مزایای فروشگاه های زنجیره ای؛ از کنترل قیمت ها تا تامین کالا های اساسی

به گزارش پری بلاگ، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه افزایش رفاه مردم، کنترل قیمت ها و تامین کالا های اساسی مزایای فروشگاه های زنجیره ای است، گفت: رصد شبکه توزیع کالا های اساسی در این فروشگاه ها راحت تر است.

مزایای فروشگاه های زنجیره ای؛ از کنترل قیمت ها تا تامین کالا های اساسی

حجت الله فیروزی در مصاحبه با خبرگزاری برنا با اشاره به ضرورت حمایت از فروشگاه های زنجیره ای، گفت: از آنجا که فروشگاه های زنجیره ای سامانه های پیشرفته ای مانند سامانه ورود و خروج کالا، قیمت گذاری و ... دارند، نظارت و کنترل بر این فروشگاه ها دقیق تر و راحت تر انجام می گیرد.

وی افزایش رفاه مردم، کنترل قیمت ها و تامین کالا های اساسی را از جمله تاثیرات فروشگاه های زنجیره ای برشمرد و افزود: در بعضی دوره ها که بازار با کمبود کالا روبه رو می گردد، می توان از ظرفیت فروشگاه های زنجیره ای برای توزیع کالا های اساسی استفاده کرد، زیرا سامانه ورود و خروج کالا به انبار، تعداد کالا ها را معین نموده و کنترل دقیق تر را ممکن می سازد.

رصد شبکه توزیع کالا های اساسی در فروشگاه های زنجیره ای راحت تر است

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رصد شبکه توزیع کالا های اساسی در فروشگاه های زنجیره ای راحت تر است، افزود: هرچند ممکن است بعضی فروشگاه های زنجیره ای تخلفاتی مانند احتکار، توزیع نامناسب و گرانفروشی انجام دهند، اما باید ضمن برخورد با متخلفان، از نگاه بدبینی نسبت به تمام این فروشگاه ها خودداری کرد؛ همانگونه که در سطح جامعه با فرد خاطی برخورد می گردد، نه همه مردم.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه فروشگاه های زنجیره ای ظرفیت های بسیاری دارند که باید به نحو احسن از آن ها استفاده کرد، توضیح داد: نباید به واسطه تخلف تعداد محدودی فروشگاه، حکم کلی صادر کرد، چرا که این فروشگاه ها در شرایط سخت کرونایی که بسیاری از کشور ها با مشکل کمبود کالا دست و پنجه نرم می کردند، شرایطی فراهم آورند که کالا های مورد احتیاج جامعه به راحتی در دسترس مردم قرار گیرد.

ظرفیت فروشگاه های زنجیره ای در اشتغالزایی

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دولت به جای ایجاد موانع در جهت فروشگاه های زنجیره ای با حمایت از آن ها زمینه ارتقا و بهبود عملکردشان را فراهم کند، ادامه داد: از آنجایی که فروشگاه های زنجیره ای وسیع هستند، امکان نظارت بر شبکه توزیع، تامین و سیستم بانکی و اقتصادی آن ها فراهم است.

فیروزی افزود: کارگران و کارمندان بسیاری در این فروشگاه ها به کار گرفته شده اند که این موضوع بیانگر ظرفیت اشتغالزایی فروشگاه های زنجیره ای است از سوی دیگر این فروشگاه ها می توانند خدمات نوینی در زمینه توزیع کالا به مشتریان ادامه دهند.

منبع: فرارو
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 506

به "مزایای فروشگاه های زنجیره ای؛ از کنترل قیمت ها تا تامین کالا های اساسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای فروشگاه های زنجیره ای؛ از کنترل قیمت ها تا تامین کالا های اساسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید