شیائومی به وسیله حافظه داخلی ظرفیت رم گوشی ها را افزایش می دهد

به گزارش پری بلاگ، این طور که به نظر می رسد، شیائومی به دنبال راهی است تا بتواند ظرفیت رم گوشی هایش را بدون تغییرات سخت افزاری و با استفاده از حافظه داخلی افزایش دهد.

شیائومی به وسیله حافظه داخلی ظرفیت رم گوشی ها را افزایش می دهد

گوشی های هوشمند اندرویدی تا چند سال گذشته به خاطر استفاده از رم هایی با ظرفیت کم، به مرور زمان کند می شدند. اما طی یکی دو سال اخیر شرکت ها در میان رده ها و گوشی های بالارده خود از این بابت به اندازه کافی خوب عمل کردند و در بعضی محصولات میان رده نظیر وان پلاس نورد حتی شاهد مدلی با 12 گیگابایت حافظه رم هم هستیم.

گاهی اوقات پیش می آید که بعضی از گوشی ها با حافظه رم پایین هم راهی بازار می شوند و نمی توانند از پس نیازهای سنگین سیستم عامل اندروید بر بیایند. در بعضی از گوشی ها با 4 یا 6 گیگابایت حافظه رم هم کندی در انجام عملیات مولتی تسکینگ دیده می گردد. به همین خاطر شیائومی تصمیم گرفت قابلیتی را به گوشی هایش اضافه کند که با استفاده از ظرفیت خالی حافظه داخلی، تا حدودی این ضعف را پوشش می دهد.

به گفته یکی از افشاگران که بیشتر به واسطه افشای اطلاعات مربوط به شیائومی معروف شده، این قابلیت در نسخه جدید MIUI دیده شده و حتی اسکرین شاتی هم از آن در دسترس است که شما عزیزان می توانید در زیر آن را مشاهده کنید. این اسکرین شات و گفته های افشاگر نشان می دهد MIUI به قابلیتی مجهز خواهد شد که به آن این اجازه را می دهد تا اندکی از ظرفیت حافظه داخلی را به عنوان رم مجازی در نظر گرفته و در نتیجه ظرفیت رم را افزایش دهد.

البته این اولین باری نیست که شاهد قابلیتی با کاربرد مشابه هستیم. اگر به خاطر داشته باشید، وقتی ویوو از پرچم داران سری X60 خود رونمایی کرد، به این قابلیت هم به عنوان یکی از قابلیت های پرچم داران خود اشاره داشت که از ظرفیت حافظه داخلی به عنوان رم استفاده می شد. البته در گوشی ویوو، امکان اختصاص 3 گیگابایت از فضای داخلی به حافظه رم وجود داشت اما اسکرین شات تهیه شده از گوشی ناشناس شیائومی نشان می دهد فقط می توان 1 گیگابایت از فضای سیستم را به رم افزود.

مثلا گوشی ویوو X60 پرو پلاس که در تصویر اول اسکرین شات مربوط به آن را مشاهده می کنید، می تواند 3 گیگابایت از حافظه داخلی را به عنوان رم مجازی در اختیار گوشی قرار دهد تا ظرفیت کلی گوشی در این بخش از 12 به 15 گیگابایت برسد. خود ویوو مدعی است با این کار، کاربران تجربه لذت بخش تری را حین انجام فرایند مولتی تسکینگ تجربه خواهند کرد. هرچند در اختیار داشتن 12 گیگابایت حافظه رم به خودی خود اصلا نباید مسئله ای هم داشته باشد.

قابلیت این چنینی حتی در سیستم عامل ویندوز هم وجود داشته که از آن به عنوان ReadyBoost یاد می شد. نحوه کار این قابلیت هم به گونه ای بود که مثلا کاربر یک فلش را به دستگاه متصل می کرد و سیستم عامل از ظرفیت آن برای افزایش ظرفیت رم اصلی سیستم استفاده می کرد. بدیهی است نه در کامپیوتر و نه در گوشی ، این قابلیت اصلا به اندازه در اختیار داشتن مقدار بیشتر رم مؤثر نیست، اما به نظر می رسد تأثیر محسوسی دارد.

تعیین نیست شیائومی امکان افزایش ظرفیت رم به وسیله حافظه داخلی را چه زمانی رسما رونمایی می نماید و چه گوشی هایی تا چه اندازه می توانند از آن استفاده نمایند. اما بدیهی است گوشی های بالارده خیلی به آن احتیاجی ندارند و اگر قرار باشد فایده ای در این قابلیت باشد، برای گوشی های مالی و میان رده است. مثلا گوشی ردمی 8A در مدل پایه خود از 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد که اگر این میزان به 3 گیگابایت افزایش پیدا کند، قطعا کاربر بهبود عملکرد دستگاه خود را حس خواهد نمود.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 615

به "شیائومی به وسیله حافظه داخلی ظرفیت رم گوشی ها را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی به وسیله حافظه داخلی ظرفیت رم گوشی ها را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید