بانک مرکزی برای حمایت از صادرکنندگان باید برنامه داشته باشد

به گزارش پری بلاگ، نشست کارگروه برطرف موانع جهش فراوری صبح امروز به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار گردید.

بانک مرکزی برای حمایت از صادرکنندگان باید برنامه داشته باشد

اسحاق جهانگیری در این جلسه از توسعه صادرات به عنوان موتور محرک بخش فراوری یاد کرد و گفت: توسعه صادرات از مهمترین عوامل تحقق جهش فراوری است چراکه وقتی بازار صادراتی برای یک محصول وجود داشته باشد، انگیزه سرمایه گذاری و فراوری برای آن محصول ایجاد می گردد.

معان اول رییس جمهور اضافه کرد: در حال حاضر بعضی محصولات فراوریی کشور از بازار محدودی برای عرضه برخوردار هستند که اگر بسترهای لازم برای صادرات این محصولات و اتصال به بازارهای بزرگتر فراهم گردد، شاهد رقابت و به تبع آن افزایش فراوری، بهبود قیمت و ارتقاء کیفیت این دست محصولات خواهیم بود.

وی با بیان اینکه توسعه صادرات می تواند جهشی مثبت در فراوری رشته های صنعتی و کشاورزی ایجاد کند، گفت: البته ضروری است با تدوین قوانین و مقررات روشن و شفاف در حوزه صادرات، این اطمینان به صادرکنندگان داده گردد که با تصمیمات لحظه ای و اعمال محدودیت های ناگهانی، خللی در برنامه ریزی های فراوریی و صادراتی آنها ایجاد نمی گردد.

جهانگیری با تاکید بر لزوم حمایت از صادرکنندگان از سوی بانک مرکزی و دیگر دستگاه های مرتبط، اظهار داشت: بانک مرکزی باید برنامه ای دقیق برای حمایت از صادرکنندگان بازارهای هدف داشته باشد تا امکان رقابت صادرکنندگان ایرانی با صادرکنندگان سایر کشورها در جذب بازارهای هدف فراهم گردد.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه رویکرد جدی دولت حمایت از توسعه صادرات محصولات کشاورزی است، اضافه کرد: باید سیاست گذاری و برنامه ریزی دقیقی برای صادرات محصولات کشاورزی توسط دستگاه های ذیربط تدوین تا ضمن تامین بازار داخلی، سازوکار مشخصی برای نحوه فراوری و صادرات محصولات کشاورزی فراهم گردد.

وی خواهان شناسایی و برطرف مسائل و تنگناهای اصلی صادرات محصولات کشاورزی شد و گفت: باید برنامه ای جدی و دقیق برای حمایت از صادرات محصولات کشاورزی و نیز تکمیل زیرساختهای صادرات این محصولات داشته باشیم به گونه ای که آثار مثبت آن در کوتاه مدت قابل مشاهده باشد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 346

به "بانک مرکزی برای حمایت از صادرکنندگان باید برنامه داشته باشد" امتیاز دهید

1 کاربر به "بانک مرکزی برای حمایت از صادرکنندگان باید برنامه داشته باشد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک مرکزی برای حمایت از صادرکنندگان باید برنامه داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید