موانع دشواری بر سر راه توافق با ایران وجود دارد

به گزارش پری بلاگ، یک خبرنگار آمریکایی به نقل از یک دیپلمات ارشد اروپایی گفت، همچنان موانع دشواری بر سر راه رسیدن به توافق با ایران وجود دارد.

موانع دشواری بر سر راه توافق با ایران وجود دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، لورنس نورمن خبرنگار نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال ارزیابی یک دیپلمات ارشد اروپایی از احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات وین و توافق با ایران را منتشر کرد.

نورمن در پیامی توئیتری به نقل از یک دیپلمات ارشد اروپایی با دیدگاهی واقع بینانه تر از شرایط توافق با ایران نوشت: ما همچنان موانع دشواری بر سر راه رسیدن به توافق داریم.

این خبرنگار آمریکایی به نقل از دیپلمات ارشد اروپایی اضافه نمود: اما گفت وگوی طولانی و صریح با طرف ایرانی نشان داد که آن ها متعهد هستند.

او در ادامه نوشت: البته آمریکایی ها نیز متعهد هستند؛ بنابراین هنوز راه برای غلبه بر این مسائل باز است و این همان چیزی است که در حال کار بر روی آن هستیم.

ارزیابی این دیپلمات ارشد اروپایی پس از آن انجام شده که جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (آدینه) از ادامه پیدا کردن مذاکرات برطرف تحریم های ایران در آینده نزدیک اطلاع داد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، وی در این باره شرح داد: مذاکرات هسته ای با ایران تعلیق شده بود، اما سفر هماهنگ کننده اتحادیه اروپا به ایران اجازه از سرگیری مذاکرات را داد.

این مقام ارشد اروپایی با ابراز امیدواری نسبت به در دسترس بودن حصول توافق بین ایران و طرف های غربی در وین، گفت: منظره رسیدن به یک توافق نهایی وجود دارد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (آدینه) 23 اردیبهشت در توئیتی با اشاره به سفر انریکه مورا هماهنگ کننده مصاحبه های وین به کشورمان نوشت: در توافق با آقای بورل، سفر آقای مورا به تهران و مصاحبههایش با همکارم آقای باقری، فرصت مجددی بود تا بر ابتکارات برای حل موضوعات به جامانده مذاکرات وین متمرکز شویم.

وی اضافه نمود: توافق خوب و قابل اتکا در دسترس است، اگر آمریکا تصمیم سیاسی خود را گرفته و به تعهداتش پایبند باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1066

به "موانع دشواری بر سر راه توافق با ایران وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موانع دشواری بر سر راه توافق با ایران وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید