آمریکا: ایران تصمیم بگیرد توافق ظرف چند هفته محقق می گردد

به گزارش پری بلاگ، ایسنا نوشت:یک مقام وزارت خارجه آمریکا رسیدن به تفاهمی میان تهران و واشنگتن برای اجرای کامل تعدات هسته ای ذیل برجام در عرض چند هفته را امکان پذیر دانست.

آمریکا: ایران تصمیم بگیرد توافق ظرف چند هفته محقق می گردد

به گزارش رویترز، یک مقام وزارت خارجه آمریکادر در تماسی تلفنی به خبرنگاران گفت: آیا امکان دارد که شاهد بازگشت دوجانبه به پایبندی یا رسیدن به تفاهمی درخصوص پایبندی دوجانبه در عرض چند هفته باشیم؟ بله، چنین چیزی امکان پذیر است. تنها زمان می تواند این را معین کند چراکه همانطور که گفته ام تمام این ها درنهایت به تصمیم سیاسی برمی گردد که باید در ایران اتخاذ گردد.

جلسات اخیر کمیسیون مشترک برجام در راستای احیای توافق هسته ای به وسیله لغو تحریم های اعمال شده آمریکا بر ایران و بازگشت دوجانبه آمریکا و ایران به پایبندی به توافق هسته ای، طی دو هفته اخیر برگزار شدند.

نمایندگان آمریکا نیز در طول این مذاکرات در وین حضور داشتند اما تا به امروز هیچ مذاکره مستقیم و غیر مستقیمی میان ایران و آمریکا در وین انجام نشده و فرایند احیای برجام صرفا به وسیله مذاکرات شرکای برجام و فعالیت کارگروه ها ادامه داشته است.

جک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا روز آدینه در نشست امنیتی آسپن با اشاره به نامعین بودن شرایط گفت وگوها در وین بیان نموده بود: تمامی طرفین از جمله ایرانیان برای انجام مذاکرات جدی درخصوص برطرف تحریم ها و یافتن راه بازگشت به برجام از خود تمایل نشان داده اند اما هنوز معین نیست که به توافقی در وین منتهی گردد یا نه.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 626

به "آمریکا: ایران تصمیم بگیرد توافق ظرف چند هفته محقق می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: ایران تصمیم بگیرد توافق ظرف چند هفته محقق می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید