ماجرای ممنوعیت مدارس از دادن پرونده تحصیلی دانش آموزان به مادران؛ از شایعه تا واقعیت

به گزارش پری بلاگ، تهران (پانا) - طبق اعلام آموزش و پرورش، ممنوعیت مدارس از دادن پرونده تحصیلی دانش آموزان به مادران که از روز گذشته در برخی از رسانه ها مطرح شده است، صحت ندارد و اگر موردی دراین باره مشاهده شده است قطعا پیگیری خواهد شد.

ماجرای ممنوعیت مدارس از دادن پرونده تحصیلی دانش آموزان به مادران؛ از شایعه تا واقعیت

محمدحسین کفراشی مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش در واکنش به ممنوعیت مدارس از دادن پرونده و کارنامه تحصیلی دانش آموزان به مادران به پانا گفت: این مورد وجود نداشته و ندارد کارنامه دانش آموزان به اولیای آنان چه پدر و چه مادر تحویل داده می شود و این موضوع برای ما فرقی ندارد مگراینکه پدر و مادر ازهم جدا شده باشند و بحث حضانت وجود داشته باشد.

وی با تاکید براینکه 70 درصد مادران دانش آموز پیگیر امور تحصیلی هستند افزود: همچنین بخش اعظمی از انجمن اولیا و مربیان خانم ها هستند و این اختیار را دارند پیگیر امور تحصیلی فرزندشان باشند.

کفراشی خبر داد اگر موردی در این باره پیش آمده حتما به سامانه شکایات و تلفنی به ما برای پیگیری و رسیدگی اطلاع دهید چراکه در حالت عادی پدر و مادر می توانند کارنامه فرزندان خود را از مدارس بگیرند.

قاسم احمدی لاشکی هم در این باره به پانا گفت: بخشنامه ای مبنی بر این موضوع نداریم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش همچین افزود: اما قاعده ای داریم که براساس آن پدر و مادر برخی از دانش آموزان به جهت مشکلاتی از هم جدا شده اند در این صورت با رای دادگاه حضانت فرزند معین می شود.

عباس سلطانیان مدیرکل دفتر متوسطه نظری آموزش و پرورش هم در واکنش به این موضوع به پانا گفت: احتمال زیاد در مواقعی که مسئله ای ایجاد شده یا منجر به جدایی خانواده از هم شده است و حضانت دانش آموز در اختیار مادر قرار گرفته باشد، پرونده را به او می دهند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 787

به "ماجرای ممنوعیت مدارس از دادن پرونده تحصیلی دانش آموزان به مادران؛ از شایعه تا واقعیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای ممنوعیت مدارس از دادن پرونده تحصیلی دانش آموزان به مادران؛ از شایعه تا واقعیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید