خبرنگاران حوادث رانندگی در امسال 43 درصد کاهش داشته است

به گزارش پری بلاگ، شهرری - خبرنگاران - جانشین پلیس راه ناجا گفت: براساس آمار پزشکی قانونی از ابتدای امسال تا انتها مرداد ماه امسال (پنج ماهه) شاهد کاهش 43 درصدی حوادث رانندگی در کشور هستیم.

خبرنگاران حوادث رانندگی در امسال 43 درصد کاهش داشته است

به گزارش روز چهارشنبه فرمانداری شهرستان ری، سرهنگ ایوب شرافتی در آئین تجلیل از نیروهای ناجا که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در بخش کهریزک برگزار گردید، اضافه کرد: براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی کشورمان در سال 85 از هر 100 هزار نفر 39.1 نفر آمار جانباخته ترافیکی داشته که این آمار در سال 98 به 20.3 نفر رسیده است، هرچند با آمارهای ممتاز فاصله داریم اما نسبت به کشورهای قاره آسیا در شرایط مطلوبی قرار داریم.

وی با اشاره به مطلوب بودن شرایط ترافیکی ایران در قاره آسیا، گفت: فعالیت موثر و ارزنده پلیس فاتب در کنار توجه به ایمنی زیرساخت های جاده ای از مهم ترین عوامل کاهش حوادث ترافیکی بوده است که نتیجه آن را در کاهش آمار جانباختگان رانندگی شاهد هستیم.

این مسئول با بیان اینکه اصل و اساس وجودی پلیس بر پایه مردم محوری است، اظهار داشت: فلسفه وجودی نیروی انتظامی خدمتگزاری به مردم است و ما مسئولان در راستای وظیفه ذاتی خود هر آنچه در توان داریم و با تمام وجود در خدمت مردم خواهیم بود.

جانشین پلیس راه ناجا با تأکید بر فرهنگ سازی ترافیکی یادآور شد: بهترین راه حل برای کنترل حوادث ترافیکی فرهنگ سازی است و هر چه این آموزش ها هدفمندتر و با دوام تر باشد پیامد ترافیک در جامعه از سوی شهروندان رعایت خواهد شد.

بخشدار کهریزک نیز در این آیین با اشاره به تعدد و گستردگی مأموریت ها و حجم بالای مراودات اجتماعی پلیس کفت: هوشیاری ناجا در برخورد با آسیب های اجتماعی، زمینه ساز کاهش هر چه بیشتر این آسیب ها می گردد.

امین بابایی ضمن قدردانی از زحمات تلاشگران عرصه تامین نظم و امنیت، گفت: نیروی انتظامی وظایف گوناگون و گسترده ای دارد که نشانگر اهمیت والای آن است و امروز ارتباط نیروی انتظامی با مردم بر اهمیت وظایف کارکنان ناجا اضافه کرده است، چرا که به عنوان الگوی نظم و انضباط مطرح هستند و وظایف خود را در تمام ایام سال و هر ساعت از شبانه روز به خوبی انجام می دهند.

بخشدار کهریزک با بیان اینکه پیشگیری اجتماعی مقدم تر از پیشگیری انتظامی و قضائی است، اضافه کرد: خوشبختانه در سال های اخیر با گرایش بیشتر ناجا به سمت مسائل اجتماعی و امنیتی شاهد تغییرات شگرف و مثبتی بوده ایم.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 277

به "خبرنگاران حوادث رانندگی در امسال 43 درصد کاهش داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حوادث رانندگی در امسال 43 درصد کاهش داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید