عوارض جانبی درمان کیلِیشِن

به گزارش پری بلاگ، بسیاری از پزشکان معتقدند که درمان کیلِیشِن نمی تواند هیچ عارضه جانبی به همراه داشته باشد، گرچه بعضی ها بر این باورند که این درمان برای بدن می تواند مضر باشد. در این مقاله، ما نگاهی به کار بردهای این درمان و عوارض

عوارض جانبی درمان کیلِیشِن

تألیف و ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری

منبع: راسخون

بسکمک از پزشکان معتقدند که درمان کیلِیشِن نمی تواند هیچ عارضه جانبی به همراه داشته باشد، گرچه برخی ها بر این باورند که این درمان برای بدن می تواند مضر باشد. در این مقاله، ما نگاهی به کار بردهای این درمان و عوارض جانبی آن، اگر داشته باشد، می اندازیم.

درمان کیلِیشِن شکلی از معالجه مورد استفاده برای دفع مسمومیت است. این درمان مستلزم کار برد ترکیب های شیمیایی خاصی، معروف به عوامل کی لیت ساز برای حذف مواد سمی از بدن ما است. این کار می تواند از طریق تزریق های رگی یا عضلانی انجام شود، یا حتی می تواند به طور خوراکی مصرف شود. این ترکیب های شیمیایی، پیوندهایی شیمیایی را با فلزهای سمی موجود در بدن شکل می دهند، که آن وقت معمولاً با ادرار از بدن دفع می شوند. حتی گر چه بسکمک احساس می کنند که عوارض جانبی کمی وجود دارد یا اصلاً هیچ عارضه ای وجود ندارد، در واقع کم و بیش عوارض جانبی وجود دارد، و می تواند جزیی یا حتی خطرناک و کشنده باشد.

کار بردها

شخص زمانی تحت درمان کیلِیشِن قرار می گیرد که سطح یا غلظت بالایی از برخی فلزهای سنگین را در بدن خود دارد. این فلزها هیچ کار کرد مفیدی ندارند و اگر در بدن باقی بمانند، می توانند سبب آسیب به ارگان های مختلفی شوند. علاوه بر این، برخی از آنها می توانند روی کار کرد مغز اثر گذار باشند.

مسمومیت با سرب

ا فرادی که شغل لحیم کاری، جوش کاری، ذوب کاری و باتری سازی دارند، در معرض مسمومیت با سرب هستند. بچه هایی که در خانه های قدیمی زندگی می کنند، ممکن است از طریق گرد و غبار و خرده چوب های موجود در خانه در معرض این فلز قرار بگیرند.

مسمومیت با جیوه

افرادی که در گیر کار تولید باتری یا تولید دما سنج هستند، یا کارگران دباغی و کارگران محصولات دندان پزشکی هستند، ریسک بالاتری برای در معرض مسمومیت با جیوه بودن را دارند. علاوه بر این مقادیر زیادی از جیوه می تواند در نتیجه مصرف غذاهای دریایی آلوده وارد بدن شود.

مسمومیت با آرسنیک

بسکمک از حشره کش ها، سم جانوران جونده، و علف کش ها وجود دارند که حاوی آرسنیک به نام یک عنصر سازنده می باشند. اگر فرد به هر طریقی در معرض این مواد قرار گیرد، این ماده می تواند وارد بدن شود. منگنز، کادمیوم، کبالت، مس، روی و نیکل برخی از فلزات سنگین دیگری هستند که زمانی که وارد بدن می شوند، مسمومیت فرد را در پی دارند.

عوارض جانبی

در این جا، فهرستی از عوارض جانبی معمول و رایج وجود دارد که در افراد تحت درمان کیلِیشِن مشاهده می شوند. معیارهای ممکن برای کمینه نمودن این عوارض هم در زیر آمده است.

احساس سوزش

این یک عارضه جانبی رایج می باشد و در جایی مشاهده می شود که داروی شیمیایی تزریق می شود. دلیلی برای ترسیدن وجود ندارد، چون آن یک عارضه موقتی است که معمولاً بعد از مدتی رفع می شود.

پایین آمدن فشار خون

این عارضه در ا فرادی بیشتر رایج است که مبتلا به فشار خون بالا می باشند. در نتیجه، ا فراد اغلب دچار احساس ضعف -مانندی می شوند. فرد می تواند از این عارضه با دراز کشیدن برای یک ساعت یا بیشتر، و بالا نگه داشتن پاهایش خلاص شود. با این کار رسیدن جریان خون به مغز حتمی خواهد بود و فرد احساس بهتری خواهد داشت. گاهی اوقات، پزشکان مکمل های غذایی را برای رفع این مشکل تجویز می کنند.

درد مفاصل

این عارضه جانبی در بیمارانی با مسمومیت در اثر فلز یافت می شود که مکرراً حدود 3 بار در هفته به طور کامل تحت درمان قرار می گیرند. اگر شما این مشکل را به درمانگر خود گزارش کنید، او دوز دارو را به یک بار در هفته تغییر می دهد.

سر درد

این عارضه به خاطر کاهش سطح قند خون بعد از تزریق رخ می دهد. بنا بر این، فرد نباید با معده خالی برای تزریق برود. به علاوه، ظرف یک ساعت تزریق، اگر موز رسیده خورد ه شود، فرد به آسانی می تواند از این سر درد بد که بعد از درمان رخ می دهد، جلو گیری کند.

عوارض جانبی جدی

صرف نظر از این مشکل های جزیی، تعدادی عارضه جانبی جدی وجود دارد که می تواند در برخی ا فراد رخ دهد. این عوارض شامل بی نظمی های (آریتمی) ضربان قلب به واسطه نوسانات فشار خون، تعداد پایین سلول های خونی به واسطه کاهش تراکم مغز استخوان، نا رسایی کلیه، تنگی نفس و غیره می باشند. همه این شرایط، تهدید کننده ها یی برای زندگی شخص می باشند و از این رو، باید فوراً درمان شوند.

عوارض جانبی نادر دیگر

تحریک پوست، معده به هم ریخته، تب، و گرفتگی های عضله در طول شب، دیگر عوارض جانبی هستند که در ا فراد خیلی کمی، دیده می شوند. رژیم غذایی درست و صحیح به همراه مکمل های تغذیه ای اغلب به طور کامل برای آسان فایق آمدن بر این مشکل ها کمک می کند.

اگر شما، در حالی که معالجه را می گیرید، متوجه هر یک از این عوارض جانبی شدید، باید فوراً درمانگر خود را مطلع کنید، چون همه عوارض جانبی این چنینی می توانند به طور موفقیت آمیزی درمان شود. درمانگر شما پیشنهاد خواهد داد، که چه چیزهایی به منظور رفع این مشکل نیاز است که انجام شود.

منبع: راسخون
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 815

به "عوارض جانبی درمان کیلِیشِن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض جانبی درمان کیلِیشِن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید