فراوری مدرن نهال های لیبل آبی برای نخستین بار در ایران به وسیله بنیاد مستضعفان

به گزارش پری بلاگ، رئیس بنیاد مستضعفان در حاشیه بازدید از یک مجموعه دامپروری و کشاورزی در استان اصفهان گفت: بنیاد مستضعفان برای نخستین بار در ایران، نهال های شناسنامه دار، اصیل و پربازده را با هدف ارتقاء بهره وری در حوزه باغداری فراوری کرد که ظرفیت فراوری 200 هزار نهال لیبل آبی در سال و 2 میلیون چشمه پیوندک را سالانه دارا است.

فراوری مدرن نهال های لیبل آبی برای نخستین بار در ایران به وسیله بنیاد مستضعفان

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح در سفر به استان اصفهان و بازدید از یک واحد فراوریات دامی، کشاورزی و باغی بنیاد مستضعفان در منطقه اردستان اصفهان، با اشاره به بخشی از فعالیت این واحد در حوزه فراوری نهال های لیبل آبی اظهار کرد: فراوری این نهال های شناسنامه دار و اصیل و پربازده، برای نخستین بار در کشور به وسیله بنیاد مستضعفان انجام شد.

رئیس بنیاد مستضعفان اضافه نمود: این واحد توانایی دارد تا سالانه بیش از 200 هزار نهال لیبل آبی را با استفاده از آزمایشگاه های تخصصی و نیرو های جوان و متخصص خود فراوری کند و فراوریات خود را برای ارتقاء بازده محصولات باغی کشور، در اختیار باغداران و فعالان بخش خصوصی قرار دهد.

وی ادامه داد: علاوه بر این موارد، این مجموعه با دارا بودن گلخانه ای به وسعت 2700 متر مربع، سالانه 2 میلیون چشمه پیوندک فراوری می نماید.

فتاح با تاکید بر اینکه بنیاد مستضعفان آمادگی لازم برای سرمایه گذاری در جهت ارتقاء بازده محصولات کشاورزی با استفاده از تکنولوژی روز و مدرن جهان را دارد، گفت: با توجه به پتانسیل این مجموعه مقرر شد تا با سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان و احداث زیرساخت های لازم، فراوریات سالانه نهال های لیبل آبی در این مجموعه به 600 هزار نهال در سال و فراوری چشمه پیوندک هم به بیش از 6 میلیون در سال برسد و سطح زیرکشت فراوریات گلخانه ای این محصولات هم به بیش از 7000 متر مربع افزایش یابد.

رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه این بازدید، با اشاره به ورود بنیاد مستضعفان در حوزه فراوری گوشت قرمز گفت: در شرایطی که طی سنوات اخیر، کمبود گوشت قرمز، باعث تنش های قیمتی در بازار گوشت شده و این افزایش قیمت ها، زندگی مردم را متاثر نموده است، بنیاد مستضعفان برای تامین هرچه بیشتر امنیت غذایی و تاثیر در کاهش تنش های قیمتی در بازار و دسترسی بیشتر مردم به گوشت قرمز، سرمایه گذاری مضاعفی برای توسعه واحد های پرواربندی فراوری گوشت قرمز انجام می دهد.

فتاح با بیان اینکه در حال حاضر این مجموعه در اصفهان دارای 3700 راس دام پرواری است گفت: بنیاد مستضعفان با سرمایه گذاری کلان و استفاده از نیرو های متخصص در این حوزه، به دانش قابل توجهی در حوزه دام های شیری و گوشتی دست یافته و امروز شاهد ثبت رکورد فراوری مبه وسیله روزانه 44 لیتر شیر برای هر راس گاو شیری و 1.5 کیلوگرم گوشت در روز برای هر راس دام گوشتی در این واحد هستیم.

وی تاکید نمود: بنیاد مستضعفان آمادگی کامل دارد تا دانش خود در حوزه دامپروری و پرواربندی را در اختیار سایر فعالان بخش خصوصی در این حوزه قرار دهد تا حوزه امنیت غذایی کشور بیش از پیش تقویت گردد.

رئیس بنیاد مستضعفان در انتها این بازدید با تاکید بر اهمیت حوزه مسئولیت اجتماعی شرکت های بنیاد در حوزه فعالیتشان گفت: نکته ای که تمام واحد های فراوریی بنیاد مستضعفان در سراسر کشور باید نسبت به آن حساس باشند، جدی گرفتن اجرای مسئولیت اجتماعی در قبال روستا های حاشیه محل فعالیتشان است چراکه هر توسعه ای بدون رضایت مردم و اهالی منطقه ها فعالیت ها، بی معنی است و باید هر فعالیت مالی، منافع مستقیم و غیرمستقیم برای اهالی آن منطقه ها داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 733

به "فراوری مدرن نهال های لیبل آبی برای نخستین بار در ایران به وسیله بنیاد مستضعفان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری مدرن نهال های لیبل آبی برای نخستین بار در ایران به وسیله بنیاد مستضعفان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید