کارت گردشگری ایروان (Yerevan Card) چیست؟

به گزارش پری بلاگ، اگر شما هم از آن دسته از گردشگرانی هستید که به ارمنستان و شهر ایروان سفر کرده اند که هیچ ولی اگر هم که تا به حال سفر نکرده باشید، دیر یا زود حتما به این کشور به قصد دیدن جاذبه هایش خواهید رفت. اما آیا می دانستید که برای بازدید از جاذبه های مرکز ارمنستان می توانید با تهیه کارت گردشگری ایروان (Yerevan Card) از تسهیلات بسیار زیادی برخوردار شوید؟ با استفاده از این کارت می توانید تا بیشتر اماکن دیدنی و جاذبه های این شهر را ببینید و از کلی تسهیلات دیگر برخوردار شوید. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، با کارت گردشگری ایروان و قابلیت های آن بیشتر آشنا شویم.

کارت گردشگری ایروان (Yerevan Card) چیست؟

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

کارت گردشگری ایروان از آن دسته تسهیلات در نظر گرفته شده برای گردشگران گفته می گردد که به ارمنستان و شهر ایروان سفر می کنند و می خواهند تا تمام و کمال با این شهر زیبا، آشنا شوند. با استفاده از این کارت می توانید به اماکن تاریخی و جاذبه های بسیاری سر بزنید و همچنین به صورت رایگان از بیشتر موزه های این شهر بازدید کنید.

آیا می دانستید که با داشتن کارت گردشگری ایروان می توانید تا از تورهای رایگان گشت شهری و همچنین بسیاری از تخفیف های رستوران ها و کلی مراکز تفریحی برخوردار شوید؟ به هر حال عجیب نیست که در ارمنستان بتوان از مزیت های کارتی با موضوع گردشگری و تسهیلاتش استفاده نمود زیرا، ایروان یکی از مقاصد مهم گردشگران ایرانیان و دیگر گردشگران خارجی در سراسر جهان محسوب می گردد.

جالب است که بدانید خدمات کارت گردشگری ایروان مدت زیادی نیست که در صنعت خدمات گردشگری کشور ارمنستان به وجود آمده است. این کارت گردشگری را می توانید تحت عنوان نام ایروان کارت (Yerevan Card) دریافت نمایید.

البته برای داشتن این کارت باید در مقابل پرداخت هزینه ای که زیاد هم نیست به نسبت ارائه خدمات و تسهیلاتش که به طور مثال شامل بازدید رایگان از بیش از 40 موزه در ایروان، تورهای رایگان درون شهری، ورودی رایگان به برخی از جاذبه های این شهر، سیم کارت رایگان به همراه اینترنت و تخفیف در برخی رستوران ها، فروشگاه ها و هتل ها می گردد را دریافت نمایید.

ایروان، مرکز ارمنستان و بزرگ ترین شهر این کشور با قدمتی که به قرن 8 میلادی باز می گردد و از مقاصد مهم گردشگری کسانی که به این کشور سفر می کنند، به شمار می رود. آثار تاریخی متعدد، کلیساهای قدیمی و موزه ها و گالری های متنوع، ایروان را به شهری مطلوب برای سفر در تمامی فصول تبدیل کرده است و به همین علت در هر زمان از سال، گردشگران زیادی از اقصی نقاط جهان به این شهر سفر می کنند.

از این رو اگر شما هم مسافر این شهر هستید و تصمیم دارید که به ایروان سفر کنید، پیشنهاد می کنیم که این کارت را تهیه کنید و از آن استفاده نمایید اما قبل از آن، حتما در ادامه بخوانید که این کارت برای شما چه مزایایی دارند و باید به چه نکاتی قبل از خرید این کارت دقت نمایید.

لطفا قبل از هر چیز توجه داشته باشید که در زمینه اعطای تسهیلات این کارت در زمینه تخفیف های رستوران ها، فروشگاه ها و هتل ها تنها به مدت 1 سال پس از خرید کارت گردشگری ایروان و یا همان ایروان کارت اعتبار دارند.

توجه داشته باشید که پس از دریافت این کارت و از همان لحظه که کارت به شما تحویل می گردد، مدت اعتبار کارت دریافتی شما آغاز می گردد و پس از اندازه مدتی که بر روی آن معین شده است که یا 24 ساعت، 48 ساعت و یا 72 ساعت است؛ به پایان خواهد رسید. از این رو پیشنهاد می کنیم که با توجه به برنامه سفر خود و همچنین اندازه زمانی که در ایروان هستید، ایروان کارت مناسبتان را دریافت نمایید.

مورد بعدی که باید به آن در هنگام تهیه این کارت توجه داشته باشید این است که؛ کارت بدون انقضای گردشگری ایروان کارت نیز برای شما وجود دارد که شامل گزینه هایی محدودتر در بازه زمانی 12 ماه اعتبار و یا همان کارت 1 ساله می گردد. کارت گردشگری ایروان همراه با 3 هزار درام کوپن مخصوص حمل و نقل عرضه می گردد که برای استفاده از آن 2 گزینه برای شما وجود دارد که عبارتند از؛ استفاده از تمام کوپن در راستا رفت یا برگشت از فرودگاه بین المللی زوارتنوتس به ایروان و یا استفاده از کوپن طی سه مرحله در راستاهای درون شهری با تاکسی. توجه داشته باشید که با در دست داشتن کارت می توانید بدون پرداخت هزینه، 15 بار سوار متروی شهری نیز بشوید.

همچنین تاکید می کنیم که قبل از خرید این کارت حتما دقت نمایید زیرا، کارت گردشگری ایروان پس از فعال سازی کاملا غیر قابل بازگشت و یا تعویض در تحت هر شرایطی است. شما می توانید همراه با دریافت کارت، کتاب راهنما، نقشه شهر ایروان، سیم کارت موبایل همراه با اینترنت، کوپن مخصوص حمل و نقل و کوپن تور را تحویل بگیرید.

همچنین شما به همراه دریافت کارت گردشگری ایروان، یک عدد سیم کارت نیز خواهید گرفت. با استفاده از این سیم کارت علاوه بر امکان تماس رایگان با دفتر خدمات 12 ساعته مرکز پشتیبانی، می توانید از 200 مگابایت اینترنت روزانه سیم کارت خود نیز استفاده نمایید. در آخر توصیه می کنیم تا حتما برای مطلع شدن از تمامی شرایط کارت گردشگری ایروان و دیگر مزیت های این کارت حتما به سایت کارت گردشگری ایروان مراجعه نمایید.

  • اگر مسافر ایروان هستید و یا تصمیم دارید تا در آینده به این شهر سفر کنید، پیشنهاد می کنیم که برای تهیه کارت گردشگری ایروان از این راه ها اقدام نمایید:

خرید آنلاین کارت گردشگری ایروان از سایت مربوطه و دریافت کارت از مراکز تحویل

رزرو آنلاین کارت گردشگری ایروان از سایت مربوطه و دریافت کارت از مراکز تحویل

خرید آنلاین کارت گردشگری ایروان از سایت مربوطه و دریافت کارت در منزل یا هتل

رزرو آنلاین کارت گردشگری ایروان از سایت مربوطه و دریافت کارت در منزل یا هتل

خرید حضوری از مراکز فروش کارت گردشگری ایروان

شما با تهیه کارت گردشگری ایروان می توانید تا از این مزایا و امکانات که در زیر برخی از آن ها را شرح خواهیم داد، استفاده نمایید.

  • تورهای رایگانی که کارت گردشگری ایروان آن ها را پشتیبانی می نماید عبارتند از:

تور رایگان گارنی و صومعه گغارد

تور رایگان کارخانه فرش مگرین همراه با بازدید از موزه فرش مگرین

تور رایگان اچمیادزین و زوارتنوتس

تور رایگان زمستانی ایروان گردی

  • شما با استفاده از کارت گردشگری ایروان می توانید به صورت رایگان از بیش از 40 موزه بازدید نمایید. برخی از این موزه ها عبارتند از:

موزه یرواند کوچار (Yervand Kochar Museum)

خانه موزه ماردیروس ساریان (Martiros Saryan House-Museum)

موزه هنر مدرن ایروان (Modern Art Museum of Yerevan)

خانه موزه هوهانس تومانیان (Hovhannes Tumanyan Museum)

موزه ماتناداران (Matenadaran)

گالری ملی ارمنستان (National Gallery of Armenia)

موزه هنرهای روسی (Museum of Russian Art)

موزه چاپ ایروان (The Museum of Printing)

موزه منبت کاری ایروان (Wood-Carving Museum)

دهکده باستانی شنگاویت (Shengavit Settlement)

موزه تاریخ ارمنستان (History Museum of Armenia)

موزه سرگئی پاراجانف (Sergei Parajanov Museum)

موزه تاریخ ایروان (Yerevan History Museum)

موزه کومیتاس (Komitas Museum)

موزه اربونی (Erebuni Museum)

موزه هنر و ادبیات چارنتس (Charents Museum of Literature and Arts)

موزه زمین شناسی ارمنستان (Geological Museum of Armenia)

  • شما با در دست داشتن ایروان کارت می توانید از تخفیف های 10 الی 30 درصد تعدادی از هتل های این شهر استفاده نمایید که عبارتنداز؛ هتل متروپل، هتل امپریال پالاس ایروان،هتل سیل پلاز، هتل دیاموند ایروان، هتل ناره هتل الیزیوم گالری، هتل فروم هتل هابی، هتل آرتساخ ،هتل اربونی ایروان، هتل مگ ،هتل اروپا، مای هتل ایروان، هتل کانتار، هتل اپرا سوییت، هاستل جی آر هاوس، هتل بوتیک باس، هتل سیلک رود، هتل سیلاچی و هاستل ایروان.
  • از جمله مکان هایی که شما با در دست داشتن کارت گردشگری ایروان می توانید به آن سر بزنید عبارتند از:

باغ گیاه شناسی ایروان (Yerevan Botanical Garden)

کلوب بیلیارد و بولینگ آرنا (Arena Bowling and Billiards Club)

مرکز تفریحی کوئست روم (QuestRoom)

  • اگر از آن دسته گردشگران و مسافرانی هستید که برایشان شکم گردی خیلی لذت بخش است و اولویتشان در سفر است می توانید با کارت گردشگری ایروان از تخفیف های 10 الی 20 درصدی خرید خوراکی و نوشیدنی در رستوران ها و کافه هایی همچون کافه ها و رستوران های زیر بهره مند شوید: کافه آسترال (Astral Cafe)، رستوران مارکوپولو (Marco Polo Restaurant)، رستوران ایپکور (Epicure)، رستوران سوشی توریا (Sushi Toria)، رستوران کیوتو لاونج (Kyoto Lounge)، رستوران دریان (Derian Restaurant)، رستوران پیتزا توریا ایروان (Pizza Toria Yerevan)، رستوران گی وی تو می (Givi 2 Me).
  • کارت گردشگری ایروان تخفیف های 10 الی 20 درصدی خرید در برخی از فروشگاه های ایروان را نیز به گردشگران ارائه می نماید که عبارتند از: فروشگاه سوغاتی اورارتو، فروشگاه سوغاتی دالان، فروشگاه شکلات گورمه دورمه، فروشگاه جواهرات آوتیسیان، گالری الماس دیامور، فروشگاه لباس ماویتا، فروشگاه سوغاتی تاراز آرت، فروشگاه سوغاتی سیلک رود، فروشگاه فرش آنتیک، گالری هنری نور و گالری هنری آرو.
  • برای به سایت های قابل اطمینان مراجعه کنید.

منبع: yerevancard.com

منبع: الی گشت
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 995

به "کارت گردشگری ایروان (Yerevan Card) چیست؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "کارت گردشگری ایروان (Yerevan Card) چیست؟" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارت گردشگری ایروان (Yerevan Card) چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید