تا انتها بهمن ماه، اجرای وصول مالیات مستقیم متوقف می گردد

به گزارش پری بلاگ، معاون اقتصاد رییس جمهور گفت: 14 دسته از کسب و کارها شناسایی شده اند که شدیداً آسیب دیده بابت شیوع کرونا هستند که از جمله آنها واحدهای گردشگری است. برای این مشاغل یک ماه تنفس بابت اقساط تسهیلات دریافتی در نظر گرفته شده و اقساط آنها مشمول تاخیر و جریمه نمی گردد.

تا انتها بهمن ماه، اجرای وصول مالیات مستقیم متوقف می گردد

محمد نهاوندیان با اعلام اینکه سال جاری ماهانه برای هریک از اعضای خانوار 100 هزار تومان به حساب سرپرست خانوار واریز می گردد، گفت: این فرایند بابت جبران کاهش درآمدهاست تا بتوانیم از این شرایط پرآسیب ابتلای کرونا خارج شویم.

وی با اشاره به اینکه برای همه کسب و کارها در زمینه وصول مالیات مستقیم تصمیم گیری شده است، گفت: تا انتها بهمن ماه، اجرای وصول مالیات مستقیم متوقف خواهد شد.

معاون مالی رئیس جمهور همچنین اضافه نمود: کسب و کارهای حقیقی برای صدور و تشکیل پروانه احتیاجی به گواهی پرداخت مالیات نخواهند داشت. همچنین اظهارنامه مالیات ارزش اضافه نموده هر سه ماه به مدت یک ماه تمدید می گردد.

وی با بیان اینکه جرایم و بخگرددگی مالیات تا انتها سال 99 تمدید خواهد شد، بیان داشت: مالیات های ابلاغی و همچنین اعتراض به آنها قابل تمدید خواهد بود.

نهاوندیان یادآور شد: مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی حقوقی ها نیز تا انتها بهمن ماه تمدید می گردد.

وی بیان نمود: صدور مجوزهایی که هر دستگاهی احتیاج به آن دارد، چنانچه مهلت آن تا انتها بهمن ماه باشد، قابل تمدید خواهد بود. همچنین پرداخت کسب و پیشه شهرداری نیز تا انتها بهمن تمدید می گردد.

معاون مالی رئیس جمهور گفت: 14 دسته از کسب و کارها شناسایی شده اند که شدیداً آسیب دیده بابت شیوع کرونا هستند که از جمله آنها واحدهای گردشگری است. برای این مشاغل یک ماه تنفس بابت اقساط تسهیلات دریافتی در نظر گرفته شده و اقساط آنها مشمول تاخیر و جریمه نمی گردد.

نهاوندیان گفت: در فاصله آذر ماه که کسب و کارها تعطیل بودند، چنانچه با چک برگشتی روبرو شوند می توانند با مراجعه به بانک ها، آثار مترتب بر چک برگشتی را ملغی نمایند.

وی اظهار داشت: قبض گاز واحدها نیز به مدت دو ماه امهال می گردد.

معاون مالی رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که با اتخاذ این تدابیر، فشار بر کسب و کارها کم شده و با عزم ملی و رعایت جدی توصیه های بهداشتی بتوانیم از اوج گیری ابتلا فاصله گرفته و دوره سلامت را ببینیم.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 326

به "تا انتها بهمن ماه، اجرای وصول مالیات مستقیم متوقف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا انتها بهمن ماه، اجرای وصول مالیات مستقیم متوقف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید