واکنش ها به مبلغ عیدی، عیدی بازنشستگان این هفته واریز نمی گردد!

به گزارش پری بلاگ، به گزارش خبرنگاران، واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از روز چهارشنبه 20 بهمن ماه شروع می گردد. معمولا عیدی نیز همزمان با حقوق بهمن شروع می گردد.

واکنش ها به مبلغ عیدی، عیدی بازنشستگان این هفته واریز نمی گردد!

با این که چهار روز به آغاز واریز حقوق به جای مانده اما هنوز اندازه عیدی بازنشستگان معین نشده است.

بر اساس ماده 75 قانون مدیریت خدمات کشوری، اندازه امتیاز عیدی برای هر سال 5000 است که با در نظر گرفتن ضریب حقوق مشخص شده به وسیله هیات وزیران اندازه عیدی مشخص می گردد. طبق مصوبه هیات وزیران برای امسال ضریب حقوق شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت 3048 ریال است، در این حالت عیدی برای امسال یک میلیون و 524 هزار تومان خواهد بود. (همشهری)

زمزمه هایی که از دولت به گوش می رسد نیز همان رقم یک میلیون و 500 هزار تومان است. نکته اینجاست که معمولا اندازه عیدی نسبت به سال گذشته رقم بیشتری است. به عنوان مثال در بودجه سال گذشته اندازه عیدی یک میلیون و 200 هزار تومان مشخص شد اما دولت به آن اضافه نمود و مبلغ 1.5 میلیون تومانی را مصوب کرد.

براساس این رویه دولت باید مبلغ عیدی امسال را افزایش دهد. اگر دولت تصمیم بگیرد اندازه افزایش مبلغ عیدی هم پای تورم باشد، با نرخ تورم بیش از 40 درصدی مبلغ عیدی بیش از دو میلیون تومان برآورد می گردد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در این خصوص گفته است: کوشش می کنیم که عیدی بازنشستگان در موعد مقرر پرداخت گردد، هر چند مبلغ آن هنوز اعلام نشده و دولت باید مصوب کند که بعد از طی همه این مراحل، آن را اعلام می کنیم.(دنیای اقتصاد)

واکنش ها 1.5 میلیون تومان عیدی بازنشستگان

مردم نسبت به مبلغ احتمالی 1.5 میلیون تومانی برای پرداخت عیدی امسال، اعتراض دارند، آنها معتقدند که اندازه عیدی باید افزایش یابد:

جشن روز معلم با گارگر همزمان برگزار می گردد چرا عیدیشون فرق می کنه؟! بازنشستگان آموزش وپرورش نه بیمه درمان خوبی دارن ونه حقوقدان وحسابی خدا به دادشون برسه

کارمندی که 5تومن حقوق میگیره مانند کسی که 30 تومن میگیره عیدی میدن واقعا عین عدالتهاونم 1.5میلیون

این بی عدالتی که یک مستمری بگیر 150000عیدی بگیره

آخه چه عیدی خودتون کلاتون و قاضی کنید با یک ونیم عیدی چیکار میشه کرد وقتی برنج کیلیویی هشتاد هزار تومن نام گوشت و مرغم که نمیشه آورد لبنیاتم که هیچی

الان امروزیک کیسه برنج ایرانی یک ملیون تومان است من بازنشسته داماد پسر عروس دختر نوه همه ازعیدمیان تاسیزدهم تازه نوه هاتوقع عیدی هم. دارن با یک وپونصد چکارمیشه کرد

با توجه به این که هنوز مبلغ عیدی معین نشده به نظر نمی رسد که بازنشستگان در این هفته عیدی خود را دریافت نمایند. بنابراین واریز عیدی به انتها بهمن ماه یا اسفند ماه موکول می گردد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1000

به "واکنش ها به مبلغ عیدی، عیدی بازنشستگان این هفته واریز نمی گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ها به مبلغ عیدی، عیدی بازنشستگان این هفته واریز نمی گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید