راه اندازی ایستگاه هواشناسی در مجموعه میراث جهانی پاسارگاد

به گزارش پری بلاگ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، افشین ابراهیمی امروز 16 شهریورماه 1399 اظهار کرد: در اجرای برنامه توسعه هواشناسی کشاورزی در شهرستان ها، درخواستی از سوی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر احداث ایستگاهی در مجموعه میراث جهانی پاسارگاد به دلیل برخورداری از شرایط حفاظتی مطلوب و عدم وجود موانع فیزیکی مزاحم به پایگاه میراث جهانی پاسارگاد ارائه شد.

راه اندازی ایستگاه هواشناسی در مجموعه میراث جهانی پاسارگاد

او ادامه داد: این موضوع در شورای فنی پارسه -پاسارگاد مطرح شد و با در نظر دریافت ضوابط عرصه و حریم و فواید آشکاری که بهره برداری از داده های هواشناسی برای حفاظت هر چه مطلوب تر میراث جهانی پاسارگاد به همراه دارد، با نصب و راه اندازی ایستگاه موافقت شد.

مدیر پایگاه میراث جهانی پاسارگاد اظهار داشت: به تشخیص کارشناسان پایگاه میراث جهانی پاسارگاد، محلی در گوشه شرقی محوطه (محدوده حصارکشی) برای احداث ایستگاه انتخاب و به مسئولان اداره کل هواشناسی استان پیشنهاد سپس عملیات اجرایی آن آغاز شد.

او گفت: این ایستگاه از نوع سینوپتیک اتوماتیک و مجهز به دیتالاگر، حس گر سمت و سرعت باد، حس گر دما، حس گر رطوبت، حس گر فشار، حس گر تشعشع سنج، منبع تغذیه برق، مودم APN، برق گیر و دو حلقه چاه earth است.

منبع: گردشبان
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 1 آبان 1399 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 198

به "راه اندازی ایستگاه هواشناسی در مجموعه میراث جهانی پاسارگاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی ایستگاه هواشناسی در مجموعه میراث جهانی پاسارگاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید