مریخ را تا به حال این رنگی ندیده اید!، عکس

به گزارش پری بلاگ، بیست سال پیش، مارس اکسپرس آژانس فضایی اروپا سفری به سیاره سرخ را شروع کرد. امروز، ما این نقطه عطف را با عکسی نفس گیر از مریخ جشن می گیریم که رنگ ها و ترکیب واقعی و متنوع این سیاره را با جزئیات باورنکردنی به نمایش می گذارد.

مریخ را تا به حال این رنگی ندیده اید!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، این شاهکار بصری خیره نماینده، که به وسیله دوربین استریو با وضوح بالا (HRSC) در Mars Express ممکن شده است، یک شیرجه عمیق شگفت انگیز در دنیای مریخ است که قبلاً آن را ندیده اید. به طور معمول، HRSC سطح مریخ را از حدود 300 کیلومتر به بالا، با تمرکز بر منطقه های به عرض 50 کیلومتر، می گیرد. با این حال، این عکس نو رویکرد متفاوتی را اتخاذ می نماید.

  • ردپای شگفت انگیز موشک ایلان ماسک در آسمان / عکس

برای در بر گرفتن نمای وسیع تر، دوربین 90 تصویر را از ارتفاعات بالاتر جمع آوری کرد که بین 4000 تا 10000 کیلومتر بود. این روش به تصرف منطقه ها وسیعی با عرض تقریبی 2500 کیلومتر اجازه می دهد تا منظره جهانی جامعی از مریخ را ارائه دهند.

در حالی که تصاویر در مقیاس بزرگ مانند این اغلب برای مطالعه الگوهای آب و هوای مریخ استفاده می شوند، ارزش آنها بسیار بیشتر است. آنها مناظری مسحورنماینده از سطح سیاره را به ما ارائه می دهند و تغییرات رنگ محلی و کنتراست را برجسته می نمایند.

بنابراین، این دیدگاه نو فقط در خصوص زیبایی شناسی نیست. این عکس باورنکردنی از مریخ دریچه ای واقعی و تمام رنگی به زمین های متنوع و تاریخ زمین شناسی سیاره است.

وظیفه نمایش دقیق رنگ های مریخ از مدار به علت جو مریخ در حال تغییر پیچیده است. گرد و غبار موجود در جو نور را پراکنده و منعکس می نماید. این پدیده اغلب باعث تغییر رنگ بین تصاویر و ایجاد چالش هایی در ایجاد یک عکس منسجم می گردد.

اما این بار، تیم HRSC به طور ابتکاری هر تصویر را به یک مدل رنگی که از مشاهدات در ارتفاع بالا مشتق شده بود ارجاع داد. این تکنیک تغییرات رنگی طبیعی را حفظ کرد و نمای غنی تر و معتبرتری از مریخ را نسبت به قبل به ما ارائه داد.

منبع: earth

  • زمین تخت است، همه دروغ می گویند به جز این نقشه!

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 دی 1402 بروزرسانی: 12 دی 1402 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1296

به "مریخ را تا به حال این رنگی ندیده اید!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مریخ را تا به حال این رنگی ندیده اید!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید