برنامه و عناوین کارگاه های آموزشی مجازی جشنواره33 فیلم کودک اعلام شد

به گزارش پری بلاگ، تهران (پانا) - عناوین کارگاه های آموزشی مجازی سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوانان در دو بخش ملی و بین الملل اعلام شد.

برنامه و عناوین کارگاه های آموزشی مجازی جشنواره33 فیلم کودک اعلام شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی جشنواره فیلم های بچه ها و نوجوانان، حامد سلیمان زاده معاون مدیر بین الملل و مسئول کارگاه های آموزشی جشنواره گفت: سال جاری سعی شده تا با توجه به شرایط کرونایی و انتقال فضای آموزشی در دانشگاه ها، مراکز آموزشی و فستیوال های مختلف به بستر فضای مجازی، نگاهی ویژه به بخش کارگاه های آموزشی جشنواره داشته باشیم.

او اضافه نمود: یکی از تفاوت های شاخص این دوره جشنواره با ادوار گذشته برپایی آنلاین است که در اجرای کارگاه ها هم این تفاوت مشاهده می گردد. در واقع شرایط جدید این رویداد، فرصت خوبی ایجاد نموده تا ما با برپایی مجازی کارگاه ها در دو بخش بین الملل و ملی، بتوانیم از اساتید متنوع و باسابقه تری استفاده کنیم و ضمناً به فراگیری بیشتر کارگاه ها فکر کنیم و این امکان را داشته باشیم تا با مخاطبان گسترده تری در تعامل باشیم.

٭ چگونگی ثبت نام و استفاده از برنامه کارگاه ها

به گفته معاون مدیر بین الملل جشنواره، کارگاه های آموزشی این دوره جشنواره به صورت ضبط شده (در بخش بین الملل با زیرنویس) در پلتفرم جشنواره ارائه خواهد شد و در ادامه پرسش و پاسخ محدود با حاضران در کارگاه به صورت زنده و نیم ساعت بعد از هر کارگاه به وسیله فضای اسکای روم صورت خواهد گرفت.

سلیمان زاده گفت: همه علاقه مندان می توانند ابتدا به آدرس https://portal.icff.ir/ مراجعه نمایند و پس از ثبت نام، تمایل خود را برای حضور در بخش کارگاه های آموزشی جشنواره سی و سوم اعلام نمایند.

او با اشاره به آنالیز درخواست های رسیده برای شرکت در کارگاه ها اضافه نمود: مشخصات ثبت نام نمایندگانی که علاقه مندی خود را برای حضور در کارگاه ها اعلام نموده اند، آنالیز خواهد شد و سپس، برای حضور در هر کارگاه، 15 تا 30 نفر از بین ثبت نام شدگان انتخاب خواهند شد.

٭ عناوین کارگاه ها

سلیمان زاده در ادامه عناوین هفت کارگاه در بخش بین الملل سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوانان را به توضیح زیر برشمرد:

1- معرفی و شناخت عناصر فیلمنامه در سینمای کودک (فدریکا یاکوبللی، استاد فیلمنامه نویسی از ایتالیا)

2- تکنیک ها (متدها)ی بازیگری معاصر در فیلم های بچه ها و نوجوانان (آنا ردی از بازیگران تئاتر و سینمای ایتالیا)

3- صندلی تجربه در روایت فیلم های انیمیشن (یان جوئت از فرانسه)

4- مفهوم شخصیت در سینمای کودک با تمرکز بر سینمای کودک قزاقستان (الکساندرا لومپووا از منتقدان مطرح قزاقستان و عضو فیپرشی)

5- فیلم عروسکی و نحوه ارتباط آن با دنیا بچه ها (رامان جیت کائور از هند و لی تامسون از انگلستان)

6- چگونه فیلم کودک خود را به بازارهای دنیای معرفی کنیم؟ (چاندرا کی جاها از توزیع نمایندگان و پخش نمایندگان مطرح سینمای هند و معاون اجرایی جشنواره آسیاپاسیفیک)

7- صندلی ریتم در فرآیند کارگردانی فیلم کودک (عبدال رمیدکا از کارگردانان سینمای کودک قزاقستان)

همچنین، عناوین کارگاه های بخش ملی سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوانان که اساتید آن جملگی از چهره های متخصص و شناخته شده خواهند بود، عبارتند از:

1- الگوی سفر قهرمان در سینمای کودک

2- اصول زیبایی شناسی سینما برای نوجوانان

3- فیلمسازی خانوادگی (بهره گیری از موضوعات روزمره برای ساخت فیلم)

4- فیلمبرداری ارزان با دوربین های دیجیتال

5- انتقال تجربه: طراحی صحنه و لباس در سینما

6- تعامل سینما و بازی های ویدئویی

٭ زمان کارگاه ها

سلیمان زاده با اشاره به این که کارگاه های آموزشی سال جاری به گونه ای طراح شده که مورد بهره برداری دانشجویان سینما، علاقه مندان و نیز فعالان حرفه ای سینما شامل کارگردانان و تهیه نمایندگان قرار گیرد، زمان بندی کارگاه های بخش بین الملل در ایام برگزاری جشنواره (از 27 مهر تا 2 آبان) را هر روز از 11 صبح (به همراه پرسش و پاسخ) و کارگاه های بخش ملی را هر روز از ساعت 13 گفت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 224

به "برنامه و عناوین کارگاه های آموزشی مجازی جشنواره33 فیلم کودک اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه و عناوین کارگاه های آموزشی مجازی جشنواره33 فیلم کودک اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید