خبرنگاران خراسان جنوبی وارد موج چهارم کرونا شد

به گزارش پری بلاگ، بیرجند - خبرنگاران - دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا 2 شهرستان دیگر استان شامل فردوس و قاینات هم در شرایط نارنجی (پرخطر) نهاده شد و این استان وارد پیک (موج) چهارم کرونا شده است.

خبرنگاران خراسان جنوبی وارد موج چهارم کرونا شد

غلامرضا شریف زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: براساس آخرین رنگ بندی که امروز (16 فروردین) توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد و از امروز قابل اعمال است، شهرستان های فردوس و قاینات از زرد (متوسط خطر) به نارنجی تغییر رنگ دادند.

وی گفت: تا دیروز (یکشنبه) فقط شهرستان بیرجند نارنجی و سایر شهرستان های خراسان جنوبی زرد بود که از امروز سه شهرستان استان در شرایط نارنجی و هشت شهرستان در شرایط زرد واقع شده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: اگر فرایند افزایش موارد ابتلا به کرونا با همین فرایند ادامه پیدا کند تا سرانجام هفته جاری و هفته آینده، رنگ بندی های جدید را در استان خواهیم داشت.

وی درباره اجرای محدودیت های کرونایی در مناطق نارنجی (پرخطر) گفت: گروه های شغلی سه و چهار در مناطق نارنجی اجازه فعالیت ندارند و کارکنان مشاغل ضروری در این مناطق به صورت یک سوم دورکاری و دوسوم حضوری همچنین مشاغل غیر ضروری به صورت یک دوم دورکاری و یک دوم حضوری فعالیت می نمایند.

شریف زاده گفت: منع تردد شبانه در تمامی شهرستان های استان بدون در نظر دریافت رنگ آنها از ساعت 22 تا سه بامداد برقرار است.

وی اضافه نمود: همچنین خودروهای با پلاک غیر بومی اجازه ورود به شهرستان های نارنجی و خودروهای با پلاک بومی حق خروج از این مناطق را ندارند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی توضیح داد: تغییر رنگی که این هفته شاهد هستیم نتیجه عملکرد ما در هفته آخر اسفند سال گذشته است و قطعا عملکرد مردم در هفته اول و دوم فروردین را در هفته های آینده خواهیم دید لذا تغییر رنگ جدید را در شهرستان های استان خواهیم داشت.

وی گفت: همه آمار و اطلاعات نشان می دهد که متاسفانه پیک چهارم کرونا در استان خراسان جنوبی شروع شده است و نگران هستیم با محدودیت هایی که برداشته شد این پیک سخت تر از موارد قبلی و حتی خیز سوم بیماری در آذر 99 باشد.

شریف زاده با بیان اینکه موارد بستری بیماران تنفسی از متوسط 119 نفر در هفته آخر اسفند به 202 نفر در حال حاضر افزایش یافته است اضافه نمود: میانگین موارد بستری بیماران کرونایی از 26 نفر در هفته آخر اسفند به 91 نفر افزایش یافته و در این آمار شاهد افزایش 250 درصدی هستیم.

وی بیان نمود: موارد مثبت شناسایی شده نیز نسبت به اسفند ماه هشت برابر شده است.

فرایند صعودی شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی از اوایل هفته دوم فروردین سال جاری شروع شد و شهرستان بیرجند بیشترین موارد مثبت جدید را در این مدت به خود اختصاص داده است به طوری که بعد از مدت ها هفته گذشته در شرایط نارنجی نهاده شد.

اولین مورد ابتلا به بیماری کووید 19 در خراسان جنوبی اوایل اسفند 98 در پی همه گیری جهانی ویروس کرونا اعلام شد و پس از گذر خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و تیر 99، فرایند بیماری بار دیگر در مهر سال گذشته صعودی شد که این فرایند تا آبان و آذر ماه ادامه یافت به طوری که آمار مبتلایان روزانه (24 ساعت) سه رقمی و فوتی های کرونا در این استان دورقمی شد.

به دنبال اجرای محدودیت های جامع از اول آذر پارسال و همراهی مردم و اصناف به تدریج موارد ابتلا به کرونا، بیماران مراجعه نماینده به بیمارستان ها، تست های مثبت، موارد بستری و فوتی در خراسان جنوبی کاهش یافت و این استان پیک سوم کرونا را در آذر 99 پشت سر گذاشت.

خراسان جنوبی 11 شهرستان دارد و در حال حاضر هشت شهرستان این استان در شرایط زرد (متوسط خطر) و سه شهرستان در شرایط نارنجی (پرخطر) است. این استان در حال حاضر هیچ شهرستان آبی (کم خطر) ندارد.

مشخص رنگ شهرها متناسب با فرایند بیماری در هر شهر انجام می گردد و قرار دریافت در هر کدام از رنگ های چهارگانه (آبی، زرد، نارنجی و قرمز) براساس تعداد موارد کرونا مثبت که در روز بستری می شوند به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 588

به "خبرنگاران خراسان جنوبی وارد موج چهارم کرونا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خراسان جنوبی وارد موج چهارم کرونا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید