ساختمان سازی در ترکیه

به گزارش پری بلاگ، ساختمان سازی در ترکیه با توجه به مهاجرت طیف وسیعی از افراد از سرتاسر جهان و افزایش جمعیت این کشور توریستی، طی چند سال اخیر رشد فوق العاده ای داشته و بیشتر سرمایه گذاران بازار مسکن ترکیه را یکی از امن ترین و پرسودترین بازارها می دانند؛ تا حدی که دولت ترکیه، شرایط را برای ورود اتباع خارجی به کشور خصوصا شهر های مطرح مثل استانبول، آنکارا، آنتالیا و… فراهم نموده تا با سرمایه گذاری بیشتر، اقتصاد این کشور دچار رشد چشمگیری گردد. هنگام آغاز ساخت و ساز در ترکیه، در ابتدا ضروری است از اصول و ضوابط آن آگاهی داشته باشید. برای مثال، یکی از سریعترین روش های ساختمان سازی در کشور ترکیه، استفاده از قالب تونلی فرم است که امکان ساخت همزمان سقف و دیوارها را برای کارفرما فراهم می نماید. در ادامه همراه ما باشید تا مفصل با نکات مهم ساختمان سازی ترکیه و عوامل موثر این فرایند آشنا شوید.

ساختمان سازی در ترکیه

صنعت ساختمان سازی در ترکیه

حدود سال 1980 بود که صنعت ساختمان سازی در ترکیه کلید خورد و رفته رفته دچار تحول بزرگی شد. بیشتر خانه ها در آن موقع دارای بافت فرسوده و قدیمی بودند و شرایط اسکان در ترکیه، در شرایط مناسبی نبود. چالش ها و مسائل زیادی برای این صنعت تا سال 2000 به وجود آمد اما به لطف ورود شرکت های ساخت و ساز در ترکیه، کم کم بازار املاک و ساخت مسکن در این کشور پیشرفت کرد و تا جایی ادامه پیدا کرد که هم اکنون، صنعت ساخت و ساز در ترکیه به یکی از ارکان مهم مالی این کشور تبدیل شده است.

ساختمان سازی در ترکیه با یاری قالب های فلزی بتن مثل قالب لارج پنل علاوه تاثیر بسزایی که در رشد اقتصاد کشور داشت، باعث شد شرایط اشتغال خیلی از جوانان فراهم گردد؛ برای مثال در شهر استانبول علاوه بر ساخت آپارتمان های بزرگ مسکونی، ساخت پروژه های دیگری از جمله ساخت فرودگاه، ساخت پل ها، مجتمع های خرید و… اجرا شده که روز به روز بر تعداد آنها افزوده می گردد. جالبه بدانید اقامت درترکیه با خرید خانه، یکی از مشوق های اصلی روند ساخت و ساز در کشور ترکیه به شمار میرود.

شرایط ساختمان سازی در ترکیه

در ساال 2019، شاهد بیشترین رشد ساختمان سازی در ترکیه بودیم؛ علت اصلی این موضوع، افزایش تعداد اتباع خارجی بوده که در بازار مسکن این کشور سرمایه گذاری کردند. مسلما هر سرمایه گذاری برای وارد کردن سرمایه خود به یک کشور خارجی، باید از بستر امن و پرسود آن اطمینان حاصل کند. اما سوال اینجاست شرایط سرمایه گذاری در صنعت ساختمان سازی ترکیه چگونه است؟

پروژه های در حال ساخت

پیش خرید کردن، یکی از پرسود ترین روش ها برای خرید خانه در ترکیه است؛ در این روش فرد خریدار، هزینه کمتری برای خرید ملک پرداخت می نماید و بسته به روند پیشرفت پروژه، باید سرمایه تزریق کند تا فرایند ساخت خانه به سرانجام برسد. برترین روش پیش خرید آپارتمان در ترکیه، مشارکت در پروژه های ساختمانی است که زمان و سرمایه لازم را دارند.

خرید زمین برای ساخت و ساز در ترکیه

بعضی از افراد تصمیم می گیرند به صورت مستقل، اقدام به ساخت خانه در ترکیه نمایند که بسیار ارزشمند بوده اما نباید از چند نکته مهم غافل شد؛ اول اینکه فرد سازنده باید بر تمامی اصول و ضوابط فرایند ساخت و ساز آشنا باشد و دوم اینکه از روند های اداری و مالی ساخت ملک در ترکیه آگاهی داشته باشد. قیمت زمین در ترکیه بر اساس عواملی از جمله موقعیت جغرافیایی، سطح دسترسی ها، نزدیکی به مراکز خرید، نزدیک به خط ساحلی، فرودگاه و… معین می گردد. بعلاوه گفتنی است سند ملک باید شش دانگ باشد اداره شهرسازی، مجوز های لازم را صادر کند.

مجوز های لازم جهت ساختمان سازی در ترکیه

پس از خرید زمین، برای آغاز ساخت ابتدا باید نقشه معماری تهیه گردد؛ پس از تهیه نقشه، نوبت به دریافت مجوز های لازم می رسد که فرد خریدار باید مراحل زیر را دنبال کند:

  • درخواست مجوز ساخت از شهرداری
  • ارائه سند مالکیت زمین
  • معین شرایط معماری و تائیدیه های آن
  • ارائه سند شرایط که شامل حدود مرز های زمین است.
  • دریافت تائیدیه نقشه معماری
  • ارائه طرح بتی
  • سابقه معماران باید ارائه داده گردد.
  • سند ثبت مهندسان برق
  • گواهی لازم جهت امور الکتریکی
  • تائیدیه لوله کشی منطقه
  • سند ثبت نام تکنسین مکانیکی
  • آزمایش و تائیدیه گزارش خاک زمین
  • معرفی و ارائه مدارک پیمانکار یا شرکت سازنده
  • ارائه اسناد شرکت مدیریت و نظارت در ساخت و ساز
  • امضای قرارداد شرکت نظارتی در ساختمان
  • درج اطلاعات مربوط به ساخت سازه
  • قرارداد مدیر و ناظر ساخت و ساز

هزینه ساخت و ساز در ترکیه

محاسبه هزینه ساختمان سازی در ترکیه، اولین عامل موثر در روند کار خواهد بود که جزء دغدغه های اصلی سرمایه گذاران به شمار میرود. در واقع سرمایه گذاران در بحث هزینه ساخت خانه در کشور ترکیه، تمرکز اصلی خود را در تامین لوازم مورد احتیاج ساختمان می گذارند. قیمت مصالح ساختمانی، شرایط ساخت سازه و اجاره ساختمان، از عوامل موثر بر معین هزینه ساختمان سازی در ترکیه هستند که بر اساس متراژ سازه محاسبه می شوند.

توجه داشته باشید هر سازه ای که در ترکیه ساخته می گردد، دارای عمر مفیدی است، حتی اگر از برترین متریال و مصالح موجود در ساختار اصلی آپارتمان استفاده شده باشد. از طرفی، هزینه ساخت آپارتمان در ترکیه به نوع سازه هم بستگی دارد؛ برای مثال، هزینه ساخت ساختمان های لوکس به مراتب بیشتر از آپارتمان های معمولی است. از مهمترین عواملی که به سرعت عمر یک سازه را از بین می برد، فرسایش و خوردگی است که جلوگیری از آن، امری اجتناب ناپذیر است. جالبه بدانید با در نظر گرفتن شرایط و عوامل مختلف، میانگین سن ساختمان در ترکیه بین 60 تا 70 سال است.

شرکت های ساخت و ساز در ترکیه

شرکت های معروف ساختمان سازی در ترکیه که تعدادشان هم کم نیست، دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده و هریک شرایط خاص خود را ارائه می دهند. اولین عامل در عقد قرارداد با شرکت های سازنده در ترکیه، مشاهده مجوزها و مدارک آن شرکت است. تحت هیچ عنوانی فریب شرکت های سودجو را نخورید که تنها در پی منفعت خود بوده و در قبال سرمایه شما، هیچ خدماتی ارائه نمی دهند. از معروف ترین شرکت های ساختمان سازی در ترکیه که بسیار شناخته شده هستند، می توان به Agaoglu Group (آقا اوغلو)، Kelesoglu Insaat (کلشوغلو)، Özyurtlar Insaat (اوزیورتلار)، Bema Insaat (بما)، Beytturk Insaat (بیت تورک)، Bakırcı Yapı (باکرشی)، Eroglu Gayrimenkul (اروغلو) و Ak Proje (آک) اشاره نمود.

چقدر می پسندید؟

منبع: اتاق
انتشار: 2 تیر 1403 بروزرسانی: 2 تیر 1403 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1303

به "ساختمان سازی در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان سازی در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید