بازسازی ساختمان: بازسازی و بازسازی خانه تاریخی ارفع الملک جلیلی در تبریز

به گزارش پری بلاگ، تملک و بازسازی خانه تاریخی ارفع الملک جلیلی، شهردار خوشنام تبریز، امیدها به آینده بناهای تاریخی شهر تبریز را دوچندان کرد.

بازسازی ساختمان: بازسازی و بازسازی خانه تاریخی ارفع الملک جلیلی در تبریز

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

خانه تاریخی و زیبا ارفع الملک جلیلی، که روزگاری به علت عظمت، بزرگی و زیبایی معماری سردر سنگی اش معروف عام و خاص و محل آمد و شد بزرگان و فرهیختگان تبریز بود، متعلق به حاج حسینقلی جلیلی است؛ شخصیتی فرهیخته و برآمده از دل انقلاب مشروطه که 2 دوره مدیریت شهر تبریز را به دست گرفت و خوش درخشید.

حاج حسینقلی، معروف به ارفع الملک جلیلی، در اواخر دهه 1290 شمسی و نیمه دوم دهه 1310 شمسی، به علت درستکاری، کاردانی و مدیریت درست، سری در میان سرها داشت، به گونه ای که مسئولان ارشد کشوری و ایالتی در مواقع سخت و بحرانی دست به دامن او می شدند.

هرچند ارفع الملک جلیلی در دوره سکانداری مدیریت شهری تبریز در دوره های یاد شده بسیار پیروز بود، اما آنچه با گذشت هشت دهه از مرگش، نام و یاد او را در اذهان مردم زنده نگهداشته است، ذوق هنری ارفع الملک در ساخت بناهای ماندگار و مستحکمی بوده که عمارت میدان و خانه تاریخی شخصی اش در خیابان بهشتی تبریز نمونه های عینی آن محسوب می شوند.

ایرج شهین باهر، شهردار تبریز، در بازدید از این بنای تاریخی در هفته گذشته برای خرید و بازسازی آن قول مساعد داد.

شهردار تبریز دراین باره گفت:

با هماهنگی شهردار منطقه 8 و مالک خانه تاریخی ارفع الملک جلیلی در محل حضور یافتیم تا شرایط این بنای ارزشمند را از نزدیک بسنجیم.

شهین باهر اضافه کرد:

هم نام و یاد ارفع الملک جلیلی و هم خود بنا و فضای آن به گونه ای است که وظیفه خود می دانیم نسبت به حفظ و حتی احیای آن اقدام کنیم.

ایشان تاکید نمود:

با توجه به آمادگی مالک محترم، به زودی ضمن توافق با ایشان، نسبت به تملک، بازسازی و احیای این خانه تاریخی اقدام خواهد شد.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1004

به "بازسازی ساختمان: بازسازی و بازسازی خانه تاریخی ارفع الملک جلیلی در تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختمان: بازسازی و بازسازی خانه تاریخی ارفع الملک جلیلی در تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید