آشنایی با توانایی های نوزادان

به گزارش پری بلاگ، در این مقاله با ده قدرت خارق العاده نوزادان آشنا خواهید شد، همراه ما باشید.

آشنایی با توانایی های نوزادان
برای درک شگفت انگیز بودن بچه ها، تنها باید آنها را ببینید. توانایی های نوزادان در انجام بعضی کارها مانند شنا کردن حیرت انگیز است. در ادامه فهرستی از قابلیت های بی نظیر نوزادان آورده شده است.

1- نوزادان گریه نمی نمایندشاید شما بگویید منظورتان چیست؟ این تنها کاری است که نوزادان انجام می دهند. اما این چنین نیست.

در حقیقت، نوزادان فریاد می زنند و زاری می نمایند اما گریه نمی نمایند. زیرا به مدت سه هفته تا 4 ماه پس از تولد مجاری اشک آنها بسته است، بنابراین آنها قادر به فراوری اشک نیستند.

2- ماهرانه در آب شنا می نمایندیکی از توانایی های نوزادان این است که به راحتی می توانند در آب شنا نمایند. این پدیده یک رفلکس غواصی نامیده می گردد. هنگامی که نوزادان شش ماهه می شوند، این پدیده در آن ها از بین می فرایند.

هنگامی که یک کودک در آب غوطه ور می گردد، او به صورت طبیعی نفس خود را حفظ می نماید، و اندام او آغاز به حرکات شنا می نماید.

3- همزمان می توانند بخورند و نفس بکشندحلق نوزادان، بالاتر از حلق بزرگسالان واقع شده است. وقتی که آنها چیزی را از حلق فرو می برند، راه ورودی به دستگاه تنفسی آنها به وسیله نای مسدود نمی گردد. بنابراین یکی از توانایی های نوزادان این است، که هنگام غذاخوردن به راحتی می توانند نفس بکشند.

4- نوزادان در صورت لزوم، می توانند مرتبا عطسه نمایندمجاری بینی در نوزادان بسیار باریک تر از بزرگسالان است. بنابراین، آنها بیشتر احتیاج به تمیز شدن دارند.

از آنجایی که ممکن است کودک قادر به دمیدن در بینی خود نباشد (به اصطلاح نتواند فین کند)، او باید از رفلکس های بدون قید و شرط استفاده کند. به همین علت یک نوزاد می تواند بدون توقف تا زمانی که بینی خود را از تحریک نماینده ها پاک کند عطسه کند.

5- نوزادان به راحتی می خوابندبسیاری از مردم فکر می نمایند هنگامی که یک نوزاد خواب است آنها باید با نوک پا راه بفرایند و یا به آرامی و با زمزمه صحبت نمایند. پدر و مادر جوان معمولا هنگامی که می بینند چگونه فرزندشان بدون در نظر گرفتن صداهای زیادی مثل صدای تعمیرات منزل و یا موزیک بلند آرام خوابیده است،از این توانایی های نوزادان بهت زده می شوند.

6- نوزادان لهجه طبیعی دارنددانشمندان متوجه شده اند که نوزادان با لهجه ملی گریه می نمایند. از توانایی های نوزادان این است که هنگام شنیدن صدای مادرشان در رحم، لهجه او را به خود می گیرند.

7- نوزادان خزیدن را بلد هستندبه طور شگفت انگیز، یک نوزاد تازه متولد شده به طور کامل قادر به خزیدن به سمت سینه مادر خود است. اگر چه برای این کار، در اولین بار باید او را روی شکم مادرش قرار دهید. به گفته دانشمندان، نوزادان به وسیله بوی شیر جذب می شوند و سپس به آرامی به سمت سینه مادر می خزند.

8- بدن نوزادان بسیار انعطاف پذیر استاسکلت یک کودک حدود 300 استخوان دارد. با افزایش سن، بسیاری از آنها رشد می نمایند و به یک استخوان واحد تبدیل می شوند. اما قبل از اینکه استخوان ها به هم متصل شوند، بدن نوزاد بسیار انعطاف پذیر است. به طور طبیعی این توانایی های نوزادان مورد احتیاج است تا وی بتواند از مجرای زایمان عبور کند.

9- مدل موهای آنها ممکن است به شدت تغییر کندبا گذشت زمان، موهای کودک به طور کامل تغییر می نمایند. موهای نازکی که همراه با نوزاد به جهان می آید، ریخته می گردد و موهای تازه جایگزین انها می گردد. به همین علت، موهای بور ممکن است به موهای تیره گردد و موهای فر ممکن است به موهای صاف تبدیل شوند.

همین اتفاق می تواند برای رنگ چشم هم رخ دهد.

10- یک نوزاد می تواند وزن خود را سه برابر کند و چربی نگیرددر اولین سال زندگی، نوزادان به سرعت در حال رشد هستند. در طول این دوره، وزن یک کودک ممکن است سه برابر گردد. با این حال از توانایی های نوزادان این است که در بدن آنها، قوانین اصلی به هیچ وجه تحت تاثیر قرار نمی گیرد و چربی جذب نمی نماید، زیرا نوزاد به سرعت رشد می نماید.

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 838

به "آشنایی با توانایی های نوزادان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با توانایی های نوزادان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید