ربیعی: دولت مانند ورزشکاران درحال کوشش برای مهار وزنه سخت مسائل است

به گزارش پری بلاگ، سخنگوی دولت در مراسم رونمایی از یاری های مومنانه فدراسیون وزنه برداری که با حضور جمعی از مسوولان ورزش کشور در سالن ایرانیان مجموعه ورزشی آزادی برگزار گردید، تاکید نمود که دولت مانند ورزشکاران در حال کوشش برای مهار وزنه سخت مسائل کشور است.

ربیعی: دولت مانند ورزشکاران درحال کوشش برای مهار وزنه سخت مسائل است

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، مراسم رونمایی از یاری های مومنانه فدراسیون وزنه برداری با حضور جمعی از مسوولان ورزش کشور در سالن ایرانیان مجموعه ورزشی آزادی برگزار گردید.

این یاری ها از فروش مدال قهرمانان المپیکی، یاری خیرین و سازمان های مردم نهاد در قالب بسته های غذایی تهیه و در اختیار اقشار ضعیف جامعه قرار خواهد گرفت.

در این مراسم که با عنوان رزمایش یاری مومنانه و همت پهلوانانه برگزار گردید، سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، عبدالحمید احمدی معاون وزارت ورزش، علی مرادی رییس فدراسیون، سیدمحمد شروین اسبقیان، محمدرضا طالقانی، بهداد سلیمی، کوروش باقری، محمدحسین برخواه، علی داودی و جمعی از قهرمانان و مسوولان حضور داشتند.

در این مراسم، بهداد سلیمی مدال طلای قهرمانی آسیا در سال 2012، محسن بیرانوند مدال طلای آسیایی 2003 و الهام حسینی تنها مدال بین المللی خود را برای این یاری به حراج گذاشتند.

علی ربیعی سخنگوی دولت که در این مراسم حضور داشت، گفت: از طرف هیات دولت از اقدام نیکوی جامعه ورزش تشکر می کنم و مزایده سه مدال ارزشمند قابل تقدیر است. هیچ نسلی بدون قهرمان و الگو زندگی ننموده و قهرمانان الگوی رفتار ما بودند. در دوران گذشته با حرکات عظیمانی مانند محمد نصیری عظیم شدیم و در ادامه قهرمانان زیادی آمدند.

وی گفت: بین قهرمان و ستاره تفاوت وجود دارد، سلبریتی ها ارزش خود دارند اما قهرمانان ما از جنس دیگر هستند. هیچ دوره ای مثل امروز، مردم احتیاج به همراهی ندارند. رهبر معظم انقلاب بر حسب احتیاج واقعی جامعه یاری مومنانه را طرح کردند و امروز به یک پویش عظیم تبدیل شده، پویشی که سنت دینی ما بود و الان ترویج خیر جمعی تبدیل شده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه جهت ورزشکاران امروز درست است، توضیح داد: تحریم، زندگی را سخت نموده و دولت مانند شما ورزشکاران در حال کوشش برای مهار وزنه سخت مسائل است و باید راهگشایی لازم را انجام دهیم. به نمایندگی از دولت از آقایان بهداد سلیمی، محسن بیرانوند و همچنین خانم سیده الهام حسینی تقدیر می کنم.

وی تاکید نمود: بحث روحیه است و من امروز سعی کردم تفکیکی قائل شوم بین روح ورزشی و قهرمانی که اهمیت زیادی دارد. دولت سعی نموده مسائل ورزش را تا اندازه ای که در توانش بوده است به لحاظ تاثیری که در جامعه دارد یاری نموده و مسائل را حل کنیم. آمریکا فشار زیادی را برای انزوای ایران وارد نموده است و بخشی از این انزوا را به سمت ورزش برده است و فشار زیادی را به مجامع بین الملی می آورد و خیلی از مجامعی که به سیاست کاری نداشتند تحت فشار آمریکا قرار گرفتند و وزارت امور خارجه در کنار وزرش ورزش و رییس کمیته المیپک در کوشش هستند این سیاست زدگی را از تصمیمات جهانی علیه ورزش ایران دور نمایند و دولت کوشش می نماید چه در بعد داخلی چه در بعد خارجی به ورزش یاری کند. من شنیدم این مراسمی که برگزار گردید کار خیری است و برای حاشیه نشین های تهران می خواهند اقدامات موثری انجام دهند و با توجه به اینکه دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهور هستم یاریی به سهم خودم انجام دادم.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: این که سه تن از مدال آوران ایران این اقدام را انجام می دهند می تواند در جامعه تاثیر مثبتی داشته باشد. ما پول در خارج از کشور داریم و همواره دستمزد مربیان خارجی را از این طریق پرداخت می کردیم اما به خاطر تحریم های ظالمانه ای که انجام شده است امکان انتقال پول وجود ندارد. مارک ویلموتس هم براساس بندی که در قراردادش بود شکایت نموده است.

وی در سرانجام خاطرنشان کرد که یک صد میلیون ریال به این پویش یاری می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 204

به "ربیعی: دولت مانند ورزشکاران درحال کوشش برای مهار وزنه سخت مسائل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربیعی: دولت مانند ورزشکاران درحال کوشش برای مهار وزنه سخت مسائل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید