برنامه ریزی برای تزریق واکسن کرونا به مادران باردار در منزل

به گزارش پری بلاگ، فرمانده ستاد کرونای تهران گفت: برنامه داریم واکسیناسیون مادران باردار در منزل انجام گردد.

برنامه ریزی برای تزریق واکسن کرونا به مادران باردار در منزل

علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی خبرنگاران، با اشاره به واکسیناسیون مادران باردار در کشور اظهار کرد: در حال حاضر حدود 270 مرکز واکسیناسیون برون سپاری شده و 19 مرکز شبانه روزی تزریق واکسن در تهران فعال هستند.

زالی بیان نمود: در حال حاضر اطلاعات مادران باردار در تمام مراکز بهداشتی به ثبت رسیده است و مادران باردار بهتر است در همان مرکز که کارهای غربالگری شان را انجام داده اند، واکسن تزریق نمایند.

او بیان نمود: براساس مطالعاتی که بر روی واکسن سینوفارم در جهان اجرا شده است این واکسن اثربخشی خوبی در بین مادران باردار داشته است و مادران باردار بالای 12 هفته می توانند برای تلقیح واکسن سینوفارم اقدام نمایند.

فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران تاکید نمود: ما در حال طراحی پروژه ای هستیم که کار تزریق واکسن ویژه مادران باردار در منزل به یاری نیروهای فوریت های پزشکی انجام گردد تا مادران باردار از خانه برای انجام واکسیناسیون خارج نشوند و این طرح در صورت تایید نهایی به اطلاع مردم خواهد رسید.

او اضافه نمود: در مراکز بهداشتی راستا واکسیناسیون مادران باردار مجزا از سایر افراد است و این کار با هدف پیشگیری از هر مسئله ای برای مادران باردار انجام می گردد.

بیشتر بخوانید:

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 813

به "برنامه ریزی برای تزریق واکسن کرونا به مادران باردار در منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی برای تزریق واکسن کرونا به مادران باردار در منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید