کدام اپل پنسل برای آیپد شما مناسب تر است؟

به گزارش پری بلاگ، یکی از کالاهایی که بیشتر افراد در کنار آیپد خود به آن احتیاج دارند، اپل پنسل است. این قلم آن قدر کاربردی است که بعضی از افراد خرید آن را یک سرمایه گذاری در راستای استفاده بهتر و بیش تر از آیپد در نظر می گیرند. از طرف دیگر هر کاربر می تواند با توجه به احتیاج و بودجه خود به سراغ خرید یکی از آن ها برود. موضوع اصلی نیز این است که کدام اپل پنسل برای آیپد ما مناسب تر است. به همین دلیل باید سه مدل مختلف از اپل پنسل را به صورت کامل زیر ذره بین قرار دهیم و در نهایت تصمیم بگیریم که برای هر کدام از آیپدها کدام قلم مناسب تر است. حال قبل از هر چیزی اگر دوست دارید که انواع قلم های لمسی برای گوشی های موبایل و تبلت ها را مشاهده کنید، از دکمه زیر یاری بگیرید.

کدام اپل پنسل برای آیپد شما مناسب تر است؟

کدام قلم لمسی اپل را برای خرید انتخاب کنیم؟

احتمالا اگر شما هم از یک فروشنده لوازم دیجیتال بپرسید که کدام اپل پنسل برای آیپد شما مناسب تر است، با پاسخ اپل پنسل دو روبرو خواهید شد. با این وجود بهتر است که کمی واقع بینانه تر به این کالا و خرید آن توجه کنیم. اپل پنسل دو قیمتی 129 دلاری دارد که در مقابل اپل پنسل 1 واقعا گران تر است. حال باید با هم آنالیز کنیم که با توجه به احتیاج و مدل آیپد شما آیا پرداخت این مبلغ منطقی است و یا خیر. اگر در ابتدای راه هستید و اصلا نمی دانید که اپل پنسل چه کاربردهایی دارد، بهتر است که مطلب زیر را مطالعه نمایید.

در عین حال بهتر است که به قلم نو اپل که به تازگی معرفی گردیده نیز فکر کنید. این کالا قیمتی در حدود 79 دلار دارد و به نوعی می توانیم آن را پیشرفته تر از نسل یک و کمی عقب تر از نسل دو محسوب کنیم. پس کار ما برای انتخاب یکی از این سه مورد اصلا آسان نخواهد بود و باید تمام جوانب را برای درست بودن انتخاب نهایی خود در نظر بگیریم.

1) اپل پنسل نسل یک

نسل اول قلم اپل با قیمت 99 دلار وارد بازار شد. از آن جایی که این کالا در سال 2015 معرفی گردید، با مدل های مدرن آیپد ایر، آیپد پرو و آیپد مینی سازگار نیست. پس در ادامه یک فهرست کامل از آیپدهایی که اپل پنسل یک با آن ها سازگار است را معرفی می کینم:

  • آیپد پرو 12.9 اینچی (نسل اول و دوم)
  • آیپد پرو 10.5 اینچی
  • آیپد پرو 9.7 اینچی
  • آیپد مینی (نسل پنجم)
  • آیپد ایر (نسل سوم)
  • آیپد (نسل 6 تا 10)

در تصویر بالا نسل اول و دوم اپل پنسل را به صورت ظاهری برای شما مقایسه نموده ایم. از مهم ترین تفاوت های این نسل و نسل بعدی آن، وجود درپوس در قسمت شارژ است. پس برای شارژ کردن این قلم درپوش بالایی را جدا کنید، سپس آن را به آیپد خود متصل کنید.

در عین حال دقت داشته باشید که اگر پورت شارژ آیپد شما به صورت USB-C است، باید یک آداپتور تبدیل USB-C به اپل پنسل نیز به صورت جداگانه بخرید که شاید این کار برای بعضی از افراد منطقی به نظر نرسد. در نهایت این نکته را نیز بدانید که این قلم به صورت مغناطیسی به آیپد شما متصل نمی گردد که بعضی از افراد به همین علت دیگر به سراغ خرید اپل پنسل نسل یکم نمی روند.

2) اپل پنسل نسل دو

به صورت کاملا خلاصه اگر می خواهید از تمام ویژگی هایی که شرکت اپل در یک اپل پنسل به کاربران خود ارائه می دهد لذت ببرید، اپل پنسل دو برترین گزینه برای شما خواهد بود. این کالا در حال حاضر با قیمتی 129 دلاری گران ترین اپل پنسل ارائه شده به بازار است که بسیاری از قابلیت های خاص را در اختیار خریداران قرار می دهد. همچون مورد قبل بهتر است که با آیپدهای سازگار با این قلم آشنا شوید. این آیپدها عبارتند از:

  • آیپد پرو 12.9 اینچی (نسل سوم به بعد)
  • آیپد پرو 11 اینچی (نسل اول به بعد)
  • آیپد ایر (نسل 4 و 5)
  • آیپد مینی (نسل ششم)

این قلم از اپل پنسل نسل یکم کمی کوتاه تر است و تنها قلمی است که از شارژ بی سیم نیز پشتیبانی می نماید. اپل پنسل نسل دو به لطف لبه های صاف تر و ظاهری کوتاه تر، بهتر در دست قرار می گیرد و بیشتر خریداران از آن رضایت کامل دارند. بعلاوه شما با دو بار ضربه زدن به نوک این قلم می توانید کارهای مختلفی را با آن انجام دهید. بنابراین اگر اولویت شما راحتی است و از نظر بودجه محدودیتی ندارید، قطعا این کالا برای شما مناسب و البته راضی نماینده خواهد بود.

3) اپل پنسل USB-C

این اپل پنسل با تمام مدل های آیپد دارای پورت USB-C سازگار است که در عین حال کاربران آیپد نسل 10 (10th generation) نیز می توانند از آن استفاده نمایند. اولین عیب این کالا عدم پشتیبانی از pressure sensitivity و یا همان حساسیت به فشار قلم است. تبلت های طراحی معمولا سطح حساسیتی از 300 تا 3000 دارند. به همین علت هر چه قلم را بیش تر بر روی صفحه فشار دهید، خطوط ضخیم تر می شوند و در عین حال با فشار کمتر خطوط نازک تری ترسیم می شوند.

حال فرض کنید که این قلم از این ویژگی مجذوب کننده پشتیبانی نمی نماید این در حالی است که اپل پنسل های نسل یک و دو از این قابلیت پشتیبانی می کردند. پس اگر شما هم از این قابلیت قلم های لمسی اپل استفاده می کردید و یا به آن احتیاج دارید، این قلم اصلا مناسب شما نیست.

این قلم نیز همچون اپل پنسل نسل یک به صورت مغناطیسی به کنار آیپد متصل می گردد ولی از سیستم شارژ بی سیم (وایرلس شارژ) پشتیبانی نمی نماید. اگر شما صاحب یک آیپد پرو با تراشه M2 هستید، می توانید از hover feature این قلم بهره ببرید. با یاری این ویژگی پیش از این که چیزی را علامت بزنید، پیش نمایش علامت خود را مشاهده خواهید کرد.

همان طور که در تصویر بالا نیز مشاهده می کنید و از نام آن نیز پیداست، این قلم از طریق یک پورت USB-C که در بخش بالایی آن نهفته است، شارژ می گردد. شما می توانید برای شارژ کردن آن، بخش بالایی قلم را به سمت بالا فشار دهید تا این پورت را مشاهده کنید. در نهایت پس از استفاده برای زیباتر بودن اپل پنسل خود بخش بالایی را دوباره به سمت پایین بیاورید تا پورت USB-C را به صورت کامل پوشش دهید.

جمع بندی

هدف ما در این مطلب یاری به کاربرانی بود که در انتخاب اپل پنسل برای آیپد خود دچار سردرگمی شده بودند و به یک هدایت کامل و جامع احتیاج داشتند. به همین دلیل هر سه اپل پنسل معرفی گردیده تا به امروز را زیر ذره بین قرار دادیم و تمامی مزایا و معایب آن ها را آنالیز کردیم. در نهایت نیز به این نتیجه رسیدیم که اگر به تمامی ویژگی های اپل پنسل احتیاج دارید و از نظر مالی مسئله ای با قیمت این کالا ندارید، به سراغ نسل دوم اپل پنسل بروید. حال شما بگویید که از بین سه گزینه بالا کدام مورد را انتخاب می کنید؟ شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر کاربران خبرنگاران مگ در میان بگذارید.

منبع: MakeUseOf

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 آبان 1402 بروزرسانی: 1 آبان 1402 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1287

به "کدام اپل پنسل برای آیپد شما مناسب تر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام اپل پنسل برای آیپد شما مناسب تر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید