کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب در بجنورد

به گزارش پری بلاگ، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان شمالی از کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب در بجنورد و دستگیری سه متخلف اطلاع داد.

کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب در بجنورد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان شمالی، سرهنگ حسین اصغر قنبرزاده روز پنجشنبه 12 تیرماه 99 اظهار کرد: با توجه به تعامل یگان حفاظت با نیروی انتظامی شهرستان بجنورد، گزارشی مبنی بر انجام یک مورد حفاری غیرمجاز دریافت شد.

او با اشاره به حفاری شبانه از سوی افرادی ناشناس در کلاته سهراب بجنورد، عنوان نمود: با یاری فرماندهی انتظامی شهرستان و با انجام یک سری کار اطلاعاتی، در حین گشت زنی دو دستگاه موتور سیکلت توقیف و یک دستگاه فلزیاب و تعدادی آلات حفاری کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان شمالی با بیان این که سه متهم در این زمینه دستگیر شدند، عنوان نمود: متهمان به کلانتری منتقل و ضمن تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

قنبرزاده اضافه کرد: بر اساس قانون، هرگونه حفاری بدون استعلام از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تخلف محسوب شده و با متخلفان به شدت برخورد می گردد.

او تأکید کرد: با هرگونه تبلیغ، خریدوفروش و استفاده از دستگاه فلزیاب که به منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 89

به "کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب در بجنورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب در بجنورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید