عربستان، نقشه ولیعهد برای محاکمه محمد بن نایف به بهانه اختلاس

به گزارش پری بلاگ، یک رسانه غربی نوشت که محمد بن سلمان میخواهد پسرعمویش محمد بن نایف را به اختلاس چند میلیارد دلاری متهم و محاکمه کند.

عربستان، نقشه ولیعهد برای محاکمه محمد بن نایف به بهانه اختلاس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران٬ روزنامه واشنگتن پست نوشت که کمیسیون مبارزه با فساد وابسته به محمد بن سلمان ولیعهد عربستان میخواهد اتهامات جدیدی علیه محمد بن نایف ولیعهد سابق این کشور را که مارس گذشته به اتهام 15 میلیارد دلار بازداشت شد به اتهام خیانت محاکمه کند.

دیوید ایگنیشس نویسنده واشنگتن پست گفت که بن سلمان آماده می گردد تا اتهاماتی مبنی بر اختلاس 15 میلیارد دلاری علیه رقیب قبلی اش بن نایف وارد کند.

بن نایف متهم شده است زمانی که مدیریت برنامه های موسوم به ضدتروریسم در وزارت کشور عربستان را بر عهده داشت، میلیاردها ریال را به وسیله شرکت های جعلی و حساب های شخصی منتقل و صرف امور دیگری نموده است.

یکی از نزدیکان بن نایف گفت که بازرسان سعودی ادعا نموده اند وی 15 میلیارد دلار اختلاس نموده و از او خواستند تا این پول را بازگرداند اما هنوز معلوم نیست که چگونه این مبلغ را برآورد نموده اند.

بن نایف از عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه سابق عربستان سعودی ، خواسته بود تا هزینه های عظیمی را برای چندین پروژه از جمله خدمات حمل و نقل هوایی ، ساخت فرودگاه های مخفی ، امنیت منابع و تسلیحات تصویب کند و سازمان سیاآژانس مرکزی اطلاعات آمریکا از این هزینه ها اطلاع دارد وادعا نموده اند که از آنها برای تأمین هزینه پروژه های مشترک آمریکا و عربستان استفاده شده است.

بر اساس گزارش واشنگتن پست اسنادی که توسط اطرافیان بن نایف در اختیار این روزنامه قرار گرفته است ،ادعای وی را مبنی بر فعالیت های محرمانه اقتصادی اش توسط پادشاه سابق تایید می نماید و به اعتقاد آنان ابن نایف اختلاس و فساد ننموده است.

واشنگتن پست در خصوص جزئیات برنامه های نوسازی داخلی عربستان که توسط بن نایف شروع شده بود، تأکید کرد که هزینه های آن برنامه ها افزایش یافته و پادشاه پیشین عربستان از همه این مخارج مطلع بوده و با آنها موافقت نموده بود.

این روزنامه توضیح داد که بخشی از این هزینه های هنگفتی که تحت کنترل بن نایف بود، به عنوان حقوق ماهیانه برای جذب هواداران برای خود او استفاده می شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 98

به "عربستان، نقشه ولیعهد برای محاکمه محمد بن نایف به بهانه اختلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، نقشه ولیعهد برای محاکمه محمد بن نایف به بهانه اختلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید