باکتری های مفید روده در کدام مواد غذایی هستند؟

به گزارش پری بلاگ، سیستم گوارشی هر فرد با باکتری های مفید و مضر تنیده شده است. باکتری های مفید روده ، اهمیت بسکمک برای سیستم گوارش دارد. باکتری های مفید روده، باکتری های مضر و دیگر میکروارگانیسم های آسیب رسان را نابود می کنند و به تولید ویتامین K، اسید فولیک و اسیدهای چرب کمک می کنند. اما باکتری های مفید روده در کدام مواد غذایی هستند و به چه کاری می آیند؟

باکتری های مفید روده در کدام مواد غذایی هستند؟

فلور روده انسان حاوی انواع مختلفی از باکتری ها است. هنگامی که اندازه باکتری های مضر خیلی بیشتر از باکتری های مفید باشد عدم تعادل در روده به وجود می آید که به آن کاهش پروبیوتیک می گویند. این مشکل باعث مقاومت انسولینی، بالا رفتن وزن فرد، التهاب، چاقی، بیماری های التهاب روده و سرطان روده بزرگ می شود. به همین دلیل است که وجود و حفظ باکتری های مفید روده حائز اهمیت است.

همانطور که توضیح دادیم بسکمک از باکتری ها برای گوارش بهینه غذا مفیدند. دسته ای از این باکتری ها به باکتری های پروبیوتیک معروف هستند. پروبیوتیک ها علاوه بر ، مولکول های پیچیده و ترکیباتی مانند ویتامین ها و آنتی بیوتیک های مختلف را تولید می کنند که برای بدن مفید است. منبع باکتری های پروبیوتیک لبنیات و میوه ها هستند.

مصرف بیشتر مواد خوراکی حاوی فیبر بالا از جمله انواع میوه ها و سبزیجات، تعداد و تنوع باکتری های مفید روده را افزایش می دهد. تحقیقات نشان داده رژیم غذایی سرشار از فیبر می تواند آرایش باکتری های روده را تغییر داده و همین امر کاهش وزن را برای افراد آسان تر می کند. مصرف مواد غذایی مفید برای سلامت روده ها و رساندن باکتری های مفید به بدن ضروری است.

باکتری های مفید روده در کدام مواد غذایی یافت می شوند؟

موز

موز دارای ماده ای مغذی به نام نشاسته مقاوم است که بدن توانایی هضم آن را ندارد اما باکتری های مفید روده از آن تغذیه می کنند. موز معمولا به آرام شدن معده کمک می کند و برای از بین بردن اسهال و مسائل روده می توان از آن کمک گرفت.

مارچوبه

مارچوبه منبع خوبی از اینولین است. اینولین نوعی فیبر غیر قابل هضم است. این ماده به عنوان یک پروبیوتیک عمل می کند و تغذیه باکتری های مفید دستگاه گوارش را به عهده می گیرد. این ماده دارای مقادیر زیادی از ویتامین ب است و به کمک آنتی اکسیدان هایی که دارد از التهاب روده جلوگیری می کند. اگر مستعد ابتلا به ناراحتی های گوارشی هستید این ماده غذایی را در رژیمتان قرار دهید.

سیر

سیر نیز مانند مارچوبه دارای اینولین است و فواید زیادی برای بدن فرد دارد. این ماده یکی از مواد غذایی عالی برای دستگاه گوارش انسان است. تحقیقات نشان داده سیر قدرت تقویت دستگاه گوارش را دارد و پودر آن باعث رشد باکتری های سالم روده می شود.

لوبیا

لوبیا مانند موز سرشار از نشاسته مقاوم است و باکتری های مفید می توانند از آن تغذیه کنند. به همین دلیل بهتر است در رژیم غذایی هفتگی خود حبوباتی مثل لوبیا را جای دهید.

دمنوش ها

استرس تاثیرات منفی زیادی روی سیستم گوارش و روده افراد می گذارد. به همین دلیل استفاده از دمنوش هایی که دارای خاصیت آرامش بخشی هستند برای این موضوع بسیار مفید است.

قهوه

صبحتان را با قهوه آغاز کنید و به زیاد شدن تنوع باکتری های موجود در روده تان کمک کنید. نوشیدنی هایی که حاوی قهوه است به عملکرد بهتر روده و سیستم گوارش شما کمک خواهند کرد.

پنیر

محققان طی تحقیقات خود پی بردند که پنیرهای محلی مثل پنیر سیامزگی و پنیرهای تخمیر شده و غنی شده نرم منبعی سرشار از پروبیوتیک ها هستند و استفاده از آن ها برای سلامت روده توصیه می شود.

ماست

ماست سرشار از پروبیوتیک و باکتری هایی است که برای روده مفید هستند. ماست یک محیط اسیدی در روده به وجود می آورد و از این طریق به نابود شدن باکتری های مضر کمک می کند. با استفاده از محصولات لبنی می توانید عمر خود را طولانی کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 17 شهریور 1401 بروزرسانی: 17 شهریور 1401 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1125

به "باکتری های مفید روده در کدام مواد غذایی هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکتری های مفید روده در کدام مواد غذایی هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید