مقایسه ام جی 550 با جیلی امگرند EC7 و جک J5

به گزارش پری بلاگ، ام جی 550 خودرویی چینی است که از طراحی زیبا، آپشن های مناسب و توانایی فنی زیادی برخوردار است. از نزدیک ترین رقبای این خودرو می توان به جیلی امگرند EC7 و جک J5 اشاره نمود. در این مقاله، ما به مقایسه ام جی 550 با جیلی امگرند EC7 و جک J5 می پردازیم.

مقایسه ام جی 550 با جیلی امگرند EC7 و جک J5

مقدمه ای بر مقایسه ام جی 550

اگر قصد خرید خودرویی خانوادگی را داشته باشید، بدون شک بین دو کلاس سدان و شاسی بلند مردد خواهید شد. البته اگر بودجه تان محدود باشد، بهتر است بدانید که انتخاب خودرویی از کلاس سدان می تواند تصمیم درست تری باشد؛ علت آن هم چیزی جز قیمت کم، مصرف سوخت کمتر، فرمان پذیری و پایداری بهتر نیست .

انتخاب از میان خودروهای سدان نیز چالش های خودش را دارد، ولی اگر نمی خواهید برای خرید یک خودرو بیش از حد هزینه کنید و از طرفی به خودروهای وطنی نیز رضایت نمی دهید، بهتر است سراغ سدان های چینی بروید. یکی از همین سدان ها ام جی 550 است که از طراحی زیبا، آپشن های مناسب و توانایی فنی زیادی برخوردار است.

ام جی 550 از نمای روبه رو

مقایسه ام جی 550 با جیلی امگرند EC7

جیلی امگرند EC7 یکی از فراوریات لوکس و پرطرف دار کمپانی جیلی است. کمپانی جیلی در پی ساخت و عرضه سدانی لوکس شهری با قیمت مناسب بود. انتها با عرضه امگرند EC7 در سال 2009، این کمپانی توانست به رجحانن شکل ممکن به این هدف دست یابد.

کمپانی های معتبر اروپایی و جهانی بسیاری از قطعات جیلی امگرند را ساخته است و این گونه به اعتبار کیفی خودرو افزوده شد. در خاتمه سال 2014، جیلی امگرند EC7 با سبقت گرفتن از چانگان ایدو و با آمار فروش 165231 دستگاه در چین، عنوان پرفروش ترین خودروی چینی را در این سال از آن خود کرد.

جیلی امگرند EC7 به محض ورود به بازار ایران به علت طراحی ظاهری مناسب و ویژگی های فنی خوبی که داشت، توانست به خودروی موفقی تبدیل گردد و فروش به نسبت خوبی را تجربه کند. این خودرو چهره جذابی دارد و در نگاه اول به علت شباهت شکل لوگو با بعضی برندهای آمریکایی و شباهت ظاهری با خودروهای آلمانی، با خودرویی گران قیمت اشتباه گرفته می گردد. فرم زیبای چراغ های جلو در کنار خطوط حجم دهنده مناسب بدنه، از مهم ترین ویژگی های طراحی ظاهری این خودرو است.

در نقطه مقابل، ام جی 550 نیز طراحی مطلوبی دارد و با وجود اینکه چندین سال از زمان طراحی آن می گذرد، کماکان خودروی زیبایی به نظر می رسد. چراغ های جلو و عقب شکل مطلوبی دارد و استفاده از رینگ های 17 اینچی زیبا چهره زیبایی به این خودرو بخشیده است. هر دو خودرو زیبا هستند، اگرچه طراحی جیلی در مقایسه ام جی 550 اندکی پخته تر به نظر می رسد.

نمای داخلی ام جی 550

طراحی کابین جیلی امگرند خوب است، اما به خوبی طراحی بدنه آن نیست. داشبورد این خودرو طراحی بسیار ساده ای دارد و کیفیت متریال به کاررفته در کابین نیز میانه است. کابین این خودرو فضای کافی برای سرنشینان فراهم می نماید و در مسیرهای طولانی راحت خواهد بود.

طراحی کابین ام جی 550 به وضوح چند پله از جیلی امگرند EC7 بهتر است. جنس متریال اگرچه همچون کره ای های بازار نیست، کیفیت رضایت بخشی دارد و حس سوارشدن به خودرویی لوکس چینی را منتقل می نماید. در مقایسه ام جی 550 با جیلی امگرند ازنظر سطح امکانات و آپشن ها، تفاوت خاصی میان دو خودرو وجود ندارد و می توان گفت تقریباً در یک سطح قرار می گیرند.

پیشرانه ای که در جیلی امگرند EC7 به کار رفته، یک موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری است که توان فراوری 135 اسب بخار قدرت و 172 نیوتن متر گشتاور را دارد. این پیشرانه در مقابل پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری ام جی 550 که به سیستم توربوشارژ مجهز است، بر روی کاغذ ضعیف تر به نظر می رسد ولی در عمل، جیلی امگرند EC7 به علت وزن سبک تر در مقایسه ام جی 550 عملکرد مشابهی را از خود بروز می دهد.

شما می توانید آگهی های خرید و فروش جیلی امگرند 7 را در سایت خبرنگاران مشاهده کنید.

مقایسه ام جی 550 با جک J5

جک J5 سدان دیگر چینی این جمع است که چندین سال کرمان موتور آن را در بازار ایران عرضه کرد و در نهایت در سال 96 فراوریش متوقف شد. این خودرو در زمان عرضه خود، توانست فروش به نسبت خوبی را تجربه کند.

جک J5 طراحی بیرونی مناسبی دارد و اجزای بدنه آن نیز تناسب خوبی با هم دارند. کابین این خودرو اگرچه اندکی قدیمی و سنتی به نظر می آید، ولی راضی کننده است و اجزای آن از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. بااین حال، بدون شک ام جی 550 از طراحی بهتری بهره می برد و کیفیت کابین آن نیز بیشتر است.

نمای پشتی ام جی 550

ازنظر سطح آپشن های ایمنی و رفاهی نیز قطعاً رجحان با ام جی 550 خواهد بود. قوای محرکه جک J5 با پیشرانه 1.8 لیتری خود، عملکرد ضعیف تری در مقایسه ام جی 550 دارد و قدرت کمتری را فراوری خواهد نمود؛ اگرچه وزن کمتر آن نسبت به ام جی 550 تا حدودی این فاصله را کم می نماید.

شما می توانید جدیدترین آگهی های خرید و فروش جک J5 را در سایت خبرنگاران مشاهده کنید.

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه ام جی 550 در اختیارتان قرار داده باشد. بعلاوه شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار آگاه شوید:

آخرین آگهی های خرید و فروش ام جی 550

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1096

به "مقایسه ام جی 550 با جیلی امگرند EC7 و جک J5" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه ام جی 550 با جیلی امگرند EC7 و جک J5"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید