تور ارزان سریلانکا: ایجاد اتاق بازرگانی مشترک و برپایی واحدهای تولیدی ایران در سریلانکا

به گزارش پری بلاگ، در ملاقات معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با وزیر صنعت سریلانکا و رئیس اتاق بازرگانی این کشور بر ایجاد اتاق مشترک بازرگانی، ایجاد واحد های تولیدی ایران در حوزه لبنیات و صنایع غذایی در کشور سریلانکا با هدف صادرات مجدد به کشور های بدون تعرفه، صادرات تراکتور و محصولات پایین دست پتروشیمی ایران به سریلانکا در راستای توسعه روابط تجاری دو کشور تاکید شد.

تور ارزان سریلانکا: ایجاد اتاق بازرگانی مشترک و برپایی واحدهای تولیدی ایران در سریلانکا

از سفر با تور ارزان سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران در این ملاقات، علیرضا پیمان پاک ضمن تشریح ظرفیت های صنعتی کشور و اقدامات انجام شده در توسعه تعاملات تجارت ایران با کشور های منطقه، به معرفی دستاورد های ایران در حوزه تجهیزات پزشکی، دارو و محصولات دانش بنیان پرداخت.

وی بعلاوه برقراری ارتباط مستقیم میان تجار و فعالان مالی ایران و سریلانکا را برترین راه حل در جهت توسعه روابط تجاری دو کشور دانست و پیشنهاد کرد تا اتاق بازرگانی مشترک ایران و سریلانکا ایجاد گردد.

در ادامه این نشست، وزیر صنعتی سریلانکا با اشاره به دستاورد های تحسین برانگیز ایران در حوزه های مختلف صنعت، معدن و محصولات دانش بنیان، آمادگی کامل و استقبال کشورش را به منظور واردات محصولات دانش بنیان، ایجاد خطوط مونتاژ محصولات ایرانی و مشارکت با طرف ایرانی در حوزه اکتشاف و فراوری مواد معدنی خاطرنشان کرد.

وی بعلاوه از برنامه ریزی سفر به ایران و بازدید از واحد های صنعتی کشورمان اطلاع داد و تاکید نمود طی امضای تفاهم نامه همکاری با وزیر صمت جمهوری اسلامی ایران، زمینه های برشمرده شده به سرعت اجرایی و عملیاتی گردد.

در این ملاقات، رئیس اتاق بازرگانی سریلانکا نیز با استقبال از پیشنهاد معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران مبنی بر ایجاد اتاق بازرگانی مشترک ایران و سریلانکا، خواهان تسریع در مقدمات از سوی فعالان مالی دو کشور شد.

خاطر نشان میسازد، کشور سریلانکا با وجود منابع فراوان کشاورزی و معدنی و بواسطه توافقات تعرفه ترجیحی با کشور های شبه قاره هند، فرصت مناسبی برای صادرات مستقیم و غیر مستقیم محصولات ایران محسوب می گردد و در مقابل نیز توانمندی تامین مواد اولیه و مصرفی مورد احتیاج کشور را دارد.

منبع: شاتا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 902

به "تور ارزان سریلانکا: ایجاد اتاق بازرگانی مشترک و برپایی واحدهای تولیدی ایران در سریلانکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان سریلانکا: ایجاد اتاق بازرگانی مشترک و برپایی واحدهای تولیدی ایران در سریلانکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید