شروع فصل دوم بازسازی و احیای بازار تاریخی سرشور مشهد

به گزارش پری بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: به زودی فصل دوم بازسازی و احیای بازار سرشور به همت شهرداری با همکاری و نظارت این اداره انجام خواهد شد.

شروع فصل دوم بازسازی و احیای بازار تاریخی سرشور مشهد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر امروز پنج شنبه 23 مردادماه 1399 با اشاره به بازدید از عملیات بازسازی و احیای بازار سرشور اظهار کرد: این بازار با قوس پنج و هفت در مرکز و فضاهای جانبی در حال اجراست.

او اضافه کرد: تثبیت تزئینات آجری، بازسازی در و پنجره در راسته بازار تا مسجد ذوالفقار ادامه پیدا خواهد نمود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به مهم ترین اقدامات اجرا شده گفت: تمامی فونداسیون ها در این بازار اجرا شده است هم چنین سازه جداره و نمای بازار طبق طرح در دست تهیه و انتقال به محل است.

بازار سرشور یکی از بازارهای قدیمی با قدمت تاریخی است که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این مکان مجهز به حمام است. گفته می گردد که در قدیم هیئت های عزاداری که به مشهد می آمدند قبل از زیارت حمام نموده و بعد به زیارت حرم مطهر مشرف می شدند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 104

به "شروع فصل دوم بازسازی و احیای بازار تاریخی سرشور مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فصل دوم بازسازی و احیای بازار تاریخی سرشور مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید