چرا به گوشت کوب برقی احتیاج داریم؟

به گزارش پری بلاگ، رپرتاژ آگهی - نام گوشت کوب معمولا در کنار دیزی، غذاهای ذغالی و آشپزخانه های قدیمی می آید. اما با پیشرفت تکنولوژی این نام از مدل های چوبی و آهنی به یک دستگاه الکتریکی رسیده است. گوشت کوب برقی وسیله ای کوچک و سبک است که می تواند انواع مواد غذایی را در بالاترین سرعت خرد یا پوره کند.

چرا به گوشت کوب برقی احتیاج داریم؟

شاید شما هم با افرادی روبه رو شده باشید که گوشت کوب برقی نداشته و هیچ احتیاجی هم به استفاده از آن احساس ننمایند. در عین حال کسانی هم که از گوشت کوب برقی استفاده می نمایند حاضر نیستند آن را با هیچ وسیله دیگری تعویض نمایند، آنها حتی وسایل تک کاره خود را از کابینت بیرون نمی آورند!

گوشت کوب برقی

گوشت کوب برقی ها با هدف راحت کردن کارهای دم دستی و کمترین استفاده از چاقو ساخته شدند. وگرنه کاربردشان آنقدر خاص و عجیب نیست که نتوانید از وسایل شبیه به آن مثل مخلوط کن و غذاساز بهره ببرید. گوشت کوب برقی موتور قدرتمندی دارد که توسط یک میله بلند به تیغه های تیز متصل شده تا برای قرار دریافت در انواع ظروف مناسب باشد. گوشت کوب برقی در انواع تک کاره و چند کاره ساخته شده که بنا به احتیاج و الویت هایتان می توانید یکی از آنها را انتخاب نمایید.

گوشت کوب برقی در ابتدا که ساخته شد بسیار گران بود و فقط در رستوران های لوکس کاربرد داشت اما به مرور زمان و با گسترش فراوری آن توسط برندهای مختلف، این دستگاه در سراسر جهان ساخته شد و تبدیل از طریق ای کاربردی در آشپزخانه های ما شد.

چرا در آشپزخانه به گوشت کوب برقی احتیاج داریم؟

اگرچه یک مخلوط کن می تواند ترکیب و خردکردن مواد غذایی را به راحتی انجام داده و یکی از وسایل مهم در آشپزخانه بحساب می آید، اما گوشت کوب برقی با تجهیزات کاملا استاندارد می تواند طیف گسترده تری از کارها را انجام دهد. شما می توانید از آن برای ترکیب و خردکردن سبزیجات تا درست کردن موادغذایی که به امولسیون احتیاج دارد بهره ببرید.

گوشت کوب برقی به عنوان مخلوط کن دستی نیز شناخته می گردد، چون به اندازه کافی کوچک است و فضای کمی را از کابینت یا کشوی شما خواهد گرفت. به قدری سبک است که می توانید آن را با یک دست بلند نموده و به خرد یا مخلوط کردن مواد غذایی مشغول شوید. اما با تمام این قابلیت ها گوشت کوب برقی ساختار ساده ای دارد، از قسمت های عجیبی تشکیل نشده و کار کردن با آن احتیاجی به مهارت چندانی ندارد. همین که میله آن را به درستی سرجای خود بگذارید و کلید پاور را بفشارید دستگاه شما آماده بکار خواهد شد.

بیشترین هدف از ساخت گوشت کوب برقی استفاده آن در مصارف دم دستی و روزمره است، وگرنه مخلوط کن تا حد زیادی می تواند جایگزین گوشت کوب برقی باشد. اما شما برای مخلوط کردن مواد اولیه یک غذای یک نفره حاضرید مخلوط کن را بیرون آورده و پارچ عظیم آن را کثیف کنید؟

گوشت کوب برقی با هزینه کمتر و شباهت 90 درصدی نسبت به مخلوط کن، جایگزین خوبی برای آن است تا علاوه بر استفاده راحت ، شاهد سر و صدای کمتری هم برای درست کردن یک اسموتی باشید.

گوشت کوب برقی برای چه غذاهایی مناسب هستند؟

1. سوپ با بافت نرم و لطیف

اگر شما عاشق سوپ نرم و لطیف مانند سوپ پیاز یا گوجه فرنگی هستید، هیچ چیزی مثل یک گوشت کوب برقی نمی تواند شما را به این بافت نرم و خوشمزه برساند. شما برای درست کردن این سوپ کار سختی ندارید، مواد غذایی را طبق روال معمول داخل قابلمه ریخته و بگذارید بجوشد. بعد از اینکه تمام مواد پخته شد بدون آنکه ظرف دیگری را کثیف کنید، سری گوشت کوب برقی را داخل سوپ فرو نموده و دکمه پاور را بفشارید تا به یک پوره گرم و عالی برسید.

می توانید پوره کردن را با مخلوط کن هم انجام دهید، اما از قلم نیاندازید که پارچ را بیشتر از نیمه پر نکنید، چون بخار زیادی بالا زده و همچنین منجر به پاشیدن مواد غذایی می گردد. با این روش شما اگر یک قابلمه عظیم سوپ داشته باشید مجبور هستید در دفعات زیادی آن را وارد پارچ مخلوط کن کنید که بسیار زمان بر و خسته نماینده است.

2. در خانه سس مایونز درست کنید

سس مایونز را می توان به چند روش مختلف تهیه کرد، در مخلوط کن آشپزخانه، در دستگاه غذاساز یا حتی با لیسک

اما هرکدام از این روش ها ایرادات خود را دارند، مثلا درست کردن سس در لوازم عظیمتر نتیجه خوبی ندارد، مگر اینکه بخواهید به مقدار زیاد سس مایونز درست کنید. درست کردن سس در حجم کم با غذاساز یا مخلوط کن بعید است کیفیت خوبی داشته باشد، چون این مقدار مواد نمی تواند به خوبی توسط تیغه ها ترکیب گردد. ایراد دیگری که به دستگاه های عظیم در درست کردن سس خانگی می توان گرفت این است که مواد اولیه آن مثل زرده تخم مرغ و آبلیمو به جای آنکه نزدیک تیغه بمانند، با روشن شدن دستگاه به دیواره کاسه پاشیده می گردد. عملا نمی توان با این شرایط یک سس خوشمزه درست کرد.

بهترین راهکار برای شما استفاده از گوشت برقی و سری سس ساز آن است. سری سس ساز می تواند بافت لطیفی از یک سس خانگی را ایجاد نموده و یاری می نماید هر افزودنی را حین مخلوط کردن به مواد اضافه کنید. برای درست کردن سس در مقدار کم می توانید مواد را داخل یک لیوان یا فنجان ریخته و سپس سری سس ساز گوشت کوب برقی را داخل آن قرار دهید.

اگر به درست کردن سس با کیفیت در خانه خود اهمیت زیادی می دهید، حتما هنگام خرید از قابلیت سس ساز در گوشت کوب برقی مطمئن شوید، چون همه آنها این قابلیت را ندارند.

3. اسموتی های راحت و خوشمزه

شما هم به خاطر اینکه حوصله ندارید مخلوط کن را روشن کنید ترجیح می دهید بیخیالِ خوردن اسموتی شوید؟ هیچ کس منکر این نیست که طعم تازه میوه می تواند ما را از خواب بیدار کند، اما استفاده از مخلوط کن و شستن قطعات آن در یک صبح که بی حوصله هستید کار سختی است.

گوشت کوب برقی می تواند کار شما را راحت کند، فقط کافیست هر میوه ای که دوست دارید همراه با شیر یا یخ داخل لیوان ریخته و سری گوشت کوب برقی را مستقیماً درون لیوان بگذارید. با این روش یک اسموتی سریع با کمترین ظرف کثیف خواهید داشت اما به شرط آنکه دهانه لیوان شما برای ورود گوشت کوب برقی به اندازه کافی گشاد باشد.

نکات منفی یک گوشت کوب برقی ، هر آنچه نمی تواند انجام دهد.

هرچقدر هم که یک آشپز حرفه ای باشید ، پول و فضای نامحدودی برای خرید تمام وسایل آشپزخانه ندارید. اما چگونه باید ارزیابی کنیم که یک وسیله پرکاربرد و به درد بخور را خریده ایم یا نه؟

برای مطمئن شدن از این موضوع باید قبل از خرید ، ویژگی های آن را به خوبی بشناسیم. مثلاً اینکه چند وقت یکبار قابل استفاده است؟ برای مصارف زیاد هم گزینه خوبیست؟ قابلیت شست وشو در ماشین ظرفشویی دارند؟

برای دانستن اینکه دستگاهی برای ما کاربردی هست یا نه، باید به چند مورد اساسی در آن توجه نمایید.

1. کم بودن توان مصرفی

کاهش قدرت یک اشکال قابل توجه است که در تمام گوشت کوب برقی ها موجود است. گوشت کوب برقی ها سبک هستند و دست شما هنگام کار با آن اذیت نخواهد شد. بیشتر فراورینمایندگان گوشت کوب برقی تأکید دارند که به منظور جلوگیری از گرم شدن بیش از حد موتور نمی توان بیش از یک دقیقه به طور مداوم از آنها استفاده کرد.

توانایی تیغه های کوچک گوشت کوب برقی کم تر از آن است که بتوانید از آن برای خرد کردن مواد خشک، مانند هویج و کرفس بهره ببرید. شما بایستی به این منظور از چرخ گوشت استفاده نمایید چون گوشت کوب برقی نمی تواند جایگزین خوبی باشد.

2. گوشت کوب برقی ثبات کمتری دارد.

کاملاً واضح است که قرارگیری مخلوط کن روی یک میز، پایداری بیشتری دارد نسبت به یک گوشت کوب برقی که باید به صورت سیار و با یک دست بلند گردد. اما خسته نشدن دست ها حین کار با گوشت کوب برقی اهمیت زیادی دارد به همین منظور ضروری است دستگاهی را انتخاب کنید که با آن راحت باشید.

3. خطرات احتمالی استفاده از گوشت کوب برقی

خطرات احتمالی گوشت کوب برقی نسبت به سایر لوازم برقی مثل مخلوط کن و.. بیشتر است ، نبودن تیغه ها در یک محفظه بسته و قابل دسترس بودن آنها می تواند خطر آفرین باشد. افرادی که آغاز به دستکاری یا جدا کردن تیغه می نمایند در حالیکه هنوز گوشت کوب برقی را از برق نکشیده اند خود را در معرض خطر جدی قرار می دهند.

چه گوشت کوب برقی را باید خرید؟

انواع گوشت کوب برقی از برند های مختلف به بازار عرضه شده اند، اما فقط بعضی از آنها ارزش سرمایه گذاری دارند. مهمترین مورد در خرید گوش کوب برقی این است که الویت های خودتان را بشناسید و تا حد امکان از برند گرایی خودداری کنید. خریدن یک وسیله بی نقص چه فاییده ای دارد وقتی قرار است در کابینت شما خاک بخورند؟

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 461

به "چرا به گوشت کوب برقی احتیاج داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا به گوشت کوب برقی احتیاج داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید