربان، ژنگ را به فرزندی قبول کردند و درمان های لازم برای او را آغاز کردند.

پدر و مادر نو ژنگ درباره دخترشان می گویند: ما با پزشکان زیادی مشورت نموده ایم و وقتی یکی از آن ها به ما وعده یاری داد ژنگ را نزد خود آوردیم. حالا او در کنار ما احساس رضایت می نماید. ما، همه کوشش خود را می کنیم تا به ژنگ یاری کنیم. ما می خواهیم ژنگ چیزی یاد بگیرد تا اگر روزی نبودیم بتواند از عهده زندگی اش بربیاید.

به نظر می رسد ژنگ نیز به والدین نو خود بسیار وابسته شده است. بزرگترین آرزوی ژنگ، رفتن به مدرسه است، اما رسیدن به این آرزو برای وی امکان پذیر نیست، زیرا بیشتر مدارس به خاطر سن ژنگ، او را قبول نمی نمایند.

به گفته پروفسور اشلی گراسمان از دانشگاه آکسفورد، معمولا چنین بیماری هایی در جوامع غربی بسیار کمتر اتفاق می افتد، زیرا پزشک اطفال همواره کودک را زیر نظر دارد. تومور غده هیپوفیز در دوران کودکی بسیار نادر است و در بزرگسالی از هر هزار نفر یک نفر به آن مبتلا می گردد، گاهی اوقات یک ژن خراب، باعث چنین بیماری ای می گردد.

به عقیده پروفسور اشلی گراسمان، این بیماری قابل درمان است و برای درمان آن می توان از غده هیپوفیز افراد متوفی استفاده کرد، البته در این مورد نیز پیچیدگی هایی وجود دارد. خوشبختانه امروزه هورمون هایی به طور مصنوعی فراوری می گردد که هر روز به بیمار تزریق می گردد تا مداوا گردد.

پروفسور اشلی گراسمان می گوید اگر هورمون های رشد در بدن یک نفر ترشح نگردد دیگر هورمون های بدن نیز ترشح نمی گردد و در نتیجه فرد بالغ نخواهد شد، حتی از اثرات جانبی این بیماری می توان به از دست دادن مو های سر اشاره نمود.

آیا ژنگ درمان می گردد؟

اینکه آیا ژنگ درمان خواهد شد به سن و شرایط استخوان های او بستگی دارد، نتیجه معالجات روی ژنگ هنوز معلوم نیست، اگر استخوان های او در حد یک کودک هشت یا نه ساله باشد، درمان وی نتیجه مثبتی خواهد داشت، اما اگر استخوان های او در حد یک فرد 14 ساله باشد دیگر رشد نخواهد کرد.

در چین، مداوای چنین بیمارانی تقریبا امکان پذیر نیست، زیرا خانواده های کمی توانایی پرداخت هزینه های درمان را دارند. بیمارانی که غده هیپوفیز آن ها دچار مشکل است، درمان های لازم را دریافت نمی نمایند، با این وجود، بسیاری از پزشکان معتقدند که درمان ژنگ ارزش امتحان کردن را دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 27 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1402 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1236

به "این دختر 19 ساله، در حقیقت یک کودک 7 ساله است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این دختر 19 ساله، در حقیقت یک کودک 7 ساله است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید