طرز تهیه دلمه کلم رومانیایی؛ متفاوت و خوشمزه

به گزارش پری بلاگ، دلمه کلم رومانیایی یکی از خوشمزه ترین غذا هایی است که مردم رومانی برای مجالس خانوادگی و به ویژه برای تعطیلات تهیه می نمایند. برگ های کلم را با مخلوط گوشت چرخ نموده، برنج و سبزیجات پر می نمایند و سپس با آب گوجه فرنگی و مقداری گوشت دودی می پزند تا طعم بیشتری پیدا کند. شوید تازه و آویشن پرمصرف ترین در تهیه این غذا هستند. به طور سنتی، این دلمه ها با خامه ترش سرو می شوند و باید بگویم که بسیار شگفت انگیز هستند.

طرز تهیه دلمه کلم رومانیایی؛ متفاوت و خوشمزه

مواد لازم:

2 عدد کلم متوسط

1 قاشق غذاخوری (15 گرم) نمک

4-5 شاخه آویشن

2 شاخه شوید تازه

آب جوش

مواد داخل دلمه:

4 عدد پیاز متوسط (500 گرم) خرد شده

5 قاشق غذاخوری (70 گرم) روغن

1/4 فنجان (65 گرم) رب گوجه فرنگی

2 قاشق چایخوری (4 گرم) پاپریکا

1 و 1/4 فنجان (250 گرم) برنج دانه بلند

گوشت گاو 450 گرم

110 گرم گوشت گوشفند

1/2 فنجان (25 گرم) شوید تازه خرد شده

1/2 قاشق چایخوری نمک (7 گرم)

1/2 قاشق چایخوری (5 گرم) پودر فلفل سیاه

برای مواد دلمه:

1/2 قاشق چایخوری (3 گرم) نمک

2 قاشق غذاخوری شوید تازه خرد شده

فلفل سیاه تازه آسیاب شده

برای اضافه کردن روی دلمه:

400 گرم گوجه فرنگی خرد

دنده گاو دودی 230 گرم که در قطعات کوچکتر برش داده شده

آب نمک گرم

دستور پخت:

برگ های کلم را جدا کنید. در یک قابلمه عظیم آب را بجوشانید. نمک، چند شاخه آویشن و شوید را اضافه کنید. کلم را در آب جوش بریزید. 5 تا 10 دقیقه روی حرارت متوسط رو به بالا بپزید. برگ ها را به آرامی بچرخانید. وقتی برگ ها پختند و آب پز شدند از آب خارج کنید و بگذارید خنک شوند. در ماهیتابه روغن را روی حرارت متوسط رو به زیاد گرم کنید.

پیاز را بپزید تا نرم و براق گردد. پاپریکا و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید. بگذارید کمی خنک گردد. برنج، گوشت گوسفند و گوشت گاو، شوید، نمک و فلفل را اضافه کنید. هم بزنید تا خوب ترکیب شوند. قسمت های ضخیم کلم را جدا کنید. اگر برگ ها خیلی عظیم هستند، برگ ها را در قطعات کوچکتر برش دهید.

کلم به جامانده (قسمت های سفت کلم که جدا کردید) را در ظرف قرار دهید. کلم خرد شده را با شوید، نمک و فلفل مخلوط کنید. چند شاخه آویشن را در کف یک قابلمه عظیم قرار دهید، نیمی از کلم خرد شده و چند شاخه شوید را روی آن قرار دهید. آغاز به تهیه دلمه کلم کنید. 1/2 تا 1 قاشق غذاخوری مخلوط برنج را در وسط هر برگ قرار دهید. سپس رول کند. داخل قابلمه بگذارید و ادامه دهید تا قابلمه پر گردد.

نیمه دیگر کلم خرد شده را روی دلمه ها بریزید. گوجه فرنگی های خرد شده را به آن اضافه کنید، دنده های گوشت را روی آن ها قرار دهید و آب نمک گرم بریزید تا زمانی که رول های کلم تقریباً با آب پوشانده گردد. در قابلمه را بگذارید و با حرارت متوسط آن را بپزید تا جوش بیایند. حرارت را کم کنید و به مدت 1 ساعت بجوشانید. دلمه ها را با خامه ترش سرو کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 17 خرداد 1400 بروزرسانی: 17 خرداد 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 633

به "طرز تهیه دلمه کلم رومانیایی؛ متفاوت و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه دلمه کلم رومانیایی؛ متفاوت و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید