تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد چالوس و اداره کل میراث فرهنگی به امضا رسید

به گزارش پری بلاگ، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد چالوس و اداره کل میراث فرهنگی به امضا رسید.

تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد چالوس و اداره کل میراث فرهنگی به امضا رسید

سیف الله فرزانه، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران در مراسم عقد تفاهم نامه با مجموعه سنگا نخستین و بزرگترین مرجع تخصصی گردشگری در شمال کشور اظهار کرد: سرای نوآوری گردشگری ایران نیز باید برای رویداد بین المللی ساری 2022 برنامه داشته باشد.

او از رویداد بین المللی ساری 2022 بعنوان رونمایی از قدرت بخش خصوصی یاد کرد و اضافه نمود: هنوز مازندران فاقد طرح جامع گردشگری مطابق با سند آمایش سرزمینی و بالادستی است.

او با تأکید بر اینکه ما باید به بازار هدف برسیم، تعامل فرهنگی داشته باشیم و برندسازی کنیم، اضافه نمود: استان مازندران با وجود سه فرودگاه، 3 بندر و 5 جاده اصلی و راه آهن باید خروجی مناسبی برای گردشگری استان داشته باشد و دستگاه هایی که با رویداد بین المللی ساری 2022 ارتباط دارند در این زمینه ورود نموده، امکانات و ایمنی راهها را افزایش دهند.

فرزانه با اشاره به اینکه ما در مازندران پروازهای خارجی نداریم اما ادعای برگزاری رویداد بین المللی داریم، گفت: حتی الان محصولات صنایع دستی ما بصورت چمدانی حمل می گردد و این بزرگترین ضربه در این زمینه است و هنوز راههای ما اصلاح و بازنگری نشده و برای رویداد بین المللی ساری 2022 آماده نشده است.

او بابیان اینکه در بنادر استان مازندران بجز کشتی های تجاری تردد دیگری نداریم، تأکید کرد: اجازه فعالیت کشتی توریستی و تفریحی در بنادر استان یکی از درخواست های رویداد بین المللی ساری2022 محسوب می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با بیان اینکه راه آهن مازندران نیز بدون برنامه ای برای گردشگری فعال است، اظهار کرد: جنگل های هیرکانی ما از غرب تا شرق مازندران گسترانیده شده و باید از این ظرفیت ها استفاده گردشگری گردد.

فرزانه توضیح داد: همه از واژه گردشگری حرف می زنند اما در بحث بودجه توجهی به آن نمی گردد.

او با اشاره به اینکه در مازندران بیش از 200 پروژه گردشگری با پیشرفت فیزیکی 30 تا 90 فعال هستند، اضافه نمود: یک سرمایه گذار نمی تواند با نرخ سود 18 درصد کار کند در این شرایط، طرح به انحراف می رود و وقتی برای سرمایه گذار توجیه نداشته باشد یا دست از کار می کشد یا پروژه تفکیک و تخریب می گردد.

او یادآور شد: گردشگری یک صنعت فرابخشی است و بدون همکاری دیگر دستگاه ها کاری پیش نمی رود همه دستگاه های مرتبط با مبحث گردشگری باید در کنار ما باشند تا به اهداف خود دست پیدا کنیم.

فرزانه در ادامه گفت: امارات با جمعیت یک میلیون نفر، اکسپو 2020 را راه اندازی کرد و از 198 کشور در این نمایشگاه شرکت کردند اما اینجا برای معرفی، جا انداختن و بسترسازی رویداد بین المللی ساری 2022 برنامه مدونی نداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: با اشاره به اینکه رویداد بین المللی ساری 2022 رونمایی از قدرت بخش خصوصی است سرای نوآوری گردشگری در چالوس بخش خصوصی است که دانشگاه آزاد چالوس آن را راهنمایی می نماید و ما باید از این بخش خصوصی دعوت کنیم تا در بخش گردشگری فراوری ثروت کند و این باید به یک باور تبدیل گردد.

او با اشاره به اینکه در سطح استان مازندران 860 قطعه آب بندان وجود دارد که 109 قطعه آن درخواست فعالیت در حوزه گردشگری را نیز دارند، اضافه نمود: اختلافات بین آب منطقه ای و جهاد کشاورزی نمی گذارد بخش گردشگری این آب بندان ها فعال گردد درحالیکه باید به جوامع محلی احترام گذاشت و نباید ادعای مالکیت آن را داشته باشیم، چون این آب بندان ها مال مردم است.

فرزانه با بیان اینکه برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر را در پیش است و تیم فوتبال 32 کشور در این جام جهانی حضور دارند، توضیح داد: باید سرریز اکسپو دبی و جام جهانی قطر را در گردشگری مازندران جذب کنیم و در این حوزه پرواز کیش به رامسر و نوشهر در حال اجرا است و همین را میتوان به فال نیک گرفت اگرچه باید برای برقراری پروازهای مستقیم خارجی به استان کوشش کنیم.

منبع: همگردی
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 986

به "تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد چالوس و اداره کل میراث فرهنگی به امضا رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد چالوس و اداره کل میراث فرهنگی به امضا رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید