چگونه با حلزون ها مبارزه کنیم؟

به گزارش پری بلاگ، به ظاهر مظلوم شان و نرم شان نگاه نکنید! حلزون ها می توانند خسارات جبران ناپذیری به گیاهان تان وارد نمایند و حتی برای خود شما هم خطر داشته باشند!

حلزون ها در زیر برگ ها و روی تنه درختان استتار می نمایند و خسارات زیادی به باغچه وارد می آورند و حتی می توانند قبل از اینکه شما بفهمید در باغچه قرار دارند، گیاهان را نابود نمایند. علاوه بر خساراتی که به گیاهان وارد می نمایند، حلزون ها ناقل بعضی بیماری ها به انسان هم هستند. پس اگر نمی خواهید به خاطر گیاهان کاری کنید، حداقل برای سلامتی خودتان دست به کار شوید. خیلی از باغبانان برای مبارزه با حلزون ها از درمان های خانگی استفاده می نمایند.

چگونه با حلزون ها مبارزه کنیم؟

این روش های مبارزه در نابود کردن دیگر نرم تنان غیر از حلزون هم کاربرد دارند.

اجازه بدهید طبیعت خود مسئله را حل نماید

اگر در منطقه تان سمورچه دارید ممکن است تا به حال به این فکر نموده باشید که این موجود بامزه به چه درد می خورد؟! خب باید عرض کنم که این موجود زیبا می تواند باغچه تان را از حلزون خالی کند. خب این برای افرادی است که در منطقه شان سمورچه دارند، دیگران باید خود دست به کار شوند!

درمان های خانگی برای مبارزه با حلزون

  • یک روش موثر برای مبارزه با حلزون ها، پاشیدن محلول آب نمک به طور مستقیم بر روی آنها است. این کار را می توان در شب که همه آنها برای خوردن باغچه تان بیرون آمده اند انجام دهید. صبح روز بعد با استفاده از آب خالی گیاهان را شستشو دهید تا نمک روی آنها نماند و به آنها آسیب نرساند.
  • روش دیگر برای مبارزه با حلزون ها پوسته تخم مرغ است. ابتدا پوسته تخم مرغ را برای چند دقیقه در ماکروویو قرار دهید تا ضد عفونی گردد در غیر این صورت جوندگان را به باغچه تان می کشاند. بعد از ضدعفونی، آن را آسیاب کنید و آن را در اطراف و روی گیاهان بپاشید. به نظر می رسد حلزون ها و در کل نرم تنان دوست ندارند از روی این پوسته های تخم مرغ عبور نمایند چرا که بدن شان را می برد. با این روش می توان خسارت حلزون را کاهش داد. درمورد روش پوسته تخم مرغ می توانید همه پوسته ها را هم آسیاب نکنید و برخی از آنها را به صورت قطعاتی بزرگ خرد کنید. بهتر است این پوسته ها را بیشتر روی زمین باغچه یا گلدان بریزید.
  • روش سوم استفاده از مس است که انگار یک شوک الکتریکی خفیف به بدن نرم تنان وارد می نماید. در این روش یک سیم مسی را دور گیاهانی که حلزون ها عموما به آنها حمله می نمایند، بکشید. این روش معجزه خواهد نمود. می توانید برای نتیجه بهتر، از مخلوط مس و پوسته تخم مرغ بهره ببرید. به زودی حلزون ها از باغچه شما به باغچه همسایه تان مهاجرت خواهند کرد!
  • این دستور همه نرم تنان باغچه را خواهد کشت. یک فنجان و نیم آب و آمونیاک را با 2 قاشق غذاخوری از صابون روغنی مخلوط کنید. آن را درون یک بطری اسپری بریزید و باغچه تان را با آن سم پاشی کنید.
  • روش دیگری که به خوبی جواب خواهد داد و حلزون ها را گرسنه خواهد گذاشت یک متد جالب است. در این روش قسمتی از باغچه را با چوب یا هر چارچوب دیگری مسدود کنید و سپس در درون این چارچوب ایجاد شده خاک بریزید. به این ترتیب قسمتی از باغچه از سطح زمین ارتفاع خواهد داشت. دور این قسمت سیم مسی قرار دهید و محصولاتی که حلزون ها بیشتر از همه به آنها حمله می نمایند را در این قسمت بکارید. به این ترتیب حلزون ها حتی خواب رسیدن به گیاهان را هم نمی بینند چه برسد به خوردن آنها و ایجاد خسارت.
  • روش دیگری که برای مبارزه با تعداد کم حلزون بسیار راه گشا است، کشتن آنها به صورت تک تک است. می توانید این کار را با استفاده از یک قیچی باغبانی انجام دهید. با استفاده از قیچی باغبانی حلزون ها را بگیرید و از وسط نصف کنید و سپس آنها را در سطل آشغال بیاندازید. لازم نیست در هر بار همه آنها را از بین ببرید این کار را به تدریج انجام دهید و هر روز تعداد کمی را بکشید، به زودی خواهید دید که دیگر حلزونی در باغچه تان باقی نخواهد ماند.

محصولات تجاری برای مبارزه با نرم تنان

محصولات و سمومی که در گذشته برای مبارزه با حلزون ها استفاده می شد برای حیوانات خانگی بسیار سمی و مضر است. اما امروزه محصولات جدیدی به بازار ارائه شده که خطر کمتری برای دیگر موجودات دارد و تاثیر بهتری هم بر کنترل حلزون ها دارد.

منبع: فوت و فن / thespruce.com
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1108

به "چگونه با حلزون ها مبارزه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با حلزون ها مبارزه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید