فراز و نشیب های تأهل در زمان خدمت مقدس سربازی

به گزارش پری بلاگ، وقتی فردی ازدواج می نماید و بعد از آن تصمیم به انجام خدمت مقدس سربازی می گیرد، این تنها او نیست که خدمت می نماید بلکه همسرش را هم در این برهه از زندگی وارد خدمت سربازی می نماید؛ منتها نه مثل خودش بلکه به روشی دیگر.

فراز و نشیب های تأهل در زمان خدمت مقدس سربازی

سازمان نظام وظیفه عمومی به شما دیکته می کند که کجا خدمت کنید، چه مدت خدمت کنید، در حین خدمت مقدس مسئول انجام چه وظایفی هستید و بسیاری از جوانب دیگری که به انتخاب شما نیست و بر شما تحمیل می گردد تنها گوشه ای از اجبارات خدمت به مردم کشور است. با این که ممکن است از خدمت به کشور و مردم شادمان باشید اما مهم است که احساسات همسر خود را در این زمینه در نظر بگیرید. کارهای زیادی است که شما و همسرتان باید انجام دهید تا خودتان را با این تصمیم که زندگی تان را تا مدتی تغییر می دهد سازگار کنید.

مرحله اول: قبل از این که در خصوص رفتن به خدمت سربازی تصمیم بگیرید، همسرتان را از این موضوع آگاه کنید. مزایا و معایب آن را سبک و سنگین نمایید و تصمیم بگیرید که آیا هر دوی شما به میزان کافی انعطاف پذیر هستید و می توانید در برابر تغییر شرایط سازگاری به خرج دهید؟ آیا هر دوی شما محسنات زندگی بعد از گذراندن خدمت مقدس سربازی و مزایای آن را تحسین می کنید یا نه. این را هم در نظر بگیرید که با وجود تمام سختی هایی که خدمت سربازی دارد اما مزایای زیادی هم دارد.

مرحله دوم: با یک مشاور یا حتی فرمانده پادگان صحبت کنید. تمامی جنبه های پیوستن به نظام برای انجام خدمت سربازی را با همسر خود در میان بگذارید. از همسرتان بخواهید هر سؤالی دارد بپرسد و نگرانی های خود را از انجام خدمت سربازی و سبک زندگی سربازی بر زبان آورد.

مرحله سوم: همسرتان را تشویق کنید تا با همسران دیگری که شوهرشان سرباز است صحبت کند. فرمانده پادگان می تواند شما را با دیگر زوج ها آشنا کند تا شما با زندگی متأهلانه در دوران سربازی با موفقیت کنار بیایید. ببینید دیگران چطور زندگی می نمایند و همسرتان را تشویق کنید و به او اطمینان قلبی کامل بدهید.

مرحله چهارم: یک کپی تأییدشده از شناسنامه یا عقدنامه ازدواج خود تهیه کنید تا به همه خدماتی که مخصوص سربازان متأهل ارائه می گردد بتوانید دسترسی داشته باشید. برای استفاده از خدمات پزشکی و دندانپزشکی، بیمه و دیگر مزایا حتماً مدارک لازم سربازی خود را در دسترس داشته باشید.

مرحله پنجم: این را هم بپذیرید که زندگی سرباز فراق های طولانی مدت و جدایی از خانواده را هم دارد. نه تنها ممکن است چند هفته و چند ماه برای تمرینات آموزشی از همسرتان دور باشید بلکه ممکن است در طول خدمت اصلی سربازی نیز از همدیگر دور بوده و مجبور باشید جدا زندگی کنید. وقتی محل خدمت شما تعیین شد، می توانید بدون درنگ از همسر خود بخواهید که به محل خدمت شما نقل مکان کند تا نه تنها هزینه ها کمتر گردد بلکه در دوران خدمت هم نزدیک همسرتان باشید.

مرحله ششم: این حقیقت را جشن بگیرید که دو سال خدمت سربازی شامل دوره آموزشی و دوره اصلی خدمت روزی به اتمام می رسد و در قبال خدمتی که برای کشور خود انجام داده اید، دولت تسهیلاتی را در اختیار شما خواهد گذاشت.

مرحله هفتم: از همسر خود بخواهید که از همان شروع خدمت سربازی شما، او هم به گروه های حامی خانواده های سربازان بپیوندد. هر کدام از گروه ها، برنامه هایی را برای رفاه زندگی سربازان متأهل ارائه می دهد. این گروه ها شما را از رخدادهای اجتماعی، فعالیت های گروهی و سایر جنبه های مهم دیگر در همسر یک سرباز بودن را آگاه می کند. پیوستن به چنین گروه هایی شما را از اطلاعات کاربردی و ابزارهایی که در طول دوران خدمت سربازی تعادل را در زندگی شما و همسرتان برقرار می کند باخبر می کند.

چند نکته و هشدار لازم:

  • یادتان باشد که شما و همسرتان هر دو باید دوشادوش همدیگر این امر مهم را به انتها برسانید و از تمامی جنبه های زندگی در دوران سربازی با آغوش باز استقبال کنید.
  • از تمامی تخفیف ها، خدمات و تسهیلاتی که در اختیار سربازان گذاشته می گردد، نهایت استفاده را ببرید.
  • از همه سرویس ها و امکاناتی که در پادگان یا محل خدمت شما وجود دارد بهره مند شوید؛ حتی اگر محل زندگی شما جای دیگری است.
  • یادتان باشد که دوران سربازی پر از استرس است. در صورت بروز هر گونه مشکل و نگرانی، قبل از اینکه جوش بیاورید و از کوره در بروید، در پی یاری برای حل مسائل پیش آمده باشید.
منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1106

به "فراز و نشیب های تأهل در زمان خدمت مقدس سربازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراز و نشیب های تأهل در زمان خدمت مقدس سربازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید