شرح وزارت خارجه روسیه درباره توافق لغو ویزا با ایران

به گزارش پری بلاگ، تهران (پانا) - وزارت امورخارجه روسیه امروز در بیانیه ای توافقنامه میان دولت های جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه درخصوص سفرهای گروهی بدون ویزا برای شهروندان دو کشور را لازم الاجرا دانست.

شرح وزارت خارجه روسیه درباره توافق لغو ویزا با ایران

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش ایرنا در این بیانیه آمده آست: بر اساس توافق های قبلی، در تاریخ 1 ژوئیه 2021 (11 خرداد 1400) توافقنامه میان دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه در خصوص سفرهای گروهی بدون ویزا برای گردشگران دو کشور که در 28 مارس 2017 (8 فروردین 1396) در مسکو امضا شد، لازم الاجرا می گردد.

این توافقنامه برای سفرهای بدون ویزا گروه های توریستی متشکل از 5 تا 50 نفر که به وسیله سازمان های گردشگری ایران و روسیه تشکیل شده اند، برای مدت زمان حداکثر 15 روز پیش بینی شده است.

نهادهای هماهنگ کننده این توافقنامه از طرف ایران - وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران و نمایندگان ذیصلاح آن، از طرف روسیه - روس توریسم و مقامات اجرایی در زمینه گردشگری نهادهای قوه اجرایی فدراسیون روسیه است.

در سرانجام این بیانیه آمده است، پذیرش گروه های توریستی در فدراسیون روسیه از ایران در چارچوب توافقنامه پس از برطرف محدودیت های موقت ورود شهروندان خارجی به این کشور بر اساس دستور دولت فدراسیون روسیه در تاریخ 16 مارس سال 2020 (26 اسفند 98) در خصوص محدودیت موقت ورود اتباع خارجی و افراد بدون تابعیت به فدراسیون روسیه و تعلیق موقت صدور ویزا و دعوت نامه در رابطه با همه گیری نو ویروس کرونا امکان پذیر است.

خرداد ماه گذشته برنامه اقدام مشترک لغو ویزا گروهی میان تهران - مسکو به وسیله علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران و زارینا دوگوزووا رئیس آژانس فدرال جهانگردی روسیه (روستوریسم) در مسکو امضا و بدین ترتیب این موافقتنامه میان دو کشور عملیاتی شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 722

به "شرح وزارت خارجه روسیه درباره توافق لغو ویزا با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح وزارت خارجه روسیه درباره توافق لغو ویزا با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید