اشتباه فناوری شناسایی چهره پلیس آمریکا را به دردسر انداخت

به گزارش پری بلاگ، به گزارش خبر گزاری مهر به نقل از فیوچریسم، پلیس ایالت نیوجرسی آمریکا تحت نقدها شدیدی واقع شده است زیرا براساس تشخیص اشتباه فناوری شناسایی صورت، فردی را متهم و دستگیر کرده است. هرچند این فناوری در ایالت مذکور ممنوع شده اما اکنون فرد مذکور در این زمینه شکایتی ثبت کرده است.

اشتباه فناوری شناسایی چهره پلیس آمریکا را به دردسر انداخت

در ژانویه 2019 میلادی برای نیجیر پارکز از سوی پلیس شهر وودبریج احضاریه ای فرستاده شده بود که دلیل آن جرائم مختلف از جمله سرقت از فروشگاه بود. پارکز در مصاحبه ای اظهار داشت هیچ گاه به این شهر سفر نکرده اما هنگامیکه به مقر پلیس رفت نیروها به سرعت او را دستگیر کردند. پارکز بعد متوجه شد پلیس با استفاده از فناوری شناسایی چهره ClearView او را شناسایی کرده است.

این درحالی است که نیروی پلیس فقط با استناد به فناوری شناسایی چهره، پارکز را دستگیر و او را در اتاق های بدون دوربین بازپرسی کردند. همچنین این مرد به مدت 10 روز در زندان بود. از سوی دیگر پس انداز وی صرف یک سال خرج دادگاه حقوقی شد تا زمانیکه قاضی به دادستانان اظهار داشت بدون شواهد دقیق و مستند علیه پارکز دوباره به دادگاه برنگردند.

به همین دلیل پارکز از رئیس پلیس، شهردار و دفتر دادستانی وودبریج شکایت کرده است.

از آنجا که چالش های متعددی در خصوص صحت و دقت این فناوری وجود دارد و همچنین شیوه دستیابی به تصاویر به کاررفته در آموزش فناوری مذکور از شبکه های اجتماعی، گربرگرووال دادستان کل ایالت نیوجرسی به نیروهای پلیس دستور داد استفاده از این فناوری شناسایی چهره را از 24 ژانویه 2020 متوقف کنند.

این رویداد نشان دهنده اتکای بیش از حد پلیس به الگوریتم های هوش مصنوعی است که ممکن است افراد بیگناه را بی دلیل متهم کنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 410

به "اشتباه فناوری شناسایی چهره پلیس آمریکا را به دردسر انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتباه فناوری شناسایی چهره پلیس آمریکا را به دردسر انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید