کرملین برای برگزاری نشست سران روسیه - انگلیس شرط گذاشت

به گزارش پری بلاگ، سخنگوی کرملین امکان ملاقات رئیس جمهوری روسیه و نخست وزیر انگلیس را بعید ندانست، ولی آن را به ابتکارعمل و اراده سیاسی مقامات لندن برای نشان دادن تمایل واقعی خویش برای بهبود روابط دوجانبه مربوط دانست.

کرملین برای برگزاری نشست سران روسیه - انگلیس شرط گذاشت

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اظهار داشت، در حال حاضر برنامه ریزی برای دیدار با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در جدول کاری ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در نظر گرفته نشده ولی این دیدار بعید نیست، اگر مقامات لندن تمایل واقعی خویش برای بازسازی روابط دوجانبه را نشان دهند.

سخنگوی کرملین در مصاحبه ای رادیویی در پاسخ به سئوالی درباره امکان دیدار پوتین و جانسون در آینده نزدیک، گفت: خیر، فعلاً چنین دیداری در حال آماده سازی نیست، ولی برگزاری آن بطور بالقوه ممکن است. این دیدار در صورتی امکان پذیر خواهد شد که طرف انگلیسی اراده سیاسی لازم برای ترمیم روابط دوجانبه را نشان دهد و این مسئله به ابتکارعمل مقامات لندن بستگی خواهد داشت.

بن والاس وزیر دفاع انگلیس روز آدینه در مصاحبه ای گفته بود، مقامات لندن در حال آنالیز امکان برنامه ریزی دیدار حضوری بین نخست وزیر بوریس جانسون و ولادیمیر پوتین هستند. به عقیده وی، انجام چنین دیداری شرایط لازم برای عادی سازی روابط لندن و مسکو را فراهم خواهد نمود.

البته والاس یادآور شده بود که برای فراهم سازی مقدمات برگزاری نشست سران دو کشور، مقامات مسکو باید اقدامات مشخصی را انجام دهند، چرا که به گفته وی، در روابط دوجانبه مسائل بسیاری وجود دارد که نیازمند راهکار های مناسب است و این مسئله به آمادگی طرف روسی بستگی دارد.

سخنگوی کرملین همچنین اظهار داشت که برنامه مرسوم ارتباط مستقیم ولادیمیر پوتین با مردم روسیه در امسال در تاریخ 30 ژوئن (9 تیر ماه) برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 690

به "کرملین برای برگزاری نشست سران روسیه - انگلیس شرط گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین برای برگزاری نشست سران روسیه - انگلیس شرط گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید