چرا باید حتما به بمبئی سفر کنیم؟

به گزارش پری بلاگ، هندوستان یکی از مقاصد پر هوادار گردشگری است. دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد هندوستان، مخصوصا بمبئی ارزش تماشا را دارد. از شب های بمبئی گرفته تا طبیعت زیبای هندوستان، همگی شما را ترغیب می نمایند که یک بار هم که شده به این شهر سفر کنید. اگر تا به حال برای سفر به بمبئی تردید داشتید، اکنون زمان آن رسیده که دلایل سفر به این شهر زیبا را بخوانید. در ادامه با مجله خبرنگاران همراه باشید.

چرا باید حتما به بمبئی سفر کنیم؟

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

بمبئی، شهر رویاها

این شهر نام شهر رویاها شناخته می گردد و چیزی بیشتر از یک مرکز تجاری است. این شهر پدیده ای است که هرکس باید حتی یک بار هم که شده تجربه کند و هر روز می توانید شاهد اتفاقات جالب این شهر باشید. شبکه های راه آهن که هر روز بیشترین تعداد مسافر را نسبت به دیگر قطارهای دنیا جابه جا می نمایند از این دسته اتفاقات جالب هستند. این تنها و برترین راه حمل و نقل جمعیت بالای این شهر که هر روز هم در حال افزایش است به نظر می رسد.

طبیعت

بمبئی تنها برای کسای که زندگی شهری را دوست دارند نیست. این شهر برای طبیعت دوستان هم مکان فوق العاده ای خواهد بود. پارک ملی سانجای گاندی عظیم ترین پارک شهری است و در داخل محدوده شهری قرار گرفته است. گیاهان و جانداران کمیاب و جمعیتی از ببرها را می توان در این پارک مشاهده کرد. پارک ملی سانجای گاندی وسیع و یک پارک با جنگلی متراکم است و یک مکان ایده آل برای پیاده روی و تماشای پرندگان به تعداد می رود. اگر فکر می کنید این پارک نمی تواند شما را راضی کند، بمبئی دارای مقاصد زیبای دیگری برای پیاده روی و تماشای طبیعت است؛ از پارک هاریش چاندراگاد گرفته تا ارتفاعات کالسوبای.

غذا

بمبئی برای هر سلیقه یک غذای خاص ارائه می نماید. از غذاهای تاریخی ای چون کباب که هواداران زیادی در سراسر هندوستان دارد گرفته تا رستوران هایی با غذاهای حنوب هندوستان، همه نشان می دهند که بمبئی شهری وسیع و متنوع است. تنوع غذایی در این شهر باعث شده به مکان ایده آلی برای افرادی که عاشق غذا هستند تبدیل گردد.

بازارها

بازارهای زیادی در بمبئی وجود دارد. بازار چور و بازار کرافورد از جمله این بازارها هستند و تماشا آنها خالی از لطف نیست. اگر در پی عتیقه جات، سوغاتی یا لباس های هندی می شد، بازارهای این شهر جایی هستند که باید حتما بروید.

تاریخ

بمبئی شهری با یک پیشینه تاریخی غنی است. این شهر دارای تمدن های باستانی بوده که میراث آنها به شکل غارهای کانهری و دیگر بناهای قدیمی هنوز به جای مانده و نشان دهنده روزهایی است که این شهر پشت سر گذاشته است.

معماری

بمبئی معماری های زیبایی دارد و یکی از دلایل معروفیت این شهر همین معماری ها است. درگاه حاج علی که مربوط به قرن 14 است که در میان آب دریا قرار گرفته است، بناهای دیگری چون پایانه چاتراپاتی شیواجی یا باندرا وورلی سی لینک از نمونه های دیگر معماری در این کلان شهر هستند که هرکدام تاریخ شگفت انگیز خود را دارند.

سواحل

سواحل زیبای بمبئی که با آب های اقیانوس هند احاطه شده، بمبئی را به شهری ساحلی برای دوست داران ساحل و دریا تبدیل نموده است. سواحل متنوعی برای هر سلیقه، از جمله سواحل خلوت، شلوغ یا سواحلی که در آن فستیوال و جشن برگزار می گردد، در این شهر وجود دارد.

مد برای هر بودجه

بمبئی مرکز غیر رسمی مد در هندوستان است. خیابان باندرا هیل، بوتیک های شیک و کولابا کازوی که می توانید جواهرات مقرون به صرفه قیمت در آنجا بخرید، همگی برای کسانی که به مد اهمیت می دهند، با هر بودجه ای یاری می نماید.

هنر

بمبئی یکی از برترین شهرهایی است که می توانید در آن هنر معاصر هند را درک کنید. نقاشی های خیابانی خیابان چاپل، گالری هنر دنیاگیر و دیگر گالری های معروف هند همگی نشاندهنده این است که این شهر برای هنردوستان مکان ایده آلی خواهد بود. اگر از هواداران تاریخ هنر هستید، معابد تاریخی این شهر و موزه های زیبایش شما را شگفت زده خواهد نمود.

برای خرید بلیط هواپیما می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 746

به "چرا باید حتما به بمبئی سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید حتما به بمبئی سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید