ترودو: باید به سایر ادیان احترام گذاشته گردد

به گزارش پری بلاگ، نخست وزیر کانادا در واکنش به انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام، خواهان احترام به ادیان شد.

ترودو: باید به سایر ادیان احترام گذاشته گردد

به نقل از خبرگزاری فرانسه، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا روز آدینه در عین دفاع از آزادی بیان بیان نمود آزادی بیان بدون محدودیت نیست و نباید به نحوی خودسرانه و بی فایده احساسات بعضی جوامع را جریحه دار کرد.

بر این اساس، ترودو در پاسخ به سوالی درباره حق انتشار کاریکاتور حضرت محمد (ص)، پیامبر اسلام چنان که مجله فرانسوی شارلی ابدو منتشر نموده است، گفت: ما همواره از آزادی بیان دفاع خواهیم کرد، اما آزادی بیان بدون محدودیت نیست. ما باید با سایر ادیان با احترام رفتار و کوشش کنیم احساسات کسانی را که با آن ها دارای جامعه یا جهانی مشترک هستیم، به نحوی خودسرانه یا بی فایده جریحه دار نکنیم.

رئیس دولت کانادا اضافه نمود: به طور مثال ما حق نداریم در یک سینمای مملو از جمعیت فریاد بزنیم آتش و باعث وحشت دیگران شویم. همواره محدودیت هایی وجود دارد.

ترودو با فاصله دریافت از موضع امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، استفاده محتاطانه از آزادی بیان را خواهان شد. نخست وزیر کانادا همچنین گفت: در جامعه ای تکثرگرا، متنوع و قابل احترام مانند جامعه ما، باید درباره تاثیر کلمات و حرکات خود بر دیگران به ویژه این جوامع و جمعیت هایی که هنوز با تبعیض های بزرگ زندگی می نمایند، هوشیار باشیم.

ترودو همان طور که روز قبل مانند رهبران اتحادیه اروپا حملات تروریستی اخیر در فرانسه را محکوم نموده بود، بار دیگر این حملات را به منزله اقدامی وحشتناک و مخوف محکوم کرد. وی درباره این حملات تاکید نمود این غیر قابل توجیه است و کانادا با تمام وجود این اقدامات را محکوم می نماید. ما همواره در کنار دوستان فرانسوی خود هستیم که لحظاتی فوق العاده سخت را تجربه می نمایند.

سه نفر روز پنجشنبه در یک کلیسا در نیس واقع در جنوب فرانسه به دست مردی به ضرب چاقو به قتل رسیدند و ضارب دستگیر شد. این حملات در فضایی از خشم در خاورمیانه علیه فرانسه و امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور صورت می گیرد. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 292

به "ترودو: باید به سایر ادیان احترام گذاشته گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترودو: باید به سایر ادیان احترام گذاشته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید