زیرساخت های ارگ نوشیجان برای ثبت جهانی تشکیل می شوند

به گزارش پری بلاگ، ایرنا/ براساس سخنان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر، زیرساخت های ارگ نوشیجان برای ثبت جهانی تشکیل می شوند.

زیرساخت های ارگ نوشیجان برای ثبت جهانی تشکیل می شوند

قضیه چیست؟

ابراهیم جلیلی گفت: طرج گازرسانی به این محوطه نیز درحال انجام است که تا انتها سال گازرسانی به پایگاه ملی ارگ نوشیجان به عنوان یک اثر ملی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری کشور انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ساخت اتاقک تقلیل فشار، لوله کشی و نصب ایستگاه، پایگاه ارگ باستانی نوشیجان انجام شد، اضافه کرد: تا به امروز برای گازرسانی به این پایگاه ملی میراث فرهنگی و اجرای ایستگاه، لوله کشی، اتاقک تقلیل فشار حدود 150 میلیون تومان هزینه شده که براساس برنامه ریزی صورت گرفته این طرح گازرسانی با نصب ایستگاه در نوروز 1400 به بهره برداری می رسد.

جلیلی با بیان اینکه شبکه آب و برق به عنوان دیگر زیرساخت های موردنیاز این بنای تاریخی برای ثبت دنیای تامین شد، گفت: درحال حاضر پیگیر اجرای طرح خطوط شبکه تلفن برای این بنای تاریخی ارزشمند هستیم.

به گفته وی، ارگ باستانی نوشیجان یکی از منحصر بفردترین و ارزشمندترین آثار تاریخی کشور و دنیا بشمار می رود که پیگیری های لازم با تشکیل پرونده برای ثبت دنیای این اثر همچنان ادامه دارند.

منبع: همگردی
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 516

به "زیرساخت های ارگ نوشیجان برای ثبت جهانی تشکیل می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرساخت های ارگ نوشیجان برای ثبت جهانی تشکیل می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید