بهنگام سازی دستورالعمل های بیابان زدایی برای مقابله با فرسایش بادی

به گزارش پری بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس گروه مطالعات دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و ابخیزداری کشور از به روز رسانی و بهنگام سازی دستورالعمل های بیابان زدایی برای مقابله با فرسایش بادی و مهار کانون های بحرانی در بیابان خبر داد.

بهنگام سازی دستورالعمل های بیابان زدایی برای مقابله با فرسایش بادی

به گزارش سرویس اقتصادی خبرنگاران، مهندس علی حاج بیگلو، مقابله با پدیده بیابان زایی و کنترل فرسایش بادی در منطقه ها بیابانی کشور را از جمله وظایف دفتر امور بیابان برشمرد و خاطر نشان کرد: این پدیده چالش زا که مختص منطقه ها خشک و نیمه خشک است در این حوزه با سیاست گذاری و برنامه ریزی مدیریت می گردد.

رئیس گروه مطالعات دفتر امور بیابان، وجود شاخص های فنی و اجرایی به روز و کارآمد را امری لازم و ضروری برشمرد و اضافه نمود: این شاخص ها اجرای پروژه ها را در حداقل زمان ممکن سرعت بخشیده و لازم است شاخص های مذکور در دسترس کارشناسان و دست اندرکاران بخش بیابان زدایی و کنترل فرسایش بادی کشور قرار گیرد.

حاج بیگلو در ادامه شرح داد: دفتر امور بیابان در سال گذشته بر اساس آخرین یافته ها و دستاوردهای علمی در زمینه اجرای اقدامات بیابان زدایی بویژه فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در منطقه کوبوچی چین، اقدام به بهنگام سازی و ضابطه مند نمودن دستورالعمل های فنی و اجرایی بخش بیابان نموده که این دستورالعمل ها شامل: بادشکن زنده و غیرزنده، نهالکاری و مراقبت و آبیاری، مدیریت بهره وری جنگل های دست کاشت منطقه ها بیابانی، مدیریت رواناب، مالچ پاشی، حفاظت و قرق، تله رسوبگیر و بذرپاشی و بذرکاری است.

به گفته این کارشناس دفتر امور بیابان، این دستورالعمل ها باید بطور ساده و کاربردی تهیه تا بخشی از نیازهای فنی و اجرایی نیروهای دست اندرکار بیابان زدایی و کنترل فرسایش بادی کشور تامین گردد.

رئیس گروه مطالعات دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها همچنین گفت: با توجه به قدیمی بودن دستورالعمل های تهیه شده و ضرورت بهنگام سازی علوم و روش های اجرایی پروژه های مورد نظر و همچنین رویکرد سازمان در اجرای پروژه های مشارکتی که در ابلاغیه اخیر سیاست ها و ضوابط مدیریت منطقه ها بیابانی مورد توجه قرار گرفته، به روز رسانی دستورالعمل های فنی را اجتناب ناپذیر نموده است.

کدM-ch2531

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 845

به "بهنگام سازی دستورالعمل های بیابان زدایی برای مقابله با فرسایش بادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهنگام سازی دستورالعمل های بیابان زدایی برای مقابله با فرسایش بادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید