12 ایده سریع و سالم برای درست کردن میان وعده سالم

به گزارش پری بلاگ، احساس گرسنگی می تواند افراد را به سمت مصرف خوراکی های شیرین و ناسالم و به سمت پرخوری سوق دهد. با میل کردن میان وعده متناسب با ذائقه می توان به خوبی مسئله گرسنگی و مسائل ناشی از آن را مدیریت کرد. بعلاوه بهتر است اشخاص از میان وعده های سالم و با کالری مناسب استفاده نمایند.

12 ایده سریع و سالم برای درست کردن میان وعده سالم

برخی از افراد علاوه بر انتخاب خوراکی های سالم، حجم و میزان آن ها را هم بر اساس فعالیت روزانه معین می نمایند. در ادامه تعدادی از میان وعده های سالم و آسان را معرفی می کنیم.

انواع سالاد

سالادها بسیار متنوع هستند و می توانند در گروه میان وعده سالم قرار بگیرند. در برخی از سالادها شماری از ادویه های ارگانیک به عنوان چاشنی استفاده می شوند. ادویه ها انواع گوناگونی دارند و برای مثال می توان به ادویه محلی، ادویه ارگانیک و ادویه روستایی اشاره نمود. اگر قصد خرید اینترنتی ادویه جات ارگانیک را دارید خوب است بدانید این محصولات با قیمت مختلفی عرضه شده اند و می توان با مشاهده فهرست قیمت و به وسیله خرید آنلاین آن ها را تهیه کنید.

آجیل

انواع آجیل در گروه میان وعده سالم و ایده آل قرار می گیرند. پسته، بادام، فندق، گردو و سایر مغزها سرشار از فیبر، چربی های سالم، پروتئین و سایر مواد مغذی هستند. این میان وعده خوشمزه برای مدتی فرد را سیر نگه می دارد.

برخی از مطالعات نشان داده اند مصرف انواع آجیل می تواند به کاهش وزن یاری کند. معین کردن میزان آجیل و مصرف به میزان مغزها از نکات مهم این میان وعده مفید هستند. برای مثال در برخی از رژیم ها، مصرف یک چهارم فنجان آجیل را پیشنهاد می دهند.

اسموتی

اسموتی ها هم یکی دیگر از میان وعده های سالم هستند و درست کردن آن ها هم آسان است. می توان برای میان وعده، اسموتی توت فرنگی، موز و غیره را تهیه کرد. این میان وعده می تواند برای بچه ها و بزرگسالان بسیار مجذوب کننده باشد.

توت و ماست یونانی

انواع توت سرشار از آنتی اکسیدان هستند و ماست یونانی منبع غنی از پروتئین است. با ترکیب ماست یونانی و انواع توت، میان وعده سالم و خوش رنگی را تهیه کنید. آسان بودن تهیه این میان وعده یکی دیگر از مزایای آن است.

تخم مرغ آب پز

تخم مرغ حاوی پروتئین و ویتامین D است و به خوبی فرد را سیر نگه می دارد. این میان وعده سالم را می توان به همراه گوجه فرنگی یا اسفناج سرو کرد تا به ارزش غذایی آن هم افزوده گردد.

چیپس کلم پیچ

انواع چیپس گیاهی مانند چیپس کلم پیچ، هوادار دارند. چیپس کلم پیچ یک میان وعده خوش طعم و آسان است. کلم پیچ منبع خوبی از مواد معدنی و فیبر است. این چیپس را می توان با روغن زیتون هم سرو کرد.

گرانولای خانگی

گرانولا یک میان وعده سالم و محبوب است اما محصول آماده آن نسبتا گران قیمت است و می توان این میان وعده مقوی و پر انرژی را بر اساس ذائقه خود در خانه تهیه کرد.

شکلات تلخ و بادام

بادام سرشار از چربی های سالم و شکلات تلخ حاوی انواع آنتی اکسیدان است و با ترکیب این دو ماده غذایی خوشمزه یک میان وعده سالم و فوق العاده خوشمزه را تهیه کنید.

اسلایس میوه

میوه ها یکی از رایج ترین میان وعده های سالم هستند. انواع میوه منبع خوبی از فیبر و ویتامین هستند و می توان آن ها را با سایر خوراکی های دیگر مانند ماست ترکیب و میل کرد. پرتقال، موز سیب از جمله میان وعده های محبوب هستند.

پاپ کورن

پاپ کورن هم یکی دیگر از میان وعده های سریع است. طرز تهیه پاپ کورن در اصل، بسیار آسان است. بعلاوه این خوراکی پرهوادار را می توان با استفاده از روغن ذرت سرخ کرد. این نوع روغن با برترین مارک در دسترس است. هنگام خرید این محصولات، ممکن است قیمت روغن ذرت نو با قیمت قدیم تفاوت داشته باشند. روغن ذرت را می توان با مراجعه حضوری به فروشگاه ها یا به وسیله خرید آنلاین تهیه کرد. به صورت کلی خرید اینترنتی مزایای مختلفی دارد.

کراکر پنیری

اگر زمان محدودی برای تهیه میان وعده سالم دارید یا تمایلی ندارید از میان وعده های آماده بهره ببرید این خوراکی خوشمزه و سالم گزینه مناسبی است. تهیه این میان وعده بسیار آسان است و می توانید آن را در منزل هم تهیه کنید.

ساندویچ پنیر و سبزی

ساندویچ پنیر و سبزی یکی دیگر از میان وعده های خوشمزه است. پنیر می تواند کلسیم و پروتئین بدن را تامین کند و سبزی ها هم منبع خوبی از فیبر و سایر مواد مغذی هستند. این میان وعده سالم به آسانی تهیه می گردد و از آن جایی که با نان سرو می گردد می تواند فرد را برای مدتی سیر نگه دارد. برای مشاهده موارد بیشتر انواع میان وعده های سالم اینجا کلیک کنید.

در نهایت، احساس گرسنگی می تواند باعث تمایل به مصرف مواد غذایی ناسالم و پر از کالری گردد. بچه ها معمولا کمتر از بزرگسالان گرسنگی را تحمل می نمایند و ممکن است در وعده غذایی اصلی با پرخوری، آسیب ببینند. از این رو در این شرایط میان وعده های سالم پیشنهاد داده می شوند. تنوع این خوراکی ها بسیار زیاد است و به خوبی می تواند با سلیقه غذایی بچه ها و بزرگسالان هماهنگ باشد. برای نمونه از میان این غذاها می توان به آجیل، کراکر پنیری و اسموتی اشاره نمود.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 25 خرداد 1402 بروزرسانی: 25 خرداد 1402 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1248

به "12 ایده سریع و سالم برای درست کردن میان وعده سالم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 ایده سریع و سالم برای درست کردن میان وعده سالم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید