برگزاری لیگ کتابخوانی تابستانه در کتابخانه دره مرادبیک

به گزارش پری بلاگ، حسن عرفانی مقدم در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در همدان،از برگزاری لیگ کتابخوانی تابستانه در این کتابخانه اطلاع داد و اضافه نمود: همزمان با فصل تابستان و به منظور غنی سازی اوقات فراغت بچه ها عضو کتابخانه، لیگ کتابخوانی تابستانه با موضوع کتب بخش کودک در این کتابخانه طراحی و اجرا شد.

برگزاری لیگ کتابخوانی تابستانه در کتابخانه دره مرادبیک

وی اضافه کرد: لیگ کتابخوانی تابستانه با هدف ترویج کتابخوانی عمیق و مفهومی از منابع موجود در بخش کودک کتابخانه و در راستای ایجاد انگیزه، هیجان و حس رقابت بین اعضای کودک رده سنی 6 تا 12 سال، که در واقع جامعه هدف این مسابقه بودند، طراحی شد.

مسئول کتابخانه عمومی شهدای دره مرادبیک بیان نمود: این برنامه در اصل تجمیعی از نشست های کتابخوان و نقد کتاب به صورت رقابتی و در غالب مسابقه بود که در دو مرحله برگزار گردیده است.

وی با اشاره به اینکه مرحله مقدماتی با شرکت 32 نفر از اعضای کودک شروع شد، مطرح کرد: شرکت کنندگان در مرداد ماه به رقابت پرداختند که از این تعداد 15 نفر به مرحله نهایی که در شهریور ماه برگزار گردید، راه یافتند.

عرفانی به شیوه امتیاز دهی این لیگ کتابخوانی اشاره نمود و گفت: چهار بخش معرفی کتاب، روانخوانی کتاب، خلاصه گویی از کتاب و برداشت از کتاب بود شیوه امتیازدهی بود که برای هر بخش 10 امتیاز در نظر گرفته شد و در مجموع 40 امتیاز، به وسیله تیم داوری در نظر گرفته شد.

وی توضیح داد: تیم داوری این لیگ کتابخوانی متشکل از کارشناس منابع استان به عنوان داور اصلی و یک نفر از اعضای فعال کتابخانه به عنوان داور کمکی بودند و در نهایت سه نفر به عنوان بهترین های این لیگ انتخاب و جوایزی به آنها اهدا شد.

عرفانی اعلام نمود: برگزاری چنین مسابقات کتابخوانی، علاوه بر ایجاد حس رقابت و شور و نشاط در بچه ها، دقت نظر آنها را در مطالعه بالا برده و باعث می گردد انتخاب ها و مطالعات خود را به سمت کیفی شدن پیش ببرند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 شهریور 1402 بروزرسانی: 28 شهریور 1402 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1284

به "برگزاری لیگ کتابخوانی تابستانه در کتابخانه دره مرادبیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری لیگ کتابخوانی تابستانه در کتابخانه دره مرادبیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید