سرویس اولیه خودرو دستوری شد ، سازمان حمایت شرایط گارانتی خودرو را تغییر داد

به گزارش پری بلاگ، شرایط ارائه سرویس اولیه خودرو ها به دستور رئیس سازمان حمایت تغییر کرد. حسین فرهیدزاده طی دستوری به خودروسازان شرایط نو ارائه سرویس اولیه در دوران گارانتی را ابلاغ کرد.

سرویس اولیه خودرو دستوری شد ، سازمان حمایت شرایط گارانتی خودرو را تغییر داد

بیت ران - حسین فرهیدزاده رئیس سازمان حمایت مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان در نامه ای به مدیران عامل شرکت ها، شرایط ارائه سرویس اولیه خودرو در دوران گارانتی را ابلاغ کرد.

ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو، بهمن موتور، کرمان موتور، خودروسازان راین، مدیران خودرو، دیار خودرو، خودروسازان بم، ریگان خودرو، سیف خودرو، کارمانیا، صنعت خودروی آذربایجان، خودرو سازان فردا و نورا موتور پارس امروز نامه رئیس سازمان حمایت را رسماً دریافت کردند.

شرایط تازه سرویس اولیه خودرو و گارانتی

متن نامه رئیس سازمان حمایت به شرکت های خودروسازی بدین توضیح است. با عنایت به تصمیمات متخذه و به منظور ساماندهی بازار خودرو و ایجاد محدودیت برای اشخاصی که با هدف سفته بازی اقدام به خرید خودرو و دپوی آن برای فروش با قیمت های بالاتر می نمایند. و با توجه به اختلاف فاحش قیمت رسمی فروش خودروهای سواری تحویلی شرکت های خودروساز با نرخ حاشیه بازار متأثر از تشدید فضای واسطه گری بعضی از افراد سودجو و تأثیر قابل توجه آن در نابسامانی و التهاب بازار خودرو و در نهایت اجحاف در حق مصرف نمایندگان واقعی ناشی از بازارسازی کاذب و رشد روز افزون قیمت ها و به منظور جلوگیری از انباشت و احتکار خودرو صفر کیلومتر تا اطلاع ثانوی بخشنامه شماره 370/401/38323 مورخ 1401/09/22 این سازمان (پیوست) با موضوع فعالسازی گارانتی خودرو لغو و شرایط سرویس اولیه خودرو در دوره گارانتی به توضیح ذیل اصلاح می گردد:

شرایط تازه سرویس اولیه خودرو و گارانتی

در صورتی که مصرف نماینده ای به نمایندگی های شرکت مراجعه و مالکیت خودروی مذکور از زمان تحویل خودرو از کارخانه تغییر نیافته باشد، اعمال محدودیت [سرویس اولیه خودرو] حداکثر ظرف مدت 5 ماه از تاریخ تحویل و با حداقل 1000 کیلومتر کارکرد خودرو برای سرویس اولیه به نمایندگی شرکت های خودروساز ضروری نبوده و شرط مذکور تنها در ارتباط با خودروهایی اجرایی خواهد شد که مالکیت خودرو از زمان تحویل خودرو تا زمان نخستین مراجعه به نمایندگی برای سرویس تغییر یافته باشد.

به بیانی ساده، تصور کنید شما خودرویی صفر کیلومتر را از یک خودروساز داخلی خریداری کردید. 5 ماه پس از تاریخ تحویل، خودرو را با حداقل 1000 کیلومتر کارکرد برای ارائه سرویس اولیه به نمایندگی می برید. در این صورت مسئله ای برای خودرو شما پیش نمی آید.

اما اگر خودرو صفر کیلومتر را چند روز بعد به فرد دیگری بفروشید، مالک تازه نمی تواند از سرویس اولیه خودرو بهره مند گردد. چرا که در طول 5 ماه از تاریخ تحویل، خودرو اصطلاحاً یک دست چرخیده و کارکرد آن هم زیر 1000 کیلومتر است.

اسکای ول ET5 شاسی بلند برقی کرمان موتور با 1 ستاره ایمنی

فراوری خودرو مشترک مالی میان سه خودروساز ایرانی استارت خورد

موتور ME16 سایپا و تفاوت های آن با TU5 پلاس ایران خودرو

شاهین پلاس با موتور 16 سوپاپ معرفی گردید / آنالیز فنی شاهین پلاس

منبع: بیت ران
انتشار: 31 فروردین 1402 بروزرسانی: 31 فروردین 1402 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1226

به "سرویس اولیه خودرو دستوری شد ، سازمان حمایت شرایط گارانتی خودرو را تغییر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرویس اولیه خودرو دستوری شد ، سازمان حمایت شرایط گارانتی خودرو را تغییر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید