تور ارزان عمان: نقش همکاری بخش خصوصی ایران و عمان در توسعه تبادلات تجاری پررنگ است

به گزارش پری بلاگ، نخستین هیات تجاری بخش خصوصی ایران پس از برطرف محدودیت های کرونا به همت اتاق مشترک ایران و عمان به سرپرستی رئیس سازمان توسعه تجارت و با حضور نایب رئیس اتاق مشترک، تولیدکنندگان حوزه مواد غذایی، تجهیزات پزشکی، آبزیان، مصالح ساختمانی و پتروشیمی به عمان اعزام شد.

تور ارزان عمان: نقش همکاری بخش خصوصی ایران و عمان در توسعه تبادلات تجاری پررنگ است

با تور ارزان عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

طبق برنامه ریزی اجرا شده حضور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه IDF OMAN، همایش تجاری ایران و عمان و نشست تجاری فعالان مالی دو کشور به میزبانی اتاق بازرگانی این کشور، بازدید از منطقه ها آزاد و تجاری عمان و شرکت شهرک های صنعتی، برگزاری در جلسات اختصاصی با شرکت ها و بانک های عمانی از برنامه هایی است که در بازه زمانی استقرار هیات در عمان انجام می گردد.

برهمین اساس، همایش تجاری ایران و عمان برگزار و رضا آل صالح، رئیس اتاق بازرگانی عمان در ابتدای این نشست ضمن تقدیر از مجموعه اقدامات اتاق مشترک ایران و عمان در راستای تسهیل روابط تجاری بین دو کشور، توضیح داد: در حال حاضر کارگروه برطرف موانع بانکی و مکانیزم داوری در اختلافات تجاری در دستورکار دو اتاق قرار گرفته و این فرایند بدون شک در بهبود سطح روابط اثرگذار خواهد بود.

او بعلاوه از اعزام هیات تجاری عمان به ایران در آینده نزدیک طبق دعوت رسمی رئیس اتاق مشترک به سرپرستی خود اطلاع داد.

در ادامه علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت ضمن اشاره به پتانسیل های عمان به ویژه در حوزه صادرات مجدد، به تشریح سرفصل برنامه دولت ایران در برطرف موانع تجاری در حوزه روابط بانکی، بیمه های صادراتی، حمل ونقل و لجستیک پرداخت.

به اعتقاد معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران، اتاق مشترک ایران و عمان در گردآوری و ارائه آمار و داده های تجاری مورد احتیاج فعالان مالی در توسعه بازار و ارتباط تجار دو کشور نقش بسزایی دارد.

او بعلاوه تاکید نمود: نتایج مثبت در حجم روابط مالی دو کشور به همکاری صمیمانه و کوشش های روسای اتاق های بازرگانی دو کشور و اتاق مشترک ایران و عمان بستگی دارد.

در این بین شهلا عموری، نایب رئیس اتاق مشترک ایران و همان نیز به تشریح برنامه های اتاق مشترک در حوزه های داوری دعاوی تجاری و فراهم آوردن تسهیلات برای فعالان مالی و ایجاد شرایط سهل برای حضوراین افراد در نمایشگاه های عمان پرداخت .

در خلال برگزاری همایش تجاری فرصتی فراهم شد تا فعالان مالی دو کشور از نزدیک با یکدیگر نشست های رودررو برگزار نمایند.

ایران و عمان بر توسعه زیرساخت های حمل ونقل تاکید نمودند

علاوه بر حضور هیات ایرانی در همایش تجاری، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با سعید بن حمود المعولی، وزیر حمل ونقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات سلطنت عمان نیز ملاقات و بر لزوم توسعه زیرساخت های حمل ونقل در راستای تسهیل تجارت دو کشور تاکید نمود.

در این ملاقات مقرر شد ایران و سلطنت عمان آنالیز همکاری های بلندمدت و مشترک در این زمینه را در دستور کار خود قرار دهند و پیگیری های لازم به منظور اجرایی کردن اهداف در این حوزه و در راستای منافع دو کشور را داشته باشند.

بعلاوه مقرر شد یک کارگروه مشترک حمل ونقل دریایی بین دو کشور شکل بگیرد و راهکارهای فنی، مطالعات و آنالیز های لازم در این زمینه را دنبال کند.

سفر هیات تجاری ایران به سرپرستی رئیس سازمان توسعه تجارت در آستانه سفر رئیس جمهور ایران به عمان که قرار است هفته آینده انجام گردد، صورت گرفت.

در این سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در رأس هیات بلندپایه تجاری، بازاریابی متشکل از 30 شرکت خصوصی، نمایندگان سازمان بنادر و صندوق ضمانت صادرات وارد عمان شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1038

به "تور ارزان عمان: نقش همکاری بخش خصوصی ایران و عمان در توسعه تبادلات تجاری پررنگ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان عمان: نقش همکاری بخش خصوصی ایران و عمان در توسعه تبادلات تجاری پررنگ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید